ברקע המתיחות מול גפני: המועמד הסרוג לרבנות הגיע לנחם בבית משפחת אדלשטיין

ברקע המהלך המתכונן של סיעת דגל התורה להעמיד רב ראשי אשכנזי מטעמם, המועמד של הציונות הדתית לתפקיד, הרב מאיר כהנא, הגיע לביקור ניחומים בבית משפחת הרב אדלשטיין זצ"ל

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/06/23 09:16 טז בסיון התשפג

ברקע המתיחות מול גפני: המועמד הסרוג לרבנות הגיע לנחם בבית משפחת אדלשטיין
צילום: ללא

וועדת הרבנים של הציונות הדתית בחרה אתמול (א') את הרב מאיר כהנא כמועמד לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, זאת בהתאם להסכם עם המפלגות החרדיות. בעקבות ההודעה על דבר מינויו,  סיעת דגל התורה הודיעה כי הם יעמידו מועמד חרדי לרב הראשי האשכנזי. בתוך כך, הרב כהנא הגיע אמש לביקור ניחומים בבית משפחת הרב אדלשטיין זצ"ל, שהיה נשיא מועצת גדולי התורה של דגל התורה.

גפני, אמירה חריגה על הזמרת

גפני, אמירה חריגה על הזמרת צילום: שריה דיאמנט

בציונות הדתית תקפו את יהדות התורה: "לא ניתן לערער על כך"

כאמור, בתגובה למהלך המתכונן של יהדות התורה, גורמים בכירים בציונות הדתית יצאו במתקפה. "לציונות הדתית מגיע רב ראשי ציוני דתי נקודה", כך מסרו במפלגה, זאת על פי הכתב לענייני דתות של גלי צה"ל, יואלי ברים. "כלל הרבנים מהמגזר מכל הקצוות התכנסו וקיבלו את ההחלטה שתהיה מקובלת על כולנו. אם תרצו- מועצת חכמי התורה של הציונות הדתית החליטה. לא ניתן לערער על כך".  לאור ההתפתחות האחרונה, בש"ס העבירו מסר מרגיע לציונות הדתית ואמרו כי ההסכם ביניהם "שריר וקיים". 

הרב מאיר כהנא

הרב מאיר כהנא צילום: חדשות כיפה

נזכיר כי הבחירה ברב כהנא הגיעה לאחר סיבוב שני בין הרבנים מיכה הלוי ומאיר כהנא, זאת לאחר ששניהם קיבלו את מירב הקולות בסיבוב הראשון אך לא מספיק לרף שקבעו בוועדה לבחירת הנציג. למרות שאין עדיין ודאות לגבי תאריך הבחירות עצמן, והעובדה שיתכן כי הבחירות יידחו, הכריעה הוועדה בהצבעה מוקדמת כי הוועדה לא תתכנס בסמוך למועד הבחירות ותבחר מועמד כבר היום, לבקשת הרבנים, ההצבעה נערכה בחשאיות.