לאחר חיסול בכיר החיזבאללה - מטח כבד למרחב מירון

מטח כבד לעבר יישובי מירון | מספר רקטות נורו לעבר שדרות - שתי נשים נפצעו קל בדרכן לממ"ד | אוגדה 99 בפיקודו של תא"ל ברק חירם פועלת במרכז רצועת עזה | עדכונים שוטפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/24 12:19 ז באייר התשפד | עודכן בתאריך 15/05/24 15:00

לאחר חיסול בכיר החיזבאללה - מטח כבד למרחב מירון
צה"ל בעזה, צילום: דובר צה"ל

12:43 | אוגדה 99 ממשיכה בפעילות במרכז רצועת עזה

במבצע של חטיבת הנח"ל במרחב זייתון, הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים בהיתקלויות מהיבשה ובתקיפות מהאוויר, השמידו תשתיות טרור ואיתרו אמצעי לחימה רבים - עשרות רובים מסוג קלאצ׳ניקוב, רימונים, מחסניות ואמצעי שליטה מודיעינית של ארגון הטרור חמאס.

אוגדה 99 בעזה צילום: דובר צה"ל

הלוחמים איתרו איתרו מחרטה בה אמצעי לחימה רבים של חמאס

הלוחמים איתרו בהכוונה מודיעינית מחרטה ובה אמצעי לחימה רבים של ארגון הטרור חמאס בסמוך לבית הספר "זייתון". במחרטה נמצאו מספר קנים, קלאצ׳ניקובים, מחסניות רבות, מטענים ומכונות ליצור רקטות ומשגרים. צוות הקרב של חטיבת הנח"ל השלימו את משימתם במרחב זייתון ונערכים לפעולות התקפיות נוספת.

המחרטה

המחרטה צילום: דובר צה"ל

12:19 | מטחים בלתי פוסקים לעבר מירון

אזעקות צבע אדום נשמעו באיזור מירון והסביבה, בשלב זה לא דווח על נפגעים בנפש או ברכוש, זאת ברקע חיסול בכיר החיזבאללה על ידי צה"ל.

במהלך הלילה צה"ל תקף וחיסל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, במרחב צור, את המחבל חסין איברהים מכי, מפקד שטח בכיר בחזית הדרום של ארגון הטרור חיזבאללה. חסין היה אחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור רבים לעבר העורף הישראלי במהלך הלחימה. במסגרת תפקידו עסק בקידום מתווים שונים נגד העורף הישראלי וכן בעברו שימש כמפקד גזרת החוף בארגון.

09:45 | רקטות נורו לשדרות

בזמן המבצע ברפיח - מטחים לעוטף: מדוברות עיריית שדרות נמסר כי 3 רקטות שוגרו לעבר העיר. 2 רקטות יורטו, ודווח על פגיעה ישירה של רקטה בבניין לא מאוכלס בשכונה חדשה בעיר, שתי נשים נחבלו בדרכן למרחב המוגן ופונו על ידי מד"א לבית חולים כשהן במצב קל. בשבוע האחרון שדרות חוטפת לא מעט שיגורים מהרצועה, כשהיום נשמעה התרעת צבע אדום השביעית במספר רק השבוע.

09:35 | המבצע בזיתון הסתיים

בשבוע האחרון התנהל מבצע אוגדתי נרחב בשכונת זיתון בצפון הרצועה, במהלכה חוסלו עשרות מחבלים והושמדו עשרות תשיות טרור של חמאס. צה"ל כאמור יצא מהשכונה אך יחזור במידת הצורך.

מבצע גם בג'באלייה

כוחות אוגדה 98 החלו בשבוע שעבר במבצע בג'באליה שבצפון הרצועה, בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות מחבלים ושיקום תשתיות טרור של ארגון הטרור חמאס במרחב. טרם כניסת הכוחות, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו כ-30 מטרות טרור במרחב וחיסלו מספר מחבלים מארגון הטרור חמאס.