מצפון ועד דרום: מחאת התיכוניסטים מתרחבת

בעקבות יוזמת מועצת התלמידים הארצית תיכוניסטים רבים הגיעו בחולצות שחורות עם הכיתוב #דרום שחור לבתי הספר לאות הזדהות עם מצבם של תושבי הדרום.

חדשות כיפה מירב כהן 06/11/18 14:28 כח בחשון התשעט

מצפון ועד דרום: מחאת התיכוניסטים מתרחבת
צילום: יח"צ קרית חינוך שעלבים

בעקבות המצב בעוטף עזה, תלמידי תיכון מכל רחבי הארץ הצטרפו ליוזמת מועצת התלמידים הארצית והגיעו לבית הספר בחולצות שחורות כדי להעלות את המודעות למצב ולחזק את תושבי הדרום. 

מועצת התלמידים והנוער הארצית יזמה את מבצע "דרום שחור" לאות הזדהות של כלל התלמידים ברחבי הארץ עם המתגוררים בגבול הדרום. ברשת אמי"ת בכל רחבי הארץ התגייסו ליוזמה. תלמידי אמי"ת ברעננה, כרמיאל, באר שבע, צפת, אשדוד, עפולה, גבעת שמואל שדרות ועוד הצטלמו בחולצות שחורות ועם הכיתוב #דרום שחור והעלו את התמונות לרשתות החברתיות.

ירדן סרור תלמידת אמי"ת כרמיאל וחברת סיירת המנהיגות הצעירה של אמי"ת: "אנחנו מרגישים את המצוקה של החברים שלנו בדרום,  זוהי ההזדמנות שלנו להראות שגם מרחוק הלב שלנו איתם ושאנחנו חושבים עליהם תמיד . גם אם האדמה בוערת רחוק מאיתנו גאוגרפית- זה קרוב ללב שלנו מאוד".

נורית דוידי, ראש תחום החינוך החברתי ברשת אמי"ת ותושבת שדרות אמרה כי "מרגשת תחושת הערבות ההדדית, כאשר תלמידים מכל רחבי הארץ מעבירים לנו תושבי העוטף מסר של אחדות , עוצרים את שגרת היום יום שלהם וקוראים לציבור הישראלי- כולנו עם הדרום הבוער".

 

צילום: ללא

גם תלמידי הישיבה התיכונית ואולפנת שעלבים הצטרפו הבוקר (ג') למיזם הארצי "דרום שחור". תלמידי ותלמידות הישיבה התיכונית והאולפנה הגיעו עם חולצות שחורות, הניפו שלטים ושלחו מסר של חיזוק לתושבי הדרום. את הפעילות הם צילמו והעבירו לתושבי הדרום.  

הלל פינקלמן, תלמידת אולפנת שעלבים וחברת מועצת התלמידות אמרה: "אסור לנו לשבת בחיבוק ידיים ולצפות מהצד. תושבי עוטף עזה נמצאים במצב לא פשוט ואנחנו מחויבים להפגין אחדות ולהראות להם שעם ישראל איתם במאבק שלהם. מכאן, משעלבים, אנחנו שולחים להם חיבוק חם ומסר של חיזוק".

גם באולפנת צביה ברחבי הארץ התלמידות לא נשארו אדישות למצב של תושבי הדרום. מאות מתלמידות אולפנות צביה, בבני ברק, רבבה ומעלה אדומים הגיעו הבוקר למוסדות החינוך לבושות בחולצות שחורות, כחלק ממחאה ארצית של תלמידים על המצב הביטחוני הקשה שאיתו נאלצים להתמודד תושבי עוטף עזה.

שיראל ומיכל נציגות שכבת יא' באולפנת צביה הרצליה, סיפרו כי " היה חשוב לנו להראות לתלמידי הדרום שאומנם איננו מרגישות על בשרנו את  מה שמתרחש בדרום אך קשה לנו להתעלם וחובה עלינו להזדהות עם ילדים בני גילנו שחייהם אינם חיים".

תלמידות מאולפנת צביה מעלה אדומים סיפרו כי "היה לנו חשוב להזדהות ולתמוך, ולהיות קרובים בלב על אף שאנו רחוקים פיזית. נוסף על ההזדהות בתצלום אנו מתעדות לצאת ביוזמה של מכתבים וחבילות לתמיכה וחיזוק התושבים".

צילום: באדיבות המצולמות

 

צילום: באדיבות המצולמות

צילום: באדיבות המצולמות

 

צילום: באדיבות המצולמות