"בטלו את ההתנתקות" מפוני צפון השומרון בדרישה לראשי מפלגות הימין

לקראת הבחירות, מפוני חומש שאנור דרשו מראשי מפלגות הימין להוסיף הצעת חוק לביטול ההתנתקות בצפון השומרון, שנותרה בשליטה יהודית, למצע המפלגה: "אתם מתנגדים להתנתקות? תבטלו אותה!"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/19 15:23 כח באדר א'

"בטלו את ההתנתקות" מפוני צפון השומרון בדרישה לראשי מפלגות הימין
צילום: תצפית

תחת הכותרת: "אתם מתנגדים להתנתקות? תבטלו אותה!", פנו היום משפחות מגורשי חומש שאנור יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהוא עצמו מגורש משאנור, לראשי מפלגות הימין בהם: ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ, נפתלי בנט, איילת שקד ומשה כחלון, בדרישה להוסיף למצע מפלגותיהם, לקראת הבחירות לכנסת ה-21, התחייבות לפעול להעברת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון בכנסת הקרובה.

הצעת חוק שיושבת על שולחן הכנסת כבר מהכנסת הקודמת ומשמעותה החזרת חופש התנועה לישראלים בצפון השומרון, שם גורשו ישראלים מבתיהם, אולם בניגוד לגוש קטיף השטח נשאר בשליטה ישראלית מלאה. 

לדבריהם: "לצערנו גם היום, כאשר ישנה תמימות דעים בקרב מרבית הציבור על הטעות והעוול שבביצוע הגירוש וכאשר ברור לכל  המחנה הלאומי כי לא תהיינה יותר נסיגות ומסירת חבלי מולדת למבקשי רעתנו, לצערנו ההתנתקות עודנה חיה וקיימת. בחסותו של חוק ההתנתקות עדיין מוגדר אזור צפון השומרון המצוי בליבה של הארץ כאזור האסור בתנועה ובכניסה ליהודים".

ילדי מפוני חומש שאנור בחומש.

ילדי מפוני חומש שאנור בחומש. צילום: תצפית

לבסוף הוסיפו המתיישבים: "אנו מגורשי חומש ושאנור פונים לכל אחד ואחת מראשי מפלגות המחנה הלאומי, חברי הכנסת ולכל אחד ואחת מהמועמדים ושואלים שאלה, אחת פשוטה: 'אתה/את נגד ההתנתקות? תבטלו אותה!'"

דגן הוסיף: "מזה שנים אנחנו שומעים מראשי המחנה הלאומי, שהגירוש היה טעות ועוול. אני קורא לראשי מפלגות הימין לעבור למעשים, ולהוסיף במצע המפלגות את ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון. ולפעול לביטול החוק, כבר עם כינונה של הממשלה הבאה. שכולנו מאמינים שתהיה מפלגת ימין". 

בני גל מראשי מטה המאבק מוסיף: "אין הסבר לכך שבממשלה האחרונה לא היה אחד מחברי הממשלה שלא היה מוכן לומר מעל כל במה שהגירוש היה איוולת ועוול מוסרי, בוודאי מצפון השומרון, ומצד שני כשיושבת הצעת חוק כזו על שולחן הכנסת היא נתקעת במשך מעל 3 שנים. אנחנו יודעים שהמחנה הלאומי איתנו, אנחנו יודעים שמפלגות הימין ובוודאי ראשיהם איתנו. הגיע הזמן למעשים"