בחירות לרבנות הראשית

השתיקה של סמוטריץ' מוכיחה: הציונות הדתית היא עדיין שק החבטות של החרדים

מפלגת ש"ס דוחה את הבחירות בעשרה חודשים, בדגל התורה פועלים למינוי רב ראשי אשכנזי חרדי, על חשבון הסיכומים עם הציונות הדתית. וסמוטריץ'? הוא לא מגיב - ככה לא מתקנים את הרבנות הראשית | ככל שהזמן יעבור מועמדותו של הרב כהנא תיחלש

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/06/23 18:51 יז בסיון התשפג

השתיקה של סמוטריץ' מוכיחה: הציונות הדתית היא עדיין שק החבטות של החרדים
דרעי - מי שולט בבחירות לרבנות הראשית, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הקרבות על הרבנות הראשית: הודעת וואטסאפ בת שבע מילים מספרת את הסיפור כולו, "דגל התורה תעמיד מועמד חרדי לרב ראשי", ככה, בהודעה יבשה, הודיעו חברי הכנסת החרדים לסמוטריץ' שהוא לא ימנה רב ראשי, כי הוא לא לטעמם, ושההסכמים הקואליציוניים לא מעניינים אותם, כי בכל הקשור לדת, הם אלו שקובעים. 

"אם הרב מיכה הלוי היה נבחר היינו תומכים בו"

יו"ר הציונות הדתית רצה למנות רב ראשי מהציונות הדתית והקים ועדת רבנים מיוחדת שייצגה את כל הציבור הדתי לאומי, להפתעת רבים, הוועדה בחרה ברב מאיר כהנא לנציג הצינות הדתית אבל בקושי שעה אחרי ההודעה הדרמטית שהציונות הדתית בחרה נציג מטעמה לתפקיד החשוב, המינוי כמעט וסוכל עם הודעת דגל התורה על הצגת מועמת מטעמם. 

בכירים בדגל התורה הוסיפו ותקפו את נציג הציונות הדתית ואמרו לחדשות כיפה כי, "אם הרב מיכה הלוי היה נבחר היינו תומכים בו, אנחנו לא מחוייבים להסכם של ש"ס והציונות הדתית". במילים אחרות: אם לא תציגו את המועמד שמקובל עלינו, לא יהיה לכם מועמד כי אנחנו שולטים בגוף הבוחר. 

גפני, אמירה חריגה על הזמרת

גפני, ראש בראש עם הציונות הדתית. צילום: שריה דיאמנט

המתקפה של יתד נאמן

בנוסף, בעיתון החרדי יתד נאמן נמשכה מתקפה על הנציג של הציונות הדתית ובמפלגה שמייצגת את המגזר הדתי לאומי - דממה. המהלך כולו הולך לשליטה חרדית, בניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים שמבטיחים שלפחות רב ראשי אחד יגיע מהציונות הדתית. 

אגב הסכמים קואליציוניים, שימו לב להבדל בין ההסכם של ש"ס לציונות הדתית, בעוד שבצלאל סמוטריץ' דרש בכתב שרב ראשי אחד יהיה ציוני דתי, בהסכם עם ש"ס אין סעיף כזה, ככה זה כשאתה בטוח שיהיה לך לפחות רב ראשי אחד, ככה זה כשאתה בעל הבית ברבנות הראשית ולא אורח. 

הרב מאיר כהנא

הרב מאיר כהנא צילום: חדשות כיפה

מהלך שישרת רק את דרעי

גם ההסכמה של סמוטריץ' לדחיית הבחירות לרבנות הראשית בחצי שנה, מהלך שנועד לשרת את אריה דרעי שעסוק בסכסוכים פנימיים תמוהה, בינתיים המועמדות של הרב כהנא עשויה להתערער וש"ס תלך ותשתלט על הגוף הבוחר, לא ככה מובילים שינוי ברבנות הראשית, לא כשנכנעים לתכתיבים של המפלגות החרדיות.