הפתרון של צה"ל לטרור? מיגוניות על הטרמפיאדות

לאחר שהבטונדות והצבת הלוחמים לא הצליחו למנוע את פיגועי הירי הרצחניים האחרונים, בצבא החלו בהצבת מיגוניות ברחבי תחנות האוטובוס ביהודה ושומרון. סמוטריץ: "ככה נראית פשיטת רגל ביטחונית". גורם במועצת יש"ע: "יוסר עוד היום"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 20/03/19 12:53 יג באדר ב'

הפתרון של צה"ל לטרור? מיגוניות על הטרמפיאדות
מיגונית במועצה האזורית בנימין, צילום: ללא

יומיים לאחר הפיגוע המשולב באזור אריאל, בו נרצחו לוחם ואזרח, ובצה"ל מנסים למצוא פתרון לטרור הטרמפיאדות, לאחר שהיום (ד') הוצבה במועצה האזורית בנימין מיגונית מיוחדת ש"הולבשה" על תחנות ההסעות. מהלך זה כבר גרר ביקורת מצד גורמים שונים

המיגונית הובלה על ידי משאית והונחה בתחנה הסמוכה ליישוב גבעת אסף, זאת לאחר שבשנים האחרונות הציב צה"ל בטרמפיאדות רבות בטונדות, עמודי בטון וצוותי לוחמים שאבטחו כמעט כל תחנה מרכזית ביהודה ושומרון.

"כך נראית הבוקר תגובה לפיגוע בגבעת אסף במדינה שהולכת ומאבדת את הכבוד הלאומי שלה", צייץ ראש איחוד מפלגות הימין, תא"ל במיל' הרב רפי פרץ בטוויטר והוסיף כי, "חייבים לעבור מהכלה להתקפה מהגנה לריבונות".

המיגונית בצומת גבעת אסף

המיגונית בצומת גבעת אסףצילום: מנחם בקוש

חברו להנהגת המפלגה, ח"כ בצלאל סמוטריץ, תקף גם הוא את המהלך ואמר כי "ככה נראית פשיטת רגל ביטחונית. זה 'המענה' של צה"ל לטרור הערבי בכבישי יו"ש. עוד ועוד מיגון וגדרות.  ככה משדרים פחד ומזמינים עוד טרור ועוד אלימות. מול טרור צריך יותר התקפיות ויותר הרתעה. פחות מגננה".

בתקופה האחרונה הצליחו מחבלים לרצוח מספר ישראלים שהמתינו בתחנות הסעות שונות. לפני מספר חודשים נרצח התינוק עמיעד איש רן, כתוצאה מפיגוע ירי בצומת עפרה. כעבור מספר ימים נפלו הלוחמים יובל מור יוסף ויוסף כהן מגדוד נצח יהודה, לאחר שמחבל ירה לעברם בתחנה בגבעת אסף.

בתחילת השבוע תקף מחבל בצומת אריאל את סמ"ר גיל קיידן, דקר אותו למוות וחטף את נשקו, ובאמצעותו רצח את הרב אחיעד אטינגר ומאוחר יותר גם ירה לעבר חיילים ואזרחים בצומת גיתי אבישר.

גורם בכיר במועצת יש"ע טען כי לאחר שפנו לצה"ל נאמר להם שמדובר בניסוי שיצא לדרך ללא תיאום וכי המיגונית "תוסר עוד היום". מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה