עדת ראייה מהפיגוע בגבעת אסף: "הלוחמים היו שם כדי להגן עלינו"

שרי ארביב, תושבת בית אל שהייתה בתחנת האוטובוס באותו פיגוע רצחני בגבעת אסף טוענת: "הביקורת על החיילים אינה נכונה. החיילים לא התעסקו בשום דבר אחר, חוץ מלהגן עלינו"

חדשות כיפה גלעד כהן 22/12/18 18:47 יד בטבת התשעט

עדת ראייה מהפיגוע בגבעת אסף: "הלוחמים היו שם כדי להגן עלינו"
הלוחמים היו שם כדי להגן עלינו, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לא מעט ביקרות הופנתה בשבוע האחרון כלפי לוחמי גדוד "נצח יהודה" בעקבות הפיגוע הרצחני בגבעת אסף בו נהרגו שני לוחמי הגדוד, סמ"ר יובל מור יוסף ז"ל וסמל יוסף כהן ז"ל. שרי ארביב, עדת ראייה שהייתה במקום האירוע אומרת ל'כיפה' כי החיילים היו ערניים ודרוכים והיו עסוקים בלהגן על התושבים.

ארביב, תושבת בית אל שהייתה במרחק של צעד וחצי מהחיילים באותה תחנת אוטובוס אומרת ל'כיפה' שאין שחר לביקורת הקשה כלפי אותם הלוחמים ששמרו עליה בתחנת האוטובוס. "החיילים היו דרוכים, הם הגנו עלינו בזמן שהמחבל הופיע מאחוריהם."

"החיילים היו דרוכים. לא שתו, לא אכלו, לא דברו בטלפון. לא פטפטו אחד עם השני, פשוט היו שם כדי להגן עלינו." אומרת שר ארביב, עדת הראייה. "הביקורת שמופנת כלפיהם לא נכונה בעליל. הייתי שם. עמדתי לידם. הלוחמים לא התעסקו בשום דבר אחר." 

סמל יוסף כהן וסמ"ר יובל מור יוסף הי"ד

סמל יוסף כהן וסמ"ר יובל מור יוסף הי"ד | "היו שם כדי להגן עלינו"צילום: דובר צה"ל

כזכור, הפיגוע בגבעת אסף אירע ביום חמישי לפני כשבועיים והוא חלק מגל הטרור האחרון שפוקד את מדינת ישראל ביהודה ושומרון. לאחר הפיגוע הופנתה ביקרות קשה כלפי גדוד "נצח יהודה" השייך לחטיבת כפיר בעקבות הפיגוע הרצחני.