ירושלים: המועמד הסרוג פורש מ"התעוררות" - שהגיבו במתקפה

חבר מועצת העיר ירושלים יוסף שפייזר הודיע על פרישה מתנועת "התעוררות" ברקע התחבורה הציבורית בשבת שארגנה: "אני והתנועה לא יכולים יותר לשלב ידיים" | בתנועה מגיבים: "בחירתו לעזוב כעת נובעת משיקולים ציניים ופוליטיים בלבד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/08/23 20:29 ג באלול התשפג

ירושלים: המועמד הסרוג פורש מ"התעוררות" - שהגיבו במתקפה
עיריית ירושלים, שפייזר פורש מהתעוררות, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

לאחר 8 שנים בהם היה חבר התנועה הליברלית "התעוררות", הודיע היום (א') חבר מועצת העיר ירושלים יוסף שפייזר כי הוא עוזב את התנועה. שפייזר הסביר כי המניע העיקרי לעזיבה נובע מפרוייקט האוטובוס בשבת שארגנו בהתעוררות. בתנועה הגיבו ותקפו את שפייזר תוך שהם טוענים כי עזיבתו נובעת ממניעים פוליטיים.

עוזב אחרי 8 שנים בתנועה

"ב-8 השנים האחרונות התעוררות היא חלק ממני ואני ממנה" כתב שפייזר היום. "אני והתנועה לא יכולים יותר לשלב ידיים. מה שיכולתי להזדהות איתו עד היום, כבר איננו. בימים האחרונים נפל דבר.
אני לא יכול לקחת חלק בתנועה שיוזמת ומעודדת חילול שבת באופן מובהק". הוא כותב.

שפייזר, עוזב את התעוררות

שפייזר, עוזב את התעוררות צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

בהתעוררות תוקפים: "רוצה להצטרף לקיצוניים"

בתנועה כאמור תקפו את שפייזר והגיבו: "תנועת התעוררות משחר ימיה, תמכה בתחבורה ציבורית מצומצמת בשבת ברוח אמנת גביזון מדן. גם יוסף שפייזר ידע זאת כשהוא ביקש להצטרף לתנועה. בחירתו לעזוב כעת נובעת משיקולים ציניים ופוליטיים בלבד, שמאחוריהם עומד הרצון להצטרף לקיצוניים במועצת העיר. אנחנו מכבדים את החלטתו ודרכו של יוסף שפייזר, שהשתנתה עם השנים, הקצינה והצטרפה לקולות השמרניים והקיצוניים במועצת העיר.תה לדרך אחרת, בה לצערי אני לא יכול להמשיך".

גנץ עם יו"ר התעוררות אדיר שוורץ.

גנץ עם יו"ר התעוררות אדיר שוורץ., צילום: יוסף מזרחי