הנציג הסרוג במועצת התלמידים הושעה בעקבות מעורבתו במחאה: "מחטף לאור יום"

בשיחה עם חדשות כיפה, נציג מחוז ת"א במועצת התלמידים הארצית, עומר בן אלחנן, מגיב להחלטה על השעייתו בעקבות השתתפותו במחאות נגד הרפורמה במערכת המשפט: "יש כאן ניסיון השתקה עקב מעורבותי בסוגיות פוליטיות בוערות שפוגעות בדור שלנו"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 22/03/23 12:43 כט באדר התשפג

הנציג הסרוג במועצת התלמידים הושעה בעקבות מעורבתו במחאה: "מחטף לאור יום"
צילום: באדיבות המצולם

מועצת התלמידים הארצית החליטה בשבוע שעבר להשעות את נציג מחוז תל אביב, עומר בן אלחנן, תלמיד כיתה י"ב בישיבה התיכונית בר אילן בעיר, בגלל מעורבותו במחאה נגד הרפורמה במערכת המשפט. במכתב זימון לשימוע, נכתב כי הוא הפר את הערכים עליהן אמונה המועצה בגלל מעורבתו במחאה. 

"מדובר שערורייה ומחטף לאור יום"

בשיחה עם חדשות כיפה, טען עומר כי הוא פעל על פי הכללים וכי מדובר בהחלטה שערוריתית . "אני לא עשיתי פעולה אחת שאיננה עומדת בתקן של המועצה הארצית. יש לנו חוקים פנימיים כמו כל ארגון מסודר, ואני תמיד מוודא שאני עובד על פי התקן ולכן מדובר שערורייה ומחטף לאור יום". 

עומר בן אלחנן

עומר בן אלחנן צילום: באדיבות המצולם

לטענתו של בן אלחנן, מדובר בניסיון השתקה מכוון. "רק ראשה, רן שי, החליט להשעות אותי לאלתר מתפקיד לפני הליך שימוע תקין. יש כאן ניסיון השתקה עקב מעורבותי בסוגיות פוליטיות בוערות שפוגעות פגיעה ישירה בדור שלנו. זאת תפיסתי ותפיסת מועצת הנוער העירונית של תל אביב יפו. מדובר בפעילות חשובה וראשונה במעלתה וחשיבותה, כי זו סכנה קיומית למדינת ישראל".

"אסור לארגון להטיל מורא על אנשיו ולפגוע פגיעה כה חמורה בחופש הביטוי והדעה"

בן אלחנן ציין כי הוא לא מתייחס להחלטה של מועצת התלמידים הארצית כרלוונטית וכלגיטימית. "אני לא מכיר את השיקולים הפנימיים, אבל ממה שאני ראיתי במכתב, מדובר בסילוף עובדות ובעיקר הם עיוותו את החוק הפנימי של המועצה בטענות חסרות שחר על אי נאמנות. החליטו להשהות אותי מהתפקיד שלי באופן לא דמוקרטי. מבחינתי, מדובר הליך לא חוקי ולכן אני לא מתייחס אליו כרלוונטי וכלגיטימי. לא מכיר בו ולכן לא לקחתי בו חלק".

ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית, היום

ההפגנה נגד הרפורמה המשפטית, היום צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

בסיום דבריו, אמר עומר כי ההחלטה של המועצה פוגעת בחופש הביטוי. "ללא חופש ביטוי אין דמוקרטיה. ללא חופש ביטוי אין לאדם מה לחפש במדינה דמוקרטית ובמדינה בכלל. אסור לנו להגביל את הביטוי שלנו מחשש מארגון כזה או אחר, אסור לארגון להטיל מורא על אנשיו ולפגוע פגיעה כה חמורה בחופש הביטוי והדעה. המועצה הארצית לא יכולה להתהדר בהיותה דמוקרטית כשהיא מגבילה את חופש הביטוי של אנשיה. טענה מצידה שהיא ארגון דמוקרטי תהייה בגדר יומרה מופרכת".

מועצת התלמידים הארצית:נ"משיך לפעול באופן מקצועי והוגן ונשמור על פרטיות ההליך המתנהל"

ממועצת התלמידים הארצית נמסר: "מועצות התלמידים והנוער בישראל הן הגוף הרשמי, הנבחר והמייצג היחיד של כל התלמידים והנוער בישראל, מכל גווני החברה והקשת הפוליטית. המועצה היא גוף ממלכתי ומבוססת על א-מפלגתיות, דמוקרטיה, שקיפות ואמינות ששומרים על ייצוג הקולות של כל התלמידים והנוער בישראל. במועצה חברים נציגים שהם בני נוער בלבד, רק להם זכות ההצבעה וההחלטה בכל פורום שהוא". 

"הפעילות שלנו כמועצות מבוססת בראש ובראשונה על ערכים של כבוד הדדי. לכן, למרות שנחשף הליך השימוע, המקובל על פי תקנון העל של מועצות התלמידים והנוער במדינת ישראל, אנחנו נמשיך לפעול באופן מקצועי והוגן ונשמור על פרטיות ההליך המתנהל כדי לשמור על כבוד חברי המועצה ועולם המועצות כולו".