הסוף לעליית המחירים במסעדות? השף חיים כהן: "יום היסטורי מבחינתנו"

למען ענפי המשק והוזלת השירותים לצרכן: ועדת הכספים אישרה פה אחד לקריאה שנייה ושלישית את החוק המבטל את היטל העובדים הזרים במשק. השף חיים כהן: "יום מרגש והיסטורי, הרבה מאוד צעירים מסתערים על הענף הזה, אנחנו כמדינה חייבים לדאוג שיהיה להם אופק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/02/22 09:57 ל בשבט התשפב

הסוף לעליית המחירים במסעדות? השף חיים כהן: "יום היסטורי מבחינתנו"
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ועדת הכספים אישרה בתמיכה גורפת של חברי האופוזיציה והקואליציה, הצעת חוק שקובעת ביטול של ההיטל על העסקת עובדים במשק, במסגרתו כיום מעסיק של עובד זר חייב לשלם היטל בשיעור של 15-20 אחוזים, בהתאם לענף בו מועסק העובד. אחד הענפים העיקריים שנפגעו מהחוק הוא ענף המסעדנות.

ח"כ מירב בן ארי, יוזמת החוק, אמרה: "זה מס שהוא מיותר שהושת על בעלי עסקים מקטנים לגדולים, ועל מה? אין לנו ידיים עובדות, שהבחור משתחרר מהצבא ולכולנו יש ילדים שעובדים, הוא לא רוצה לשטוף כלים. נעשה כל מה שניתן גם מול האופוזיציה כדי לתקתק את זה בקריאה שנייה ושלישית".

ח"כ משה גפני: "אני מבקש להודות על כך שמביאים את החוקים הללו, יש בין המסעדנים אנשים שרעבים ללחם, אמירות ששמענו שהייתי במקום כזה וכזה והמסעדה או הקניון מלא, זה לא המצב. יכול להיות שיש מקרים כאלה אבל זו עת לסייע. אני מברך את החוק ומאוד בעדו, צריך לראות מה עושים עוד למען הענפים האחרים".

השף חיים כהן: "זה יום מאוד מרגש, יום היסטורי מבחינתנו, אני רוצה להודות לראש הממשלה, שר האוצר, שרת הכלכלה, לחברת הכנסת מירב בן ארי שתמיד לחמת לטובת העניין, לח"כ גפני שהדלת שלו תמיד פתוחה, ליו"ר הוועדה ח"כ קושניר שמקדם את החוק".

כהן המשיך: "אנחנו רוצים להשאיר לילדים שלנו מדינה טובה יותר, אנחנו רוצים עסקים פורחים, אנשים רוצים לצאת למפגשים חברתיים, ואני חושב שענף המסעדות שהעסיק בעבר 200 אלף איש הוא ענף חשוב, ענף של הצעירים. הענף הזה מכיל הרבה מאוד צעירים שמסתערים על הענף הזה, אנחנו כמדינה חייבים לדאוג שלצעירים האלה יהיה אופק. אתם רואים את העובדים הישראלים עומדים בתור להחליף את הסינים? אבא שלי עבד בסולל בונה שהיה עבודה לכל החיים, היה לו קשה כל הכניסה של העובדים הזרים. האירוע הזה הוא למען האזרחים פה, זה יום מרגש וחשוב".