הרב קרים באיום על רבני המילואים: יישרו קו או שתודחו

באיגרת ששלח להם דרש הרב הצבאי הראשי "לפעול ברוח הוראת הרמטכ"ל. ביקורת עניינית נחוצה, אך 'השתוללות' ברשתות החברתיות פסולות ובלתי מתקבלות". לדבריו, מי שיפעל אחרת, "לא יוכל לשרת במערך המילואים ברבנות הצבאית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/12/17 13:22 ג בטבת התשעח

הרב קרים באיום על רבני המילואים: יישרו קו או שתודחו
לא ישנה את הפקודה. איזנקוט עם הרבצ, צילום: פלאש 90. מארק ישראל סלם

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב אייל קרים, שיגר בשבוע שעבר מסר חריף לרבנים הצבאיים במילואים ואיים עליהם כי מי שיתבטא נגד הרבנות הצבאית ו"ישתולל" ברשתות החברתיות יודח מתפקידו.

"אני מנחה בזאת את כלל המשרתים ברבנות הצבאית לפעול ברוח הוראת הרמטכ"ל", כתב הרב קרים באיגרת שיועדה לכלל הרבנים הצבאיים בשירות קבע שמטרה שיעבירו את המסר לרבנים במילואים שכפופים להם.

האיגרת הגיעה על רקע פקודת השירות המשותף, שעוררה סערה גדולה בקרב הציונות הדתית. בראיון שנתן רב צבאי ל'כיפה' לפני מספר שבועות הוא טען כי מי ששמו לראשונה את האצבע על הבעיות שבפקודה, היו הרבנים הצבאיים במילואים.

בעיות צניעות בגדודים המעורבים? תמונת ארכיון

הפקודה שהציתה את המחלוקת בין הרבצ"ר לרבני המילואים. תמונת ארכיוןצילום: פלאש 90. הדס פרוש

הרב הצבאי הראשי ככל הנראה לא אהב את דברי הביקורת של חלק מהרבנים ובמסמך ששלח, ושדבר קיומו פורסם בעלון 'מצב הרוח' שיצא בסוף השבוע, הוא הוסיף כי לצערו "לא פעם נתקלנו ברבנים צבאיים במילואים הנושאים בתואר 'רב צבאי במיל' ובשמו ומכוחו התבטאו בפומבי ובתקשורת באופן שאינו עולה בקנה אחד עם רוח צה"ל".

הרב קרים הודה שמותר לכל אדם להביע את דעתו, אך איים כי ישנן התבטאויות שיובילו להרחקה ממערך הרבנות הצבאית, "כמובן המדובר באזרחים, אשר במדינה דמוקרטית רשאים להביע דעה בכל עניין. אולם השירות הינו זכות שחובה בצדה, וישנן התבטאויות מסויימות, דוגמת הבעת אי אמון חמורה במערך הסדיר של הרבנות הצבאית, או קריאות בגנות הפיקוד הבכיר של צה"ל, שמי שדוגל בהן ומפרסם אותן ברבים, לא יוכל לשרת במערך המילואים ברבנות הצבאית".

עוד הוא כתב כי "ביקורת עניינית, המושמעת בפורום המתאים ובהקשר הנכון, נחוצה ומועילה תמיד, אך הצהרות תקשורתיות, או 'השתוללות' ברשתות החברתיות, פסולות ובלתי מתקבלות". הרב ציין כי הוא מקווה שהוא לא יידרש לנקוט בפעולות מסוג זה אך הבהיר כי "אם לא תהיה ברירה נעשה זאת".

חלק מהרבנים צבאיים במילואים שקיבלו את האיגרת זעמו עליה וטענו כי אמנם מי ששיגר אותה היה הרבצ"ר, אך ככל הנראה הוא שימש כשופר של הפיקוד הבכיר שלא מוכן לקבל את ביקורתם על הפקודה.

בתנועת נאמני תורה ועבודה טענו כי מדובר במהלך " חשוב של הרבצ"ר בעקבות לחץ שלנו בנושא. אל תשתמשו בדרגות ובתפקיד כדי לצאת נגד הרמטכ"ל, ראש אכ"א והרבצ"ר!"