ראש השב"כ: "השקט שאנו חווים מתעתע"

בסקירה מיוחדת בפני ועדת החוץ והביטחון הוסיף נדב ארגמן: "מתחת לפני השטח העסק רוחש מאוד, חמאס מנסה בכל הכוח להוציא פיגועים ביהודה ושומרון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/17 11:13 ו בטבת התשעח

ראש השב"כ: "השקט שאנו חווים מתעתע"
נדב ארגמן, ראש השב"כ, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

"השקט שאנו חווים מתעתע, מתחת לפני השטח העסק רוחש מאוד", כך אמר היום (א') ראש השב"כ נדב ארגמן בסקירה מיוחדת שהציג בפני ועדת החוץ והביטחון בכנסת.  

"חמאס מנסה בכל הכוח להוציא פיגועים ביהודה ושומרון ולערער את היציבות של הרשות הפלסטינית. ברצועת עזה, המציאות מאתגרת מאי פעם. תהליך פיוס שימים יגידו אם יצלח ומה המשמעות של כישלונו", הוסיף ארגמן בסקירה שעסקה באיומים מצד הפלסטינים שעמם עסקו כוחות הביטחון בשנה החולפת.

לדבריו, "היקף הפיגועים ירד ביחס לשנה הקודמת, וכמות הסיכולים עלתה. סיכלנו השנה 400 פיגועים משמעותיים. מתוכם 13 פיגועי התאבדות, שמונה פיגועי חטיפה, 94 פיגועי הקרבה. 1,100 סיכולים של מפגעים בודדים פוטנציאליים. 54 פיגועים של מפגעים בודדים הצליחו השנה, מול 108 בשנה הקודמת. היקף הסיכולים מרשים, אבל זו רק דוגמה וזה מסביר את היקף הטרור שמתרחש מתחת לפני השטח".

ראש השב"כ הוסיף כי "הזירה הפלסטינית של השנה החולפת היא זירה מאוד לא יציבה. בוודאי לא בעת הזו, לא ברצועת עזה ולא ביהודה ושומרון, בוודאי לאחר ההצהרה של טראמפ - ימים יגידו".

ארגמן התייחס גם למערך הסייבר הישראלי, ואמר: "בסייבר העצמנו את פעילותנו. גם הגנתית וגם התקפית, גם בתחום סיכול הריגול וגם בתחום סיכול הטרור. זו ההזדמנות לציין את הפעילות יוצאת הדופן של יוצאי השירות יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל לילות כימים כדי  לשמור על ביטחון אזרחי ישראל.

"התקופה הקרובה תהיה מאוד מאתגרת. המשמעות וההשלכות של המהלכים הפלסטיניים, התסיסה בשטח, ההסתה של הרשות והוצאת הציבור לרחובות; רצועת עזה עם תהליך הפיוס; כל זה מבטיח לנו תקופה לא יציבה בחצי שנה הקרובה בוודאות. אני מקווה שנוכל לה", סיים ארגמן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן