הרב בני לאו ניסה לפייס בין ברקת לסגנו, אך ראש העיר לא נענה

"אני פונה אל שניכם, להתגבר על הפגיעה האישית ולבוא למפגש של פיוס לפני יום הכיפורים", כתב הרב לאו. סגן ראש העיר הסכים למהלך, אך לטענתו ברקת התעלם מההצעה. עיריית ירושלים: "ראש העיר מנהל את השיח ישירות מול הרב לאו ולא באמצעי התקשורת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/10/17 11:00 יא בתשרי התשעח

הרב בני לאו ניסה לפייס בין ברקת לסגנו, אך ראש העיר לא נענה
מעדיף את הציבור החרדי? ברקת, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

המתח בירושלים בעקבות תכנית חלוקת השכונות הוביל למתיחות אישית בין ראש העיר ניר ברקת לסגנו עופר ברקוביץ'. ערב יום כיפור ניסה הרב בני לאו להביא לסיום הסכסוך ולהפגיש בין השניים, אך ברקת סירב.

"מדובר על שני אנשים ציבוריים", כתב הרב לאו בדף הפייסבוק שלו, "ראש העיר של ירושלים וסגנו. במבט ממעוף הציפור מדובר על שניים שהם אחד. לשניהם רצון עמוק ועז להחדיר אויר טוב לעיר, ללמד את כל החלקים את סוד השלם, להבין את הצרכים השונים ולממש אותם לכל קהלי היעד בעיר".

 הרב לאו ידע שמדובר ב-"משבר אמון קשה לאיחוי. הגלישה מהוויכוח הענייני לאישי, וממנו לשרטוט דמות האחר כאויב נעשית במהירות לא סבירה". למרות זאת הוא אמר, "אני פונה אל שניכם, ידידים יקרים ומכובדים, להתגבר על הפגיעה האישית שאתם סוחבים ולבוא למפגש של פיוס לפני יום הכיפורים".

הרקע לדברים הינו הקרע שנוצר בין השניים לאחר פרסום תכנית החלוקה של ברקת, במסגרתה מוסדות החינוך בחלק מהשכונות עברו רה ארגון. לטענת ברקוביץ המשמש גם כיו"ר סיעת התעוררות וחברי מועצה נוספים מהתכנית עלה כי הנטייה העיקרית היא להעדיף את הציבור החרדי-ליטאי בעיר.

עופר ברקוביץ

עופר ברקוביץ'צילום: רפי קוץ

טענה נוספת של סגן ראש העיר הייתה שברקת עצמו פעל בחודש האחרון להדיר אותו ואת שאר חברי מועצת התעוררות מפעילות, והנחה את כל הפקידים בעירייה ובגופים הקשורים אליה לא להפגש עמם.

"אין לי התנגדות למפגש כהצעתך", אמר ברקוביץ' והוסיף כי "לא מדובר במחלוקת אישית, מדובר על עתידה של ירושלים. מעולם לא סירבתי לפגישה עם ראש העירייה. עבורנו ירושלים היא השליחות הציבורית שלנו. למענה ולכבודה נעשה ונצליח"

ברקוביץ אך ציין כי "בערב ראש השנה הצעתי לראש העירייה לשוב ולפנות לציבור בירושלים - לכל הציבור- על מנת שתוצג לפניו תוכנית החלוקה, תוכנית שלא הוצגה לבוחרים ב2013 ולא עליה מבוסס ההסכם הקואליציוני. אני מתחייב מראש לקבל את עמדת הציבור".

בסביבתו של ברקוביץ' טענו כי בימים האחרונים נעשו פניות מגורמים שונים לברקת להיענות להצעת הפגישה, אך לדבריהם עד כה הם נתקלו בהתעלמות מצדו.

מעיריית ירושלים נמסר כי "ראש העיר מכבד ומעריך מאד את הרב בני לאו ומנהל את השיח ישירות מולו ולא באמצעי התקשורת".