שבוע לבחירות: חודשה ההתיישבות היהודית ביישוב שאנור

גרעין שאנור מחדש את ההתיישבות היהודית ביישוב המפונה בצפון השומרון. ראש מועצת שומרון יוסי דגן, קרא לממשלה לאפשר את הקמת הישוב מחדש, וחברת הכנסת לשעבר ומועמדת הציונות הדתית אורית סטרוק, עלתה למקום וחיזקה את הגרעין: "הגעתם לתקן את העוול - מצדיעה לכם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/03/21 07:16 ג בניסן התשפא

שבוע לבחירות: חודשה ההתיישבות היהודית ביישוב שאנור
צילום: גרעין שאנור

שבוע לבחירות וגרעין שא-נור מחדש את ההתיישבות היהודית ביישוב המפונה שא-נור, בצפון השומרון. במהלך הלילה שבו ליישוב המפונה משפחות הגרעין החדש, גברים, נשים וילדים. חברי הגרעין החלו בהכשרת המצודה במקום למגורים ולנו הלילה ביישוב המתחדש.

יחד עם המשפחות הגיעה ליישוב שא-נור חברת הכנסת לשעבר, ומועמדת מפלגת הציונות הדתית אורית סטרוק, אשר לנה במקום. "הדבר הכי חמור, העוול הכי כואב שיכול להיות זו העקירה של היישוב כאן, ואתם באתם לתקן. כיף לראות שיש משפחות צעירות כאלו ונוער כזה, גרעין שא-נור אני מצדיעה לכם", אמרה סטרוק.

בנוסף למשפחות הגרעין המתחדש, ולמשפחות מפוני חומש-שאנור, הגיעו ליישוב עשרות רבות של בני נוער אשר מסייעים לאנשי הגרעין בהקמת היישוב ובחידוש ההתיישבות היהודית בצפון השומרון. 

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, קרא הבוקר (ג') עם הידיעה על חידוש היישוב, לממשלת ישראל לענות לבקשת אנשי הגרעין ולאפשר את הקמת היישוב שא-נור מחדש. דגן צפוי הבוקר להגיע ליישוב ולחזק את חברי הגרעין בדרישתם.

חברי הגרעין קוראים לאפשר להם את השיבה ליישוב המפונה. יצחק צוקרמן מראשי הגרעין מסר "חזרנו לשא-נור, משפחות, ילדים ונוער, הגיע הזמן לחזור לבית, לחזור לשא-נור, לחזור לצפון השומרון, ולשים סוף להתנתקות המרושעת. אנו קוראים לראש הממשלה נתניהו להתחיל את הימין מלא מלא, כבר היום, ולא לחכות לאחר הבחירות, וקוראים לו לאשר לנו להישאר כאן לפחות עד אחרי הבחירות, עד להקמת ממשלת ימין מלא שתאשר את הקמת היישוב מחדש".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', התייחס הבוקר בחשבון הטוויטר שלו לעלייה המחודשת לשא-נור. "אדוני ראש הממשלה, בעזרת ה' נקים ביחד אחרי הבחירות ממשלת ימין על מלא ונעביר בה את חוק ביטול ההתנתקות כדי לאפשר את הקמת הישובים בצפון השומרון מחדש. אני מחזק את חברי גרעין שאנור המתחדש ותומך בדרישתם לאפשר להם לבנות מחדש את הישוב. ככה עושים ציונות".

נזכיר, כי לפני כארבעה חודשים, התיישבו חברי הגרעין במצודה ביישוב והחלו להכשירה למגורים. פחות מיממה לאחר אותו ניסיון התיישבות, חברי הגרעין ירדו מהיישוב בהסכמה, לאחר שקיבלו את בקשתו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, אשר הודיע לראש מועצת שומרון כי יפעל למען החזרה ליישוב וכן הוא יעלה את נושא הקמת הישוב שא-נור מחדש בפגישה עם ראש הממשלה בהקדם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן