הצעת חוק שתחייב את נתניהו לבנות בבית אל

ראשי שדולת ארץ ישראל הודיעו היום על קידום יוזמת חקיקה שתאלץ את רוהמ לעמוד בהבטחתו לבנייה בבית אל. ח"כ יואב קיש: " בוועדת שרים לחקיקה נמצאים חברים רבים שהבטיחו במאהל שהם יתמכו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/17 18:00 ב בתמוז התשעז

הצעת חוק שתחייב את נתניהו לבנות בבית אל
שדולת ארץ ישראל, צילום: דוברות שדולת ארץ ישראל

בכינוס שערכו היום ראשי השדולה ח״כ יואב קיש וח״כ בצלאל סמוטריץ לצד ראשי מועצות מיו״ש הציגו את הצעת חוק ״קידום מהיר של מחוייבויות בניה״ אשר תעלה להצבעה כבר ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לחקיקה לאחר שקיבלה פטור מחובת הנחה בועדת הכנסת. מטרת החוק - מימוש התחייבויות ראש הממשלה למתן אישורי בניה בגין הבטחות שניתנו בשנים האחרונות ולא מומשו.

ו״ר השדולה ח"כ יואב קיש אמר: ״אנחנו חייבים לפרוץ את הנושא של שיווק התכניות בבית אל. ההצעה אומרת שיש לנתק את הנושא של הלחץ המדיני והמקומות האלה צריכות להיות בקונצנזוס. בוועדת שרים לחקיקה נמצאים חברים רבים שהבטיחו במאהל שהם יתמכו, והם צריכים להגיד ביום ראשון שהם תומכים במהלך כדי לתת לבית אל לצאת לדרך בנושא הזה. זה בא לסמל מהלך שישפיע גם על מקומות אחרים״. 

 

בדברי ההסבר לחוק נכתב בין השאר: "לאחרונה ניתנו מספר הבטחות שלטוניות לבניה חלף מבנים שנהרסו בשל קשיים חוקיים ומשפטיים. הבטחות אלו טרם מומשו ובמדינה מתוקנת לא ניתן להשלים עם זה. הפגיעה מתעצמת שעה שמדובר בהפרת הבטחות שלטוניות בהקשר לבניה ומתן פתרונות למצוקת יוקר הדיור ועל רקע הקפאה של שנים רבות בשל סיבות מדיניות. הצעת החוק קובעת כי מקום שבו ניתנה הבטחה שלטונית לבניה חלף מבנים שנהרסו יקודמו כלל ההליכים הנדרשים לשם מימוש ההבטחה בהקדם האפשרי ולא יעוכבו בשל שיקולים מדיניים ואחרים שאינם מקצועיים".


יו״ר השדולה ח״כ בצלאל סמוטריץ אמר: ״ראש הממשלה מתמודד מול מערכת לחצים לא פשוטה אבל לא בטוח שהוא מסוגל להוביל את זה ממקום מושבו. אנחנו רוצים לעזור לרה"מ לקדם את החוק הזה שהוא צודק, מוסרי, ציוני. אין דבר שפוגע יותר באמון הציבור ממערכת שמבטיחה ולא מקיימת. אנחנו מחזירים את את הכדור מרה"מ אלינו. כל מי שהתחייב צריך לעמוד בהתחייבות ואני מניח שהבקשה תענה, גם בממשלה גם בכנסת״.

ראש מועצת בית אל שי אלון אמר: ״התחייבות חייבים לקיים. הצעת חוק נשמעת  קצת משעשעת אבל היא באה בגלל שהממשלה לא מקיימת את ההתחייבות שלה. רה"מ הבטיח שהשיווקים יקרו בספטמבר. אנחנו רוצים לתמוך בו ולעודד אותו כדי שזה יקרה לאלתר. אין שום בעיה כבר לעשות את זה היום. נוצרה פה הזדמנות לפריצה טיפה יותר רחבה- אנחנו נמצאים בממשלת ימין, הממשלה הכי טובה, אם כבר יש לנו את החלון הזה שלא היה לנו בתקופת אובמה, אנחנו חייבים לנצל אותו.״

יו״ר מועצת יש״ע אבי רואה: מטרתינו הראשית היא נרמול החיים ביהודה ושומרון. מדובר פה על מהלך שאמור להיות מובן מאליו, בניית גנים, מוסדות חינוך ועוד. 50 שנה עברו עם כל מיני נסיונות שונים ומשונים לפתרונות מדיניים שרק כשלו ובסופו של דבר ההתיישבות היהודית הולכת וגדלה ומן הראוי שהאזרחים האלה יקבלו את מה שמגיע אליהם בדין ולא מתוך בקשות ותחנונים. אם אין ברירה אז אין ברירה אלא ללכת לחוק. אנחנו מקווים שדרך הצעת החוק, שאמורה להיות מיותרת, נצליח למלא את ההתחייבות. זה חלק מהמהלך שיביא אותנו לחיים נורמליים וסבירים.