בעקבות החרם על ערוץ 14: עשרות רבנים סרוגים מחרימים את שטראוס

עשרות ראשי ישיבות, רבני יישובים ורבני קהילות הודיעו כי אין בכוונתם לרכוש למוסדות שלהם מוצרים של חברת שטראוס המחרימה את ערוץ 14: "לא נוכל בשום אופן לעבוד על כך בשתיקה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 03/08/23 10:53 טז באב התשפג

בעקבות החרם על ערוץ 14: עשרות רבנים סרוגים מחרימים את שטראוס
שטראוס, צילום: Michael Giladi/Flash90

חברת שטראוס החליטה ביום שלישי האחרון להחרים את ערוץ 14 ולהפסיק את פרסומיה בערוץ ואליה הצטרפו חברות נוספות כמו "דלק מוטורס" ו- "אבן קיסר". בתגובה לחרם על ערוץ 14, עשרות ראשי ישיבות הסדר, רבני קהילות ורבני יישובים בכל רחבי הארץ הודיעו היום (ה') כי הם לא ירכשו למוסדות שלהם מוצרים של שטראוס.

בין הרבנים שחתומים על המכתב: הרב אלי סדן, הרב אליקים לבנון, הרב שמואל אליהו, הרב שלמה אבינר, הרב אליהו זייני, הרב יהושע שפירא הרב צבי קוסטינר, הרב דוד פנדל, הרב שלמה בנימין, הרב שבתי סבתו, הרב מנחם פרל, הרב יגאל קמינצקי, הרב ערן טמיר.

צילום: הרב דוד פנדל

"לא נוכל בשום אופן לעבוד על כך בשתיקה"

לטענתם, החרם של שטראוס מזכיר "תקופה חשוכה של רוסיה הקומוניסטית". "מזועזעים מהחלטת חברת המזון 'שטראוס' להשתמש בכוחם הכלכלי כדי להשליט אג'נדה פוליטית על דעת הקהל בישראל. ערוץ 14 הוא הערוץ היחיד המאזן את כל שאר ערוצי התקשורת - כולל התקשורת הממלכתית, שכולם מנגנים בקול אחד המוטה באופן בוטה לטובת השמאל והאופוזיציה. הרצון להחרים את ערוץ 14 מזכיר לכולנו את התקופה החשוכה של רוסיה הקומוניסטית, שבה אסור היה להשמיע שום דעה בלבד זו המקובלת על השמאל הקומוניסטי האתיאיסטי. לא נוכל בשום אופן לעבוד על כך בשתיקה".

אולפן חדשות 14

אולפן חדשות 14 צילום: סטודיו תומאס תומר שלום

בסיום המכתב, כתבו הרבנים כי הם מחרימים את המוצרים של שטראוס. "ההחלטה להחרים כלי תקשורת המבטאים קול צלול וברוד שנאמן למסורת ישראל ולערכים לאומיים וציוניים, היא לא החרמה נקודתית של נוף תקשורת אלא החרמה ופגיעה בציבור גדול בישראל. איננו יכולים לשבת מנגד, והרינו להודיע כי מהיום הישיבות ומוסדות החינוך שלנו לא רכשו מוצרים מחברות המחרימות ציבורים בישראל, הפוגעות, בחופש הביטוי ובאחדות העם".