חברי הכנסת הגיעו למאהל בדואי של ההתיישבות הצעירה: "הגיע הזמן להסדרה"

מאהל ההתיישבות (הבדואית) הצעירה ממשיך זה יומו השני ומארח לקפה בדואי אסלי את חברי הכנסת והשרים שמגיעים לחזק ולקרוא להסדרת 70 היישובים ו-25,000 התושבים המתגוררים בהם. ״מספיק להתעלל בתושבים. אין שום סיבה להימנע מלפעול״

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/20 15:10 טו בטבת התשפא

חברי הכנסת הגיעו למאהל בדואי של ההתיישבות הצעירה: "הגיע הזמן להסדרה"
צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

המאהל הבדואי שנפתח ע״י פורום ההתיישבות הצעירה במטרה להציג את האבסורד שבניסיון להסדיר בהחלטת ממשלה יישובים בנגב ללא הסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון, ממשיך לארח. מאז פתיחתו אתמול זורמים אליו חברי כנסת, שרים, אייש ציבור וראשי מועצות בכדי לחזק אותו. בין המחזקים אמש היה ניתן למצוא את ח״כ קרן ברק ושבח שטרן (ליכוד) ח״כ משה אבוטבול ויוסי טייב (ש״ס), המועמד לנשיאות המדינה יהודה גליק, ראשי המועצות יוחאי דמרי ושלמה נאמן.


השר לענייני התיישבות צחי הנגבי הגיע אף הוא לחזק ואמר:  ״הייתי יותר שמח להיות עם התיישבות הצעירה בהתיישבות הצעירה בבניה, בעשיה, בחדוות היצירה של האחיזה שלנו ביהודה שומרון. אבל כרגע אנחנו במאבק. המאבק הזה נועד לשכנע את שר הביטחון להפסיק לסכל החלטה שסוכמה ביני ובין הנציג שלו השר מיכאל ביטון כדי לחזק את היכולת להחזיר את החיים לאלפי משפחות בהתיישבות הצעירה שיהיה להם חשמל, מים וביוב ואינטרנט. כמו כל אזרח כמו לבני גנץ בראש העין כמו לי במבשרת ציון. לא נרפה מהמאבק הזה ואני אופטימי שבסופו של דבר למרות הפוליטיקה והחרדות של בני גנץ מהמצביעים העויינים שאנו נשכנע אותו ללכת איתנו לחזק את ההתיישבות הצעירה להביא את הנושא להחלטת הממשלה בקרוב״.

סגן שר הבריאות ח״כ יואב קיש (ליכוד) אמר אף הוא לאחר שכיבד את מארחיו בשתיית הקפה המקומי: "הגיע הזמן להסדיר את ההתישבות הצעירה. הממשלה חייבת לעשות את זה ואני פה ואני יודע שראש הממשלה תומך בזאת ומי שכיום עוצר את זה הוא גנץ. אני פונה היום לגנץ ואומר לו - מספיק להתעלל בתושבים אין שום סיבה להמנע מלפעול. זו ההזדמנות עכשיו. תן את האשור. זה יעלה לממשלה ויעבור. אלפי אנשים שלא צריכים לסבול בגלל נקמנות פוליטית".

שר ירושלים ומורשת רפי פרץ בביקור במאהל ההתיישבות הצעירה:"המאהל הבדואי של התיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. זה מאהל של אחיי גיבורי התהילה כפשוטו. שעושים פה עבודה מדהימה ושומרים על הארץ הזו. כולם ביישובים האלו אנשים ציוניים, מלח הארץ, משרתים בצה''ל, רבים מהם קצינים ואנחנו לא נותנים להם את מה שמגיע להם מהדלת הראשית. הם מתחננים לחשמל שמושכים מבתי הכנסת, למים, לאמצעי ביטחון. זאת סכנה. הם מצילים את הארץ הזו, שומרים עליה, מגינים עליה ואנחנו צריכים לתת להם את הכל. אני כשר בממשלת ישראל אומר לכם- אעשה כל מאמץ כדי שההתיישבות הצעירה תזכה להסדרה מלאה כפי שמגיע לה".

יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' התייחס גם הוא למצב: "את ההתיישבות המכונה הצעירה צריך להסדיר עכשיו. אני קורא לראש הממשלה אל תחכה יש הצעת מחליטים מונחת על השולחן. זו החלטה מינימאליסטית שנכתבה עם כל אנשי המקצוע ובהסכמתם. אל תמנע מאנשים חשמל, מים, תקשורת כבישים מינימאליים גני ילדים ובתי ספר. אלו מלח הארץ שאתה וממשלות השונות שלך שלחת לגור שם. אל תפנה להם עורף. תן להם תנאי חיים מינימאליים ותסדיר את ההתיישבות ביהודה ושומרון."

ח״כ מתן כהנא (ימינה) שמאמץ את היישוב עשהאל הגיע וישב גם עם נציגי היישוב: ״אני כאן כדי להביא את הצעקה שלהם ולהסדיר את מרקם החיים שלהם. זה ענין הומניטרי לחלוטין. אין להם מדרכות ואין להם חשמל ומים בקושי זורמים. צריך להסדיר את הדברים האלו ולא יישוב פה ויישוב שם. צריכים לעשות את זה לפי המתווה של השרים הנגבי וביטון. את כל ההתיישבות הצעירה ואל טיפין טיפין. אנחנו יושבים פה במאהל בדואי כי יש איזו כוונה של הממשלה להסדיר את הבדואים בדרום. אנחנו לא נגד זה אבל  לא ייתכן שמסדירים התישבות בלתי חוקית של בדואים בדרום ואנשים חלוצים שהממשלה שלחה להתיישב ביהודה ושומרון לא מסדירים. את העוול הזה צריך לתקן״.

השר לשעבר זאב אלקין: "בממשלה הובלתי את המאבק למען הסדרת ההתיישבות הצעירה.
מדובר באנשים שהתיישבו היכן שהתיישבו בעידוד מדינת ישראל ואין ספק שחובתה להסדיר את נוכחותם שם לא רק מבחינה אידיאולוגית - אלא גם מבחינה הומניטרית. בישיבת הממשלה האחרונה בה נכחתי שמעתי גם את רה"מ וגם את שר הביטחון שתמכו בהסדרת ההתיישבות הצעירה, ואני לא מצליח להבין: אם ראש הממשלה בעד ואם שר הביטחון בעד - מדוע אנשי ההתיישבות עדיין כאן, באוהל הבדואי ולא בבתיהם המוסדרים?".

סגן השר לביטחון פנים, ח"כ גדי יברקן: "ביקרתי הערב באוהל המחאה של ההתיישבות הצעירה והבעתי בפני הפעילים את תמיכתי במאבקם. לא יעלה על הדעת שהמתיישבים ייאלצו לחיות ללא תנאי מחייה בסיסיים, בלי חשמל ומים. יש להסדיר את העניין, ומיד. מפעל ההתיישבות על כל גווניו, בכל חלקי הארץ, הוא נשמת אפה של הציונות. מחובתנו לתמוך בו ולהרחיב אותו ככל שניתן. חזרנו לישראל כדי להתיישב ולפתח את הארץ. זו שליחות וזכות, ואני כמובן תומך בכך".