שר הביטחון מקדם בניית 5,000 יחידות דיור ברחבי יהודה ושומרון

ראשי הרשויות ביהודה ושומרון טוענים בתקופה האחרונה, כי בעשרת החודשים האחרונים קיימת הקפאת בנייה ביישוביהם. הערב פורסם כי שר הביטחון מקדם בניית אלפי יחידות דיור ברחבי יהודה ושומרון. המהלך דורש את אישורו של ראש הממשלה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/09/20 22:44 יז באלול התשפ

שר הביטחון מקדם בניית 5,000 יחידות דיור ברחבי יהודה ושומרון
גנץ, צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

בתקופה האחרונה מוחים ראשי הרשויות ביהודה ושומרון על כך שהלכה למעשה קיימת הקפאה בישוביהם. הבוקר (א') בפגישה של ח"כ אביגדור ליברמן עם ראשי רשויות ביו"ש, אמר יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת בקעת הירדן, דוד אלחייני, כי: "יש הקפאה של למעלה מחצי שנה, לא שונה מהקפאה שהייתה בממשל אובמה שהיה עשרה חודשים. אנחנו אוטוטו נושקים את העשרה חודשים שממשל אובמה". מה שגורם להקפאה ביהודה ושומרון זה אי כינוסה של מועצת התכנון העליונה במשך למעלה מחצי שנה.

נראה כי מהלך של החלת ריבונות ביהודה ושומרון כבר לא יתרחש בעתיד הקרוב, אך האם בקרוב תאושר בניית אלפי יחידות דיור? הערב פורסם ב'חדשות 12', כי שר הביטחון בני גנץ, החליט לאשר את קידומן של כמעט 5,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון. גנץ מתכנן לכנס את מועצת התכנון העליונה בשבוע הבא, שכאמור לא התכנסה כבר למעלה מחצי שנה, שתאשר את הבנייה. שתתבצע לא רק בגושי ההתיישבות הגדולים.  

גנץ מעוניין לקדם בנייה בגושים אך לא רק, אלא גם בנייה של מאות יחידות דיור בבית אל, בשילה, בנוקדים, בהר ברכה ובדרום הר חברון. על פי הדיווח ב'חדשות 12' גנץ העביר הערב מכתב מלשכתו ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, מי שבפועל מורה על כינוסה. לאחר שהחלת הריבונות נדחתה, הערב נראה כי הכדור נמצא שוב בחצי המגרש של בנימין נתניהו.