כתב אישום נגד קצין 'נצח יהודה'

כתב אישום נגד מפקד מחלקה בגדוד נצח יהודה, אשר לא מנע את האלימות בה מואשמים חמישה מחיילי הגדוד, נגד עצירים פלסטינים. "לא מימש את אחריותו הפיקודית ולא מנע את האלימות". עורך דינו: "מדובר בקצין איכותי, ערכי, אכפתי, לויאלי ואמין שיילחם על חפותו בפני בית הדין".

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/02/19 16:37 יב באדר א'

כתב אישום נגד קצין 'נצח יהודה'
לוחמי נצח יהודה בגבעת אסף. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

פרשת הלוחמים בגדוד נצח יהודה, שהואשמו בהתעללות בפלסטינים עצורים - מתרחבת. מפקד מחלקה בגדוד, קצין בדרגת סגן, מואשם כי לא מנע את האלימות שהפעילו לכאורה החיילים כלפי העצירים, והיום (א') הוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו עבירות של אי מניעת פשע, חבלה ברשלנות והתנהגות שאינה הולמת.

עוד נטען בכתב האישום כי הקצין הבחין שחייליו נוהגים באלימות קשה כלפי עצורים פלסטינים, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים, ולמרות זאת לא מנע מהם להמשיך ולהכות את העצורים. בכך נמנע מלמלא את חובתו ואת אחריותו הפיקודית כקצין וכמפקד הכוח. הקצין הושעה מתפקידו.

מסיימים מסכת בכותל. חיילי הנח"ל החרדי

חיילי הנח"ל החרדי. למצולמים אין קשר לכתבה
צילום: צילום מסך מיוטיוב

"הקצין הבחין בחייליו כשהם מכים את העצורים, שמע קריאות שונות שמופנות לעברם וכן את קריאות הכאב של העצורים. חרף זאת הוא לא מימש את אחריותו הפיקודית, לא מנע את האלימות ולא נקט באמצעים הסבירים שעמדו לרשותו מכוח מעמדו ותפקידו כדי להפסיק את האלימות לאלתר". נכתב בכתב האישום. עם זאת, גורם צבאי הדגיש כי הוא לא היה מעורב בהכאת העצורים.

עורך דינו של הקצין, אלי סבן, מסר בתגובה לכתב האישום: "עיינתי בכתב האישום שהוגש היום ואין כל ספק שבסופו של דבר, לאחר השימוע, התביעה מקבלת את רוב דברי הקצין והעדים האחרים שתומכים בדבריו. הקצין טען מלכתחילה שלא ידע או שמע על התנהלות חריגה ברכב בו הסיעו את המחבלים שסייעו לרוצח חבריהם החיילים מפלוגתם. מדובר בקצין איכותי, ערכי, אכפתי, לויאלי ואמין שיילחם על חפותו בפני בית הדין".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן