בכיר במג"ב לכיפה: פינוי אביתר בי"ז בתמוז

בתחילת השבוע דחה צה"ל את הערעור על צו התיחום שניתן לישוב אביתר, עבור התושבים יש לכך משמעות חמורה, היות ושר הביטחון רשאי להורות לפנות את היישוב כבר במוצאי שבת בחצות | בניגוד לפרסומים: ח"כ אורבך לא מעביר את לשכתו לישוב

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/06/21 14:45 יד בתמוז התשפא

בכיר במג"ב לכיפה: פינוי אביתר בי"ז בתמוז
אביתר בסכנת פינוי, צילום: Hillel Maeir/Flash90

ביום חמישי בשבוע שעבר, בתגובה לצו התיחום שניתן לישוב אביתר שבשומרון, הגישו תושבי הישוב לאלוף הפיקוד תמיר ידעי השגה על הצו באמצעות עורכי דינם. בהשגה ציינו את הכשלים המהותיים בצו התיחום, והסיבות החוקיות בגינן יש לבטלו. ביום שני דחה צה"ל את ההשגה ולכן צו התיחום לא בוטל. עבור התושבים, לאי ביטול הצו יש משמעות חמורה, היות ושר הביטחון, בני גנץ, יהיה רשאי להורות לפנות את היישוב כבר במוצאי השבת הקרובה בחצות.

משיחה שקיימנו עם בכיר במג"ב עולה, כי גנץ לא יחכה הרבה זמן, ופינוי הישוב שהוקם לזכרו של יהודה גואטה הי"ד, שנרצח בפיגוע בצומת תפוח לפני כחודשיים - יתרחש כבר ביום ראשון הקרוב, י"ז בתמוז. שוטרים במג"ב העידו כי נתנה להם הנחייה לנוח לקראת הפינוי הצפוי. 

נזכיר כי ב-6 ליוני אלוף פיקוד המרכז תמיר ידעי, חתם על הצו החריג המורה על הפסקת הבניה בישוב אביתר. הצו שניתן במקרים בודדים בלבד מכריז על השטח כולו כשטח שאסור להכנסת חומרי בניה מיידית. יחד עם תליית הצו הוצב כוח משטרה בכניסה לישוב שמונע הכנסת חומרי בניה.

מקימים מבנה חדשה באביתר

מקימים מבנה חדש באביתרצילום: Hillel Maeir/Flash90

לאחר הפרסומים כי יעביר את לשכתו לאביתר, ח"כ ניר אורבך הכחיש את הדברים בפני חדשות כיפה. אורבך הגיע היום לביקור בישוב שהוקם לזכרו של יהודה גואטה הי"ד שנרצח בפיגוע בצומת תפוח לפני כחודשיים. "הגעתי לאביתר לפגוש את התושבים, ללמוד את הנושא ואת המקרה. נפגשתי אנשים טובים, חלוצים שבאים ליישב את ארץ ישראל באמונה גדולה. אני בודק איך אני יכול לסייע למקום ולתושבים. אני עתיד להיפגש עם הגורמים הרלוונטיים ולראות כיצד ניתן להתקדם ולעזור".