בחירות 2022

פרשנות החלום של בן גביר עלול להתפוצץ לו בפנים

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר הוא הדמות הכי מסוקרת בבחירות לכנסת ה-25 אבל הנסיקה בסקרים והדרישה להיות השר לביטחון פנים עלולות להתנגש עם קרקע המציאות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 31/10/22 10:24 ו בחשון התשפג

החלום של בן גביר עלול להתפוצץ לו בפנים
איתמר בן גביר, צילום: Sraya Diamant/Flash90

אי אפשר להתעלם מחבר הכנסת איתמר בן גביר, כל עמוד חדשות שעוסק בבחירות לכנסת ה-25 יכיל ידיעה על האיש הכי שנוא ואהוב בפוליטיקה הישראלית, שני אולי רק לנתניהו. בן גביר נוסק בסקרים, מפזר הבטחות ומנציג יחיד בכנסת צפוי לסיים את הבחירות עם סיעה של שישה חברים לפחות, אבל ביום שאחרי המשימה תהיה קשה הרבה יותר. 

אתמול (א') כשהוא נישא על גלי האהדה בסקרים ומצב הביטחון הקשה של תושבי ישראל קיים יו"ר עוצמה יהודית מסיבת עיתונאים, "חשובה", בן גביר שמאתגר את נתניהו מדי יום, הגיע לפרוע את כוחו העצום בסקרים ודרש למול המצלמות את תפקיד השר לביטחון פנים של מדינת ישראל, כשהוא יחליף את אחד מהאויבים הפוליטיים שלו, השר הנוכחי עמר בר לב. "בחודשים האחרונים פנו אלי מאות שוטרים, לוחמים קצינים ואמרו לי בן גביר, בוא תציל את המשטרה", אמר בן גביר. 

אבל החלום להיות השר לביטחון פנים שמונע מהמחבלים את תנאי הכליאה המפנקים שלהם ומעניק חסינות אישית לשוטרים וחיילים יכול להתהפך עליו, המשרד לביטחון פנים הוא משרד שידוע כקשה מאוד שעולה לכותרות סביב כישלונות בעיקר והמשטרה היא אותה משטרה והטרור אותו טרור גם אם קוראים לך בן גביר.

שימו לב מה קרה לשני שרי הבט"פ האחרונים, אמיר אוחנה מהליכוד הסתבך באסון מירון ועמר בר לב הואשם בכל פיגוע שהתקיים במרכז הארץ, לשנות את המשטרה יהיה לבן גביר קשה מאוד, ולצערנו הפרוטקשן והפיגועים יימשכו ללא קשר לזהות השר. הטח שבהחלטות רבות הוא יהיה תלוי בשרים אחרים. 

באופן כללי, הרבה מההבטחות של בן גביר יתנפצו לקרקע המציאות אם הוא יכנס לממשלה. הפינויים ביהודה ושומרון יימשכו ככל הנראה, ושופטי בית המשפט העליון לא ישנו את פסיקותיהם, שר ביטחון ממפלגה אחרת יוכל לאשר פינויים וצעדים נגד מתנחלים, כפי שהיה בכל ממשלות הליכוד, מה יעשה בן גביר? יפגין מול ביתו של השר איתמר בן גביר?