הקואליציה בירושלים מתפוררת: סיעת התעוררות פורשת "אתמודד לראשות העיר"

אחרי מחאות ואפילו ניסיון סולחה אחד, ארבעת חברי סיעת 'התעוררות' בעיריית ירושלים פרשו מהקואליציה במסיבת עיתונאים וסימנו את היעד הבא, שנה לפני הבחירות: התמודדות לראשות העיר של ברקוביץ' שתקף את ברקת ואמר: "הסכם חלוקת העיר משסה מגזרים אלו באלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/17 15:13 כד בחשון התשעח

הקואליציה בירושלים מתפוררת: סיעת התעוררות פורשת "אתמודד לראשות העיר"
סיעת התעוררות במסיבת העיתונאים, צילום: התעוררות

לאחר חודשים של משבר פוליטי שהחל עם פרסום תוכנית החלוקה של ברקת לצד התנגדות עזה מצד חברי סיעת התעוררות בעיר ולאחר שפעל להצר את צעדי סגן ראש העיר עופר ברקוביץ וחברי סיעת התעוררות בעירייה קיים היום יו״ר התנועה עופר ברקוביץ וחברי הסיעה במועצת העיר מסיבת עיתונאים ובה הודיע על פרישת ׳התעוררות׳ מהקואליציה ועל ריצתו לראשות העיר בראשות תנועת התעוררות.

כזכור לפני כשבועיים הגישה התעוררות עתירה מנהלית לבגצ בדרישה להורות לברקת לחדול מהוראתו לגורמי המקצוע בשעיר שלא להיפגש עם סגנו וחברי מועצת העיר מטעם התעוררות. במקביל ניסיונות מצד התעוררות לשיח עם ראש העיר על מנת שיביא למשאל עירוני את תוכנית החלוקה שגיבש עם החרדים כשלו.

עופר ברקוביץ פתח את מסיבת העיתונאים ואמר: ״התעוררות הוקמה לחיזוק והעצמת ירושלים כעיר ציונית ופלורליסטית. החזון הזה שהביא להקמת התנועה לפני עשר שנים- מנחה אותנו גם היום ובשם החזון הזה גם תמכנו בברקת. לכן גם פעלנו והבאנו לבחירתו- פעמיים.

ברקוביץ הוסיף ואמר: ״הובלנו עימו מהלכים חשובים שקידם ברקת למען העיר ותמכנו בו בחזיתות רבות. אך משהו השתנה ראש העיר שלנו כבר מזמן לא כאן. הראש בכנסת או בכלל בראשות הממשלה. ירושלים הופקרה לאינטרסים פוליטים צרים, לסדרי עדיפויות קלוקלים. מה שנכון לחוסנה הכלכלי, לציביונה, לעתידה; כל הדברים שהתעוררות נלחמת למענם מזה עשור- נסוג! אל מול דילים ומהלכים שאנחנו לא יכולים ולא צריכים לחיות איתם".

מעדיף את הציבור החרדי? ברקת

מעדיף את הציבור החרדי? ברקתצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ברקוביץ הוסיף ותקף את ראש העיר ברקת לאור הסכם החלוקה והתנהלותו לאחר מכן: ״הסכם חלוקת העיר משסה מגזרים אלו באלו, ומתעלם באופן בלתי נתפס מציבורים שלמים בעיר הזו דתיים, חרדים ספרדים, חילונים ומסורתיים. הסכם ללא מנדט. דרשנו- משאל עכשיו! לא רצינו לפוצץ שותפות אסטרטגית לעיר, רצינו לפעול באחריות כלפי ירושלים. 

ברקת השתמש לא רק בעובדי עירייה כדי להילחם בביקורת שלנו. הוא השתמש בציבור הירושלמי עצמו. הוא אסר על הדרג המקצועי, באופן לא חוקי, לקיים עמנו קשר מקצועי לטובת תושבי העיר. כל המהפכות שהתעוררות הובילה נקטעו באיבם בחסות ראש העיר״.

לפני שלושה חודשים נחשף כי במסגרת הסכם בין ברקת לנציגי החרדים נרקם הסכם המסדיר את חלוקת מוסדות החינוך בעיר. השכונות שנכללו בהסכם הן נווה יעקב, פסגת זאב, רמות, הגבעה הצרפתית, רמת אשכול, קריית משה, גבעת מרדכי, בית וגן, קריית יובל וגילה. 

חלק מפעילים בעיר מחו כנגד התוכנית  והרב בני לאו אף ניסה, ערב יום הכיפורים לארגן סולחה בין ברקוביץ' לברקת