צפו: עצרת תמיכה בשובתי הרעב של התיישבות הצעירה

יו"ר מועצת יש"ע קרא לנתניהו בעצרת תמיכה בשובתי הרעב להסדיר ביום ראשון את ההתיישבות הצעירה והכריז: "אנחנו נחושים להתיישב ונגיע למיליון מתיישבים"

חדשות כיפה שירה שור, חדשות כיפה 12/01/21 18:46 כח בטבת התשפא

צפו: עצרת תמיכה בשובתי הרעב של התיישבות הצעירה
ראשי מועצת יש"ע בעצרת, צילום: מועצת יש"ע

שביתת הרעב במחאה על אי-הסדרת ההתיישבות הצעירה מעלה הילוך היום (ג') ומקיימת עצרת תמיכה בשובתים מול משרד ראש הממשלה בירושלים.

יו"ר מועצת יש״ע, דוד אלחייאני, השתתף בעצרת ואמר: "וירשתם את הארץ וישבתם בה. יש מי ששכח את המצווה ושכח את ההתיישבות הצעירה, אין לו רגישות וזה בלתי נסבל. לראש הממשלה ושריו יש אחריות לאומית להסדיר והם לא עושים זאת. לאיש בלשכת ראש הממשלה לא אכפת שיש כאן שובתי רעב. בידיים של ראש הממשלה להסדיר ביום ראשון. בלי תירוצים. נגיד לנתניהו: תתן-תקבל. לא תתן-לא תקבל. אנחנו כאן נחושים להתיישב ונגיע למיליון מתיישבים".

מנכ״ל מועצת יש״ע, יגאל דילמוני, השובת רעב גם הוא, דיבר בעצרת התמיכה: "אנחנו דורשים אמצעים הומניטריים בסיסיים ולא מתביישים לדבר על ערכים, ציונות, התיישבות, הרחבה ובניית עוד ישובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. אני הצטרפתי לשביתת הרעב כי אני לא יכול לשאת את זה שיש 20 אלף תושבים, ביניהם אלפי ילדים, שלא יודעים אם יהיה מים חשמל או זום כדי ללמוד, מערכת אזעקה אם קורה משהו בשעת חירום, והכל בגלל ששנים מורחים אותנו. זאת סכנת חיים ואנחנו כאן כדי לדרוש חיים. אם לא נדרוש זה לא יקרה".

גם ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, השתתף בעצרת התמיכה ואמר: "יש כאן דרישה בסיסית של אזרחים לחיות בכבוד. דורשים מראש הממשלה ושר הביטחון לחיות כמו כל אזרח במדינת ישראל. כל השרים צריכים לדחוף את זה. תסתכלו לילדים בעיניים שקר להם ובוער להם. הסדרה היא הצעד הראשון בדרך לריבונות. אני קורא לראש הממשלה, שר הביטחון ושרי הממשלה - יש חלום זמנים קצר ואתם היחידים שיכולים למנוע החמצה. אם זה יוחמץ, זה על אחריותכם״.

יו״ר מועצת שומרון, יוסי דגן, נאם בעצרת התמיכה ואמר: "הגענו לכאן הערב, כי נמאס לנו. נמאס לנו לשתוק. נמאס לנו מהפקרת היישובים הצעירים, נמאס לנו למחות עבור הילדים שלנו שמתקלחים במים קרים, נמאס לנו  למחות עבור התינוקות שגרים בבית לא מחומם כי אין חשמל, הגענו לפה כדי לומר די. די למילים, די להבטחות בחירות, די לדיבורי סרק. אנחנו רוצים לראות מעשים, אנחנו רוצים הסדרה עכשיו".

גם ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן הגיע לתמוך בעצרת: "‌אדוני ראש הממשלה, אדוני שר הביטחון, האמת לאמיתה שאנשים האלה לא באו לכאן כדי לקבל מים וחשמל. ולא באנו כדי לקבל מדרכות ואת מגבלי הביטחון. באנו לדרוש את חרפת ארצנו, כי זה שיש יישובים עם סימני שאלה, זו חרפה שלך. זו חרפה של ממשלתך. זו חרפה של האומה כולה. 

יש עשרות יישובים בארץ ישראל שיש עליהם סימני שאלה. אנחנו מוכנים לחיות בלי חשמל ומים כדי לחסום את האיום להתפשט ולשלוט על ארצנו ולפגוע באדמות הלאום. קמנו בשליחות. באנו למשימה. ובמשימה הזאת הופקרנו. זאת הצעקה שלנו. אנחנו זועקים את סערת ארצנו, כל השאר הם הסימן להפקרה. הם הסימן לחוסר אכפתיות".

מאהל ההתיישבות הצעירה

מאהל ההתיישבות הצעירהצילום: פורום ההתיישבות הצעירה

שובתת הרעב יעל שבח, אלמנתו של הרב רזיאל שבח ז"ל ותושבת חוות גלעד, דיברה גם היא בעצרת התמיכה: "כמעט כל שבת נופל עלינו החשמל. בשבעה של רזיאל כל הפוליטיקאים ראו את הביזיון של נפילת החשמל, ראו את העוולה והתחייבו להחזיר. שלוש שנים עברו ומה קרה? כלום.

אדוני ראש הממשלה, כמה דם צריך להשפך כדי שיהיה חשמל ומים?! אנחנו מבקשים את המובן מאליו. לעשות שבת בנחת, שהילדים ילמדו בנחת בימי הקורונה, חיילים שחוזרים הביתה ירגישו נינוחים. כמה ימים שאני שובתת רעב וזה לא משחק. הגיע הזמן להסדיר אותנו, נשלחו בשליחות שלכם ומגיע לנו להיות כמו כל תושבי מדינת ישראל״.

מוקדם יותר היום, נחסם כביש 6 במחאה על אי הסדרת ההתיישבות הצעירה, ואחת מהחוסמות הייתה יעל שבח, שאמרה: "אני שובתת רעב כבר 3 ימים, יש מאחורי אנשים ששבועיים כבר שובתים רעב, די להפקרות הזו, מספיק לקטוע לנו את החיים. אנחנו רוצים חשמל אנחנו רוצים מים אנחנו רוצים חיים נורמלים".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן