ח"כים ממרצ הגיעו למחות באביתר: "המאחז הוקם בניגוד לחוק תוך נישול אדמות פלשתינים"

חבר הכנסת מימינה החליט להעביר את לשכתו לישוב אביתר ובכך הפך לחבר קואליציה ראשון מימין שמתנגד לפינוי | חברי הכנסת ממרצ, גבי לסקי ומוסי רז הגיעו למחות בישוב: "גזל האדמות הפלשתיניות עבור בניית מאחזים הוא אלימות בשירות מפעל ההתנחלויות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/06/21 13:51 יד בתמוז התשפא

ח"כים ממרצ הגיעו למחות באביתר: "המאחז הוקם בניגוד לחוק תוך נישול אדמות פלשתינים"
רז ולסקי באביתר, צילום: עומדים ביחד

שיירת רכבים הגיעה הבוקר (ה') לישוב אביתר. פעילים מתנועת "עומדים ביחד" הגיעו לישוב שהוקם לזכרו של יהודה גואטה ז"ל שנרצח בפיגוע לפני כחודשיים, יחד עם ח"כ מוסי רז וח"כ גבי לסקי ממרצ, שם קיימו פעולת מחאה נגד הישוב שנבנה והתרחב בחודש האחרון. לטענת חברי מרצ והפעילים, "המאחז נבנה והתרחב בחודש האחרון על אדמות פלשתיניות בהר סביח, ששייכות לכפרים ביתא, יתמא וקבלאן". 

הפעילים הדביקו על מבנים במאחז צווי פינוי וכרזות אבל שנשאו תמונותיהם ושמותיהם של ארבעת המחבלים הפלשתינים שנהרגו בשבועות האחרונים בידי הצבא בהפגנות שיצאו נגד המאחז בכפר ביתא. אחרי המחאה, ערכו ביקור בכפר ביתא.

"הגעתי יחד עם הפעילות והפעילים מתנועת עומדים ביחד אל ג׳בל סביח היום, במטרה למחות על חוסר המעש של מערכת אכיפת החוק אל מול המאחז אביתר שהוקם בניגוד לחוק, תוך נישול אדמות פלשתינים תושבי הכפר ביתא הסמוך", אמר מוסי רז.

רז המשיך ואמר כי "מפעל ההתנחלויות והמאחזים הלא חוקיים הוא אחד המחסומים המשמעותיים בפני השגת פתרון קבע עם הפלסטינים וכינון יחסי שלום בין העמים אחרי עשורים של כיבוש. המאחז שהוקם בניגוד לחוק צריך להיות מפונה, והאדמות עליהן הוקם חייבות לחזור לבעליהן המקוריים. די לכיבוש". 

צילום: עומדים ביחד


גבי לסקי אמרה כי "גזל האדמות הפלשתיניות עבור בניית מאחזים, הוא אלימות בשירות מפעל ההתנחלויות. בזמן שמתנחלים בונים מאחזים בניגוד לחוק, לפלשתינים נהרסים הבתים. בשטח אחד יש חוק אחד למתנחלים, וחוק אחר לפלשתינים".

עוד היא אמרה כי הצבא הוציא צו תיחום על אביתר שמחייב את הישוב להתפנות. "אני קוראת ליישם באופן מיידי את הצו, לפנות את מאחז אביתר ולהחזיר לתושבי ביתא קבלאן ויתמא את אדמותיהם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן