בן גביר דרש לבטל את משפט נתניהו ועורר סערה

במהלך חוג בית בצפון, אמר יו"ר עוצמה יהודית כי הוא ידרוש חוק צרפתי רטרואקטיבי שיבטל את משפט נתניהו | שקד: "רעיונות הזויים שיחריבו את הדמוקרטיה הישראלית", גנץ: "אבדה הבושה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/22 13:17 ה בחשון התשפג

בן גביר דרש לבטל את משפט נתניהו ועורר סערה
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בחירות 2022: יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', חשף לפני כשבועיים את התוכנית לתיקון מערכת המשפט. במהלך מסיבת העיתונאים, הבהיר סמוטריץ' כי התוכנית לא תחול על יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, המואשם בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. מי שחושב אחרת מיו"ר הציונות הדתית, הוא חברו להנהגת המפלגה, יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר.

נתניהו בבית המשפט עם פתיחת משפטו

נתניהו בבית המשפט עם פתיחת משפטו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על פי פרסומה של עיתונאית חדשות ynet, מורן אזולאי, במהלך חוג בית בצפון שהתקיים בשבוע שעבר, אמר בן גביר כי הוא חושב שצריך לפעול לביטול משפט נתניהו. "בעניין החוק הצרפתי העמדה שלי חד משמעית, הרבה יותר מסמוטריץ', אני אדרוש חוק צרפתי רטרואקטיבי. תפרו לנתניהו תיק כמנהיג הימין וצריך לוודא שתפירת תיקים תעבור מהעולם״, אמר יו"ר עוצמה יהודית.

גדעון סער: ביטול המשפט והקמת רפובליקת ביבי - גן עדן לשחיתות השלטונית

התגובות על כוונתו של בן גביר לא איחרו לבוא. שר המשפטים, גדעון סער תקף ואמר כי "גוש נתניהו מתואם: ביטול המשפט והקמת רפובליקת ביבי - גן עדן לשחיתות השלטונית, בה הכנסת והממשלה יהיו ערי מקלט לפושעים. אסור לתת לזה לקרות".

שר הביטחון, בני גנץ הגיב לפרסום ותקף: ״אבדה הבושה. האנשים האלו נמצאים כפסע מלשכות השרים הבכירים ביותר. סיוט נובמבר מתממש - אנחנו בפני סכנה ברורה ומוחשית למדינת ישראל. בבחירות האלו מצביעים למפלגה שיכולה.״

שרת הפנים, איילת שקד הגיבה לפרסום ואמרה כי ״בן גביר וסמוטריץ' עושים הכל בימים האחרונים כדי לפגע בגוש הימין על ידי העלאת רעיונות הזויים שיחרבו את הדמוקרטיה הישראלית. אסור לתת להם להרוס ואסור לתת להם את ההגה לבד. בלי הבית היהודי זאת לא ממשלת ליכוד לאומית זאת ממשלת טירלול לאומית״.