ההורים זועמים: החמ"ד התנגד להקמת בית ספר דתי

בדיון בעתירה שהגישו תושבי אור יהודה בדרישה להקים בית ספר ממלכתי דתי בשכונה חדשה בעיר, החליט בית המשפט לדחות את העתירה. התושבים הביעו זעם על ההחלטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/24 11:44 כג בשבט התשפד

ההורים זועמים: החמ"ד התנגד להקמת בית ספר דתי
אור יהודה, ארכיון, צילום: Yossi Aloni,Flash90

תושבים משכונת בית בפארק באור יהודה, הגישו לפני כשבועיים עתירה לבית המשפט המחוזי נגד העירייה המקומית, בטענה שזו מקפחת את הציבור הדתי והמסורתי, בכך שמסרבת לפתוח בית ספר ממלכתי דתי בשכונה. בתוך כך, השבוע (ג') בית המשפט החליט לדחות את העתירה שהוגשה.

"עיריית אור יהודה ומנהל החינוך הדתי במשרד החינוך התנגדו בתוקף לבקשה שלנו להקים בית ספר דתי בשכונה", נכתב בהודעה שנשלחה מטעמם של תושבי אור יהודה שיזמו את העתירה. לדברי ההורים, הם הופתעו וזעמו במיוחד לגלות שמינהל החמ"ד, שלדבריהם תמך בעבר בהקמת בית ספר או כיתות ממלכתיות דתיות בשכונה, שינה את עמדתו זמן קצר בלבד לפני הדיון.

"אנחנו המומים ומאוכזבים"

לטענתם, מפקחת החמ"ד, שאמרה במהלך הדיון "יש פער בין מה שאמרתי קודם לבין התפיסה שלי לגבי התכנות הקמת בית ספר דתי, אבל הנתונים שקיימים כרגע לא מצדיקים פתיחת בית ספר ממלכתי דתי", הביעה בעבר תמיכה בהקמת בית הספר.

אחת העותרות, ד"ר שירה קיזמן, אמרה: "אנחנו המומים ומאוכזבים מעיריית אור יהודה ומאגף החינוך וכן מהנהלת החמ"ד שיישרה קו עם העירייה שלמרות שליוותה אותנו לאורך כל הדרך ותמכה בהקמת הכיתה, פתאום התהפכו והתנגדו לעתירה וירו בנו בתוך הנגמ"ש", לדבריה חלק מההורים החליטו לרשום את ילדיהם לבתי ספר ממלכתיים בעקבות דחיית העתירה. וטענה כי: "למרות שבית הספר ישאר חצי ריק לא נאותה העירייה לאשר עבורנו שתי כיתות לציבור הדתי". עוד קבלה העותרת על דחיית הצעתם להיות יחד עם החילונים בבית ספר משותף.

"לא יעלה על הדעת להוציא את כל החילונים מחוץ לשכונה"

עיריית אור יהודה, טענה בדיון כי: "משמעות פתיחת בית ספר ממלכתי דתי בשכונת בית בפארק זאת אומרת שכל הילדים שעומדים להתאכלס ולומדים בחינוך הממלכתי יצטרכו לצאת מהשכונה, וזהו בעינינו מצב שגוי", עוד נטען כי: "העותרות לא טרחו לצרף ציבור שלם שלא זו בלבד שעלול להיפגע כפי שכתוב בתקנות, אלא בהכרח ייפגע. לא יעלה על הדעת שעתירה שיכולה לשנות את פניה של שכונה שלמה, להוציא את כל החילונים מחוץ לשכונה ולא ישמע קולו של אותו ציבור".

מתוך הפרוטוקול

מתוך הפרוטוקול צילום: צילום מסך

כאמור, השופט החליט לקבל את טענות המשיבות ודחה את העתירה, זאת לאור הנתונים המספריים ביחס לכמות התלמידים שהציגה העירייה, שהראו כי ישנו צורך גדול יותר בבית ספר לחינוך הממלכתי מאשר בית ספר ממלכתי דתי נוסף.

נזכיר כי אחד מהפתרונות שהציעו העותרות לבית המשפט הוא שילוב כיתות ממלכתיות דתיות תחת קורת הגג של בית הספר הממלכתי. אולם גם האפשרות הזאת נשללה על ידי העירייה: "לשלב בבית ספר אחד כיתות זה חריג שבחריג. אין כאלו בארץ". העירייה הזכירה מקרה דומה שבו ניסו לשלב בבית ספר אחד כיתות דתיות וחילוניות - ונתקלו בהתנגדות של הציבור החילוני בעיר.

"העתירה נדחתה בהסכמת ההורים ובהמלצת בית המשפט"

ממשרד החינוך נמסר בתגובה לטענות ההורים: "העתירה נדחתה בהסכמת ההורים ובהמלצת בית המשפט, זאת לאור העובדה שבשל היעדר מבנה לחינוך הדתי בשכונה החדשה מספר התלמידים שנרשמו נמוך ואינו מאפשר פתיחת מוסד בשכונה החדשה בשלב זה. במידה והנתונים ישתנו, בקשת ההורים תיבדק מחדש".