כפי שנחשף בכיפה: כהונתו של הרב הצבאי הראשי תוארך

בדיון איוש תפקידים בראשות הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, הוחלט להאריך את כהונתו של הרב הצבאי הראשי, הרב אייל קרים בשנתיים נוספות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/23 17:16 כח בתמוז התשפג

כפי שנחשף בכיפה: כהונתו של הרב הצבאי הראשי תוארך
אייל קרים, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

כפי שנחשף בחדשות כיפה: למרות שמאז שנת 2000 אף רב צבאי ראשי לא כיהן יותר משש שנים, ל"חדשות כיפה" נודע כי אין לשר הביטחון יואב גלנט כוונה למנות רב צבאי חדש בשנים הקרובות. בתוך כך, בדיון איוש תפקידים בראשות הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, הוחלט היום (ב') להאריך את כהונתו של הרב אייל קרים בשנתיים נוספות.

נציין כי הרב קרים מונה לתפקיד בחודש דצמבר 2016, לאחר שהרב רפי פרץ פרש מתפקידו והוא הועלה לדרגת תת-אלוף. בדצמבר 2021, הרמטכ"ל דאז, אביב כוכבי החליט להאריך את כהונתו של הרב קרים בקדנציה נוספת.

כהונת הרב הצבאי הראשי הופיעה גם בהסכמים הקואליציוניים

נציין כי לפני מספר שבועות דווח באתר בחדרי חרדים כי הוגשה פנייה לשר הביטחון, יואב גלנט בה ביקש אזרח בשם פיני איזק להבין מתי יוחלף הרב הראשי הצבאי, איזק כתב: "מדוע לא הוחלף עד היום הרבצ"ר הנוכחי כפי שנהגו עם קודמיו? מי החליט על כך, מתי ‏ומאילו סיבות? מתי בדיוק אמורה להסתיים כהונת הרבצ"ר הנוכחי?" ואף איים לפנות בנושא לבג"ץ. 

יואב גלנט

יואב גלנט צילום: David Cohen/Flash90

נזכיר כי כהונת הרב הצבאי הראשי הופיעה גם בהסכמים הקואליציוניים, שם סיכם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' עם נתניהו כי יחוקק חוק מיוחד שיסדיר את מעמד הרב הצבאי הראשי, על פי ההצעה הרב הצבאי הראשי יעלה לדרגת אלוף והוא ימונה על ידי שר הביטחון על בסיס המלצותיה של ועדה מקצועית-ציבורית שחבריה יהיו בין היתר ראשי ישיבות.

סמוטריץ

סמוטריץ', תוקף את היוזמה החדשה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תגובת דובר צה"ל לפרסום: "הליך השיבוץ בצה"ל מתבצע באופן ענייני ומקצועי. משך הכהונה אינו קבוע בפקודות הצבא וההחלטות בנושא מתקבלות לגופן, לאור מאפייני התפקיד וצורכי הצבא"