מחאה נגד ברקת על תכנית חלוקת השכונות

תושבי העיר הגיעו מול ביתו של ברקת ומחו על המתווה שלטענתם נרקם עם נציגי הציבור החרדי בעירייה. יו"ר הגרעין התורני בנווה יעקב: "קבוצה קיצונית שרוצה להוציא את התושבים הדתיים הלאומיים מהשכונה ובכלל מירושלים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/09/17 07:34 ו בתשרי התשעח

מחאה נגד ברקת על תכנית חלוקת השכונות
ההפגנה נגד ברקת, צילום: צחר

בירושלים עדיין לא נרגעו מ-"תכנית החלוקה" של חלק משכונות העיר בין דתיים לאומיים, חרדים וחילונים ואתמול (שני) הגיעו מספר מפגינים למחות עליה מול ביתו של ראש העיר ניר ברקת.

עו"ד יוסי חביליו, יו"ר עמותת צחור ומי שהגיש לבית המשפט עתירה בנושא פינוי בית הספר בנווה יעקב, אמר כי "ההפגנה היא למען שמירת הזכויות של הציבור הפלורליסטי בירושלים שמורכב מרוב ציבור החילוניים, מסורתיים, דתיים לאומיים ואפילו חלק מהחרדים".

לדבריו, "ניר ברקת, שנבחר בקולות הציבור החילוני והדתי לאומי, הפקיר את הציבור הזה בברית שהוא כרת עם החרדים. הכנסת גני ילדים ומוסדות חרדיים לתוך שכונות חילוניות זה מתכון לדחיקת הציבור הפלורליסטי מירושלים".

כזכור, לפני כחודש נחשפה תכנית חלוקת השכונות שהתבססה על הבנות בין ראש העיר ברקת לחברי המועצה החרדים. התכנית פירטה את הצרכים השונים בשכונות המעורבות בעיר, ולפי ניתוח המגמות הדמוגרפיות העתידיות הוא קובע את צביון המוסד החינוכי שייבנה בכל שכונה. 

יו"ר הגרעין התורני בנווה יעקב, ישראל אלישביץ, נכח גם הוא בהפגנה ואמר: "אני תושב נווה יעקב כבר 30 שנה. בחמש השנים האחרונות השכונה מתחרדת.יש בשכונה קבוצה קיצונית שרוצה להוציא את התושבים הדתיים הלאומיים מהשכונה ובכלל מירושלים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן