הסדר טיעון עם אחד מחיילי נצח יהודה

אחד החיילים שנאשמו בהכאת עצורים פלסטינים כפותים, יודה במעשה ויורשע בעבירת התעללות בנסיבות מחמירות. הרישום הפלילי שיירשם לו יהיה מלא, אך הצבא לא יתנגד לחנינה מהנשיא, לאחר שתוגש. מגעים להסדרי טיעון עם נאשמים נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/19 19:09 יט באדר א'

הסדר טיעון עם אחד מחיילי נצח יהודה
חיילי גדוד נצח יהודה (למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: Yaakov Naumi/Flash90

הסדר טיעון הושג עם אחד מלוחמי גדוד 'נצח יהודה' של הנח"ל החרדי, אחד מחמישה חיילי הגדוד, המואשמים כי התעללו פיזית בעצורים פלסטינים כפותים, לאחר הפיגוע בצומת גבעת אסף, בו נהרגו שני לוחמים מהגדוד.

על פי הסדר הטיעון, החייל יודה ויורשע בגין 'התעללות בנסיבות מחמירות', ויקבל עונש מאסר בפועל של שישה וחצי חודשים. כמו כן ייפסק נגדו עונש מאסר על תנאי, וכן יורד לדרגת טוראי. יושת עליו רישום פלילי מלא באזרחות, העלול לפגוע בו כאשר יבקש לפנות לשוק העבודה, אך בהבנות לא רשמיות בין הלוחם לבין התביעה הצבאית, הוסכם כי כאשר יגיש בקשה לחנינה מנשיא המדינה, הצבא לא יתנגד לכך, ולעמדת הצבא יש משקל רב בהחלטת הנשיא לגבי חנינות לחיילים, וסביר כי הנשיא יחון את החייל כל שהרישום הפלילי יתבטל. כך פורסם באתר YNET.

יש לציין כי ההסכמות בנוגע לרישום הפלילי לא מחייבות את התביעה, והן תלויות בהתנהגותו של החייל בזמן המאסר. אך לאור מקרי העבר, נראה כי הסיכוי שהרישום הפלילי יבוטל גבוה. 

הפרקליטות הצבאית מוסיפה לנהל מגעים עם ארבעת העצורים האחרים, במטרה להביא לעסקת טיעון גם עמם. בשבוע שעבר הוגש כתב אישום נגד קצין בגדוד, המואשם בכך שידע על מעשי האלימות ולא מנע אותם.