פרסום ראשון גלנט לא מתכוון למנות רב צבאי ראשי חדש - למרות שעברו שש שנים

לפני יותר משש שנים מונה הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי, לחדשות כיפה נודע כי אין לשר הביטחון כוונה למנות רב צבאי חדש בשנים הקרובות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/06/23 11:44 ח בתמוז התשפג

גלנט לא מתכוון למנות רב צבאי ראשי חדש - למרות שעברו שש שנים
אייל קרים, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

בחודש דצמבר 2016 מונה הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי והחליף את הרב רפי פרץ שפרש מתפקידו. למרות שמאז שנת 2000 אף רב צבאי ראשי לא כיהן יותר משש שנים, ל"חדשות כיפה" נודע כי אין לשר הביטחון יואב גלנט כוונה למנות רב צבאי חדש בשנים הקרובות. 

גלנט - לא מתכוון להחליף את הרב אייל קרים

יואב גלנט

יואב גלנט צילום: David Cohen/Flash90

כהונת הרב הצבאי הראשי הופיעה גם בהסכמים הקואליציוניים

נציין כי לפני מספר שבועות דווח באתר בחדרי חרדים כי הוגשה פנייה לשר הביטחון יואב גלנט בה ביקש אזרח בשם פיני איזק להבין מתי יוחלף הרב הראשי הצבאי, איזק כתב: "מדוע לא הוחלף עד היום הרבצ"ר הנוכחי כפי שנהגו עם קודמיו? מי החליט על כך, מתי ‏ומאילו סיבות? מתי בדיוק אמורה להסתיים כהונת הרבצ"ר הנוכחי?" ואף איים לפנות בנושא לבג"ץ. 

נזכיר כי כהונת הרב הצבאי הראשי הופיעה גם בהסכמים הקואליציוניים, שם סיכם סמוטריץ' עם נתניהו כי יחוקק חוק מיוחד שיסדיר את מעמד הרב הצבאי הראשי, על פי ההצעה הרב הצבאי הראשי יעלה לדרגת אלוף והוא ימונה על ידי שר הביטחון על בסיס המלצותיה של ועדה מקצועית-ציבורית שחבריה יהיו בין היתר ראשי ישיבות.

תגובת דובר צה"ל לפרסום: "הליך השיבוץ בצה"ל מתבצע באופן ענייני ומקצועי. משך הכהונה אינו קבוע בפקודות הצבא וההחלטות בנושא מתקבלות לגופן, לאור מאפייני התפקיד וצורכי הצבא".