בן כספית: שרה נתניהו אשמה בזה שבנט לא גר בבלפור

על רקע התחקיר של איילה חסון על הוצאות שיפוץ ביתו הפרטי של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה: בן כספית וינון מגל מתווכחים מי אשם בהוצאת עשרות מיליוני שקלים כדי להתאים את ביתו הפרטי של בנט לדרישות השב"כ

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/22 16:30 יז באדר ב'

בן כספית: שרה נתניהו אשמה בזה שבנט לא גר בבלפור
מחוץ לביתו של נפתלי בנט, צילום: דוברות ימינה

תחקירה של איילה חסון על שיפוץ ביתו הפרטי של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה שפורסם ביום שישי האחרון ממשיך לעורר הדים. בכתבת התחקיר, ראיינה חסון את שכניו של בנט, המספרים על חיים בתוך אתר בנייה, חומות, מחסומים ובעיקר אובדן הפרטיות. חסון ניסתה לקבל נתונים רשמיים מלשכת בנט בנוגע לעלויות השיפוץ, המוערך בכ-50 מיליון שקלים, ללא הצלחה.

ביתו הפרטי של בנט ברעננה הוכרז למעשה כמעונו הרשמי של ראש הממשלה

בנט ומשפחתו, כזכור, לא נכנסו למעון הרשמי של ראש הממשלה ברחוב בלפור עם מינויו לתפקיד ראש הממשלה, שעומד נטוש מאז הקיץ האחרון. ביתו הפרטי של בנט ברעננה הוכרז למעשה כמעונו הרשמי של ראש הממשלה, וב-8 החודשים האחרונים נערך שיפוץ מאסיבי בבית עצמו ומסביבו כדי להתאים את הבית לדרישות השב"כ ואילוצי התפקיד.

בנט בביקור ראשון בבלפור

בנט בביקור ראשון בבלפור צילום: משרד ראש הממשלה

בתכניתם היומית ברדיו 103FM, התווכחו העיתונאים ינון מגל ובן כספית מי אחראי לשיפוץ המתמשך ועלותו הגבוהה, בכמה עשרות מיליונים באמת מדובר והאם השיפוץ הזה הוא בכלל הכרחי לאור זה שבנט צפוי לעזוב את תפקידו באוגוסט 23'. 

בן כספית: האשמה במצב - שרה נתניהו

בן כספית טען בתוכנית כי האשמה בסיטואציה נופלת על כתפיה של שרה נתניהו. כספית, הידוע בהתנגדותו העקבית והמתמשכת כלפי נתניהו ומשפחתו, טען כי התחקיר שפורסם ביום שישי האחרון הוא כולו פייק, וכי העובדה שמשפחת בנט אינה מתגוררת כיום במעון ראש הממשלה בבלפור היא תוצאה של סירובה לכאורה של שרה נתניהו לפנות את הבית בבלפור לפני שנים לטובת שיפוץ מאסיבי שהשב"כ דרש לבצע במעון אלא אם ישפצו את ביתה הפרטי של משפחת נתניהו בקיסריה, וכי עלותו המשוערת של שיפוץ ביתו של בנט ברעננה היא קטנה משמעותית מהסכום שפורסם בתחקירה של חסון ומוערך בכ-15 מיליון שקלים בלבד.

כספית טען כי אם שרה נתניהו הייתה עומדת בסיכומים איתה, השיפוץ בבלפור היה יכול להתבצע כבר לפני שנים ומשפחת בנט הייתה יכולה לעבור לגור במעון ראש הממשלה בירושלים. כספית הוסיף ואמר כי אין שום מעורבות של נפתלי בנט או משפחתו בשיפוץ.

אשת ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו

שרה נתניהו צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

ינון מגל, לעומתו, שאל מה הטעם בשיפוץ הזה, שכן כהונתו של בנט כראש ממשלה באה לעולם מלכתחילה עם תאריך תפוגה - אוגוסט 23' - ושאין שום קונסטלציה פוליטית שבה בנט ישוב לתפקיד. מגל האשים את בנט בביצוע אקזיט מוצלח - הורדת נתניהו מהשלטון, כניסה למשרד ראש הממשלה ושיפוץ מאסיבי של ביתו הפרטי.

מגל הוסיף וטען כי מרגע שביתו הפרטי של בנט נהפך באופן רשמי למעון ראש הממשלה, השיפוץ אינו בא לענות רק על צרכים ביטחוניים ודרישות השב"כ, אלא לסדר את הבית כך שיכיל חדרי עבודה, חדרי אירוח ומבואות, בנוסף לביצוע עבודות תשתית ברחוב עצמו.

שני העיתונאים המשיכו את הויכוח והאשימו האחד את השני בשירותי שופרות ותעמולה כדי לשרת את עמדתם הפוליטית .

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן