הוקפאה הפסקת מימון רכבי הקב"טים ביו"ש

הפסקת ההשתתפות בתקצוב כלי הרכב נדחתה בשלושה חודשים, והצדדים ידונו בנושא כדי להגיע להסכמות

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/17 13:59 ט בטבת התשעח

הוקפאה הפסקת מימון רכבי הקב"טים ביו"ש
יהיו פחות רכבי ביטחון בהתיישבות?, צילום: פלאש 90

פיקוד העורף הקפיא את ההחלטה על הפסקת המימון לרכבי קציני הביטחון ביישובי יהודה ושומרון, כך פורסם היום (ד') ב"ישראל היום". על פי הדיווח, ההחלטה הוקפאה למשך שלושה חודשים, והנושא יעלה היום לדיון כדי להגיע להסכמות.

שלשום דווח כי בתחילת השבוע הבא תיכנס לתוקפה הפסקת ההשתתפות בתקצוב כלי הרכב. מדובר ב-18 כלי רכב של קציני הביטחון באפרת, אלפי מנשה, מודיעין עלית, בית"ר עילית ועוד. בהתיישבות ציינו כי המהלך מגיע בתקופה מאוד מתוחה ובעייתית מבחינה ביטחונית.

ביום ראשון חשף ראש השב"כ, נדב ארגמן בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, כי ארגונו סיכל השנה "400 פיגועים משמעותיים. מתוכם 13 פיגועי התאבדות, 8 פיגועי חטיפה, 94 פיגועי הקרבה. 1,100 סיכולים של מפגעים בודדים פוטנציאליים. 54 פיגועים של מפגעים בודדים הצליחו השנה, מול 108 בשנה הקודמת. היקף הסיכולים מרשים, אבל זו רק דוגמה וזה מסביר את היקף הטרור שמתרחש מתחת לפני השטח".

עד היום השתתף פיקוד העורף באחזקת כלי הרכב ועזר במימון רכישתם כל חמש שנים. עם זאת, גורם המעורה בנושא מסר ל'כיפה' כי אחזקת רכביהם של קציני הביטחון נמצא באחריות המועצות המקומיות בלבד ופיקוד העורף רק עוזר באחזקתם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, צה״ל אינו מממן את אחזקת רכבי הקב״טים. התשלום מצוי באחריות המועצה המקומית בלבד. באשר לאחזקת רכבי רכזי הביטחון השוטף (רבש״צים), כבכל שנה צה״ל בוחן תשלום הניתן לאחזקת כלי רכב אל מול כמות הרבש״צים הפועלים בפועל ביישוב. לאחר הבדיקה השנתית ב-2017, נעשו התאמות. התאמות אלו יאושרו סופית בקרוב".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן