האם ינון מגל בדרך חזרה לכנסת?

איש התקשורת שכיהן לתקופה קצרה כחבר כנסת מטעם מפלגת הבית היהודי, אמר במהלך השידור המשותף עם בן כספית: "אני לא מוציא מכלל אפשרות שאחרי שיימאס לי ממך אחזור לכנסת". כספית הגיב: "לעולם לא יימאס לך ממני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/21 11:13 כז בתשרי התשפב

האם ינון מגל בדרך חזרה לכנסת?
ינון מגל, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בפתח השעה השנייה של התכנית המשותפת של ינון מגל ובן כספית ב-103FM, הזכיר כספית את הפרסום שלו הבוקר (א') , בדבר האפשרות שאיש התקשורת יעקב ברדוגו יקים מפלגה. לדברי ברדוגו יש לו שמונה מנדטים ובין השמות כחברים למפלגה, עלו חברי הכנסת עמיחי שיקלי ואורלי לוי.

כספית: "אז למה לא ינון שלנו? הוא כבר היה שם ולדעתי הוא פופולארי יותר מכל אלה"

מגל: "אני מתייעץ עם מקורביי ומתלוצץ עם רופאיי". בהמשך אמר: "אני לא מוציא מכלל אפשרות שאחרי שיימאס לי ממך אחזור לכנסת". 

כספית השיב: "אני כל בוקר ממציא את עצמי מחדש רק בשבילך, לעולם לא יימאס לך ממני".

זו אינה הפעם הראשונה בה מגל מתייחס לאפשרות לחזרה למשכן הכנסת. לקראת סבב הבחירות הראשון שנערו ב-9 באפריל 2019 אישר מגל בשידור חי כי אכן פנו אליו מספר גורמים לצורך חזרתו למערכת הפוליטית. "כל יום אני בוחן מחדש", אמר וציין כי הוא "לא אדם שמתכנן לטווח ארוך. אם יש הצעה, פותחים דלת, אני שוקל אם להיכנס או לא להיכנס. כך גם היה בפעם הקודמת".

נזכיר כי ב-28 בדצמבר 2014 הודיע מגל על סיום עבודתו ב"וואלה" ועל הצטרפות למפלגת "הבית היהודי", לאחר שקיבל הבטחה מהיו"ר דאז וראש הממשלה היום נפתלי בנט לשריון במקום ריאלי ברשימת המפלגה בבחירות לכנסת העשרים. לבסוף שובץ מגל שובץ במקום השביעי ובעקבות פטירתו של השר אורי אורבך, קודם למקום השישי ברשימה.

ב-30 בנובמבר 2015, הודיע מגל על התפטרותו מהכנסת, בשל טענות להטרדה מינית. בפברואר 2016 סגרה פרקליטות מחוז ת"א את התיק נגדו. בשני מקרים נימקה זאת בחוסר אשמה ובמקרה השלישי בחוסר עניין לציבור. לאחר מכן אמר מגל: "לא היה היבט פלילי במעשיי, מי שהתלוננה נגדי שתלך למשטרה", אמר מגל וקרא למגר את תופעת ההטרדות. בסוף דבריו הצהיר כי ייתכן וישוב לפוליטיקה.