פינוי אביתר | השר הנדל מתחמק: "נעשה מה שצריך"

שר התקשורת התייחס למצב הישוב שעלה על הקרקע לפני כחודשיים, ואמר כי "מקומות שלא עומדים בצורה חוקית ומערכת הביטחון ממליצה שלא יהיו - צריך לקבל את המלצתה". על פינוי ח'אן אל-אחמר: "אני בניגוד לנתניהו לא מבטיח דברים שאני לא יכול לקיים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/21 10:51 יב בתמוז התשפא

פינוי אביתר | השר הנדל מתחמק: "נעשה מה שצריך"
אביתר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

ביום חמישי האחרון, בתגובה לצו התיחום שניתן לישוב אביתר שבשומרון, הוגשה השגה על הצו ע"י תושבי הישוב באמצעות עורכי דינם לאלוף הפיקוד תמיר ידעי. בהשגה ציינו עורכי הדין: חגי וינצקי וערן בן ארי, את הכשלים המהותיים בצו התיחום, והסיבות החוקיות בגינן יש לבטלו. אתמול בבוקר, לאחר שבצה"ל דנו בערעור, הוחלט כי ההשגות הכלולות בו נדחות ולכן אינן מבטלות את הצו, ולמעשה, אם לא יוגש ערעור לבג"צ, שר הביטחון, בני גנץ, רשאי להורות לפנות את היישוב כבר בשבוע הבא.

הבוקר (ג') בראיון ל'כאן רשת ב' נשאל שר התקשורת, יועז הנדל, האם הוא תומך בפינוי הישוב, והשיב: "אני תומך בענייניות. אנחנו תומכים ומקדמים את ההתיישבות הצעירה. לגבי אביתר, נצטרך לבדוק מה קורה. אני מבין שזרקו עלינו את תפוח האדמה הלוהט הזה, אבל יש משימות גדולות יותר לגבי ההתיישבות ביהודה ושומרון".

"אני אקבל את הערכת גורמי הביטחון, בסוף יהיה דיון בממשלה ואנחנו נעשה מה שצריך. אני אגיד לך מה אני לא אעשה: אני לא אכתוב 'אביתר לא תפונה', אני  בעד ההתיישבות הארץ ישראל, אני נגד גימיקים". בהמשך אמר כי צריך לחזק את ההתיישבות הקיימת, ולחזק את ההתיישבות הצעירה. "מקומות שלא עומדים בצורה חוקית ומערכת הביטחון ממליצה שלא יהיו - לקבל את ההערכה של מערכת הביטחון ולעשות את מה שצריך".

הנדל האשים את הממשלה הקודמת במצב הקיים. "אני מעריך שהממשלה הקודמת קבעה את גזר הדין של הישוב הזה. אבל אני אומר את הדברים בלי לבדוק ובלי לשמוע, עוד לא היה דיון על המאחז, אם אפשר להשאיר אותו ואם אפשר להקים ישוב חדש, אני ראשון התומכים, אם אי אפשר הוא לא יהיה שם".

בהקשר למאחז הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר, אמר הנדל כי הוא בעד לפנותו, והבהיר: "אני בניגוד לנתניהו לא מבטיח דברים שאני לא יכול לקיים. להגיד ימין חזק ואז לוותר על הנגב והגליל. לא רוצה להיות שם, במקום של לדבר המון ולעשות כלום".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן