עשרות חברי כנסת וגדולי הרבנים: "נתייצב לעצור את הפינוי באביתר"

אחרי הפרסום בכיפה כי במג"ב נערכים לפינוי קרוב של הישוב אבתר, רבנים וחברי כנסת חתמו על עצומה למען אביתר: "אנו קוראים לממשלת ישראל להסדיר את הישוב אביתר כמענה ציוני הולם לרצח הנתעב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/06/21 21:28 יד בתמוז התשפא

עשרות חברי כנסת וגדולי הרבנים:  "נתייצב לעצור את הפינוי באביתר"
היישוב אביתר, צילום: דוברות אביתר

אחרי הפרסום היום (ה') כי סופו של היישוב אביתר קרוב מתמיד, היישוב זוכה לתמיכה חסרת תקדים. עשרות חברי כנסת, ראשי מועצות ביו"ש, רבנים בכירים ואישי ציבור חתמו הערב על מכתב שקורא להסדרת הישוב אביתר. כמו כן מתחייבים החתומים כי במידה והיישוב יפונה הם יתייצבו במקום על מנת לעצור את ההרס וכן קראו לציבור להגיע למקום יחד איתם.

המכתב לשמירה על אביתר

המכתב לשמירה על אביתרצילום: ללא

"התמיכה הרחבה של רבנים חברי כנסת ואנשי ציבור מבטאת את התמיכה הרחבה של הציבור בישוב אביתר ובמפעל ההתיישבות כולו" אמר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון והוסיף: "אני קורא לממשלה לעצור עכשיו את ההזיה הזו ולהסדיר את הישוב שיושב על אדמות של מדינת ישראל ואין שום סיבה בעולם שלא להסדיר אותו".

בין התומכים: הרב חיים דרוקמן, הרב יהושוע שפירא, הרב שמואל אליהו, ח"כ צחי הנגבי, ח"כ מיקי זוהר, אלי כהן, חיים כץ ועוד רבים, וכן ראשי רשויות ומספר אושיות רשת ועיתונאים. 

במכתב נרשם כי: "היום מתגוררות בישוב 52 משפחות, גן ילדים ומעון לתינוקות ובית מדרש פעיל על שמו של יהודה גואטה הי"ד. ההתעוררות והשמחה הציבורית בבניין ארץ ישראל בצורה ממלכתית הגיע להיקף מדהים של עשרות אלפי אנשים שהגיעו לחזק, ותמיכה ציבורית רחבה בכל שדרות עם ישראל. אנו קוראים לציבור להמשיך להגיע ולחזק את המקום כל הזמן. אנו קוראים לממשלת ישראל להסדיר את הישוב אביתר כמענה ציוני הולם לרצח הנתעב".

כמו כן מדגישים החתומים לראש הממשלה נפתלי בנט כי אם חלילה תתקבל החלטה להרוס את הישוב, נתייצב ככל יכולתנו, ונקרא לציבור כולו להתייצב בישוב אביתר, על מנת לדרוש את עצירת ההרס לאלתר. 

כזכור, הישוב אביתר עלה לפני כחודשיים לקרקע על ידי תנועת נחלה ובעידוד מועצה אזורית שומרון בעקבות הפיגוע בצומת תפוח בו נרצח יהודה גואטה הי"ד ושניים מחבריו נפצעו. מאז הצטרפו לישוב 52 משפחות שעזבו את ביתם ועברו ליישב את הישוב החדש שנמצא בסמוך למקום הרצח. שם הישוב נקרא על שמו של אביתר בורבוסקי הי"ד שנרצח גם הוא בצומת תפוח לפני כשמונה שנים. ביישוב נחנך השבוע גן ילדים, אשר מצטרף למבנה בית הכנסת ולעשרות מבני קבע נוספים ביישוב.


היישוב אביתר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן