בחירות 2022

טור אבי מעוז מפזר איומים נגד סמוטריץ' אבל אין לו כוח פוליטי

אבי מעוז ממתין לחסדי בצלאל ומפזר איומים שיש עוד אפשרויות חיבור, עם מי בדיוק? | סמוטריץ' מעוניין בכוכב הפריים טיים החדש שזינק לכותרות אבל חברי כנסת זועמים על ההצנחה שתבוא על חשבונם | מיכל שיר הכתירה חצי מאזרחי ישראל כחושך

עמיאל ירחי עמיאל ירחי 05/08/22 10:38 ח באב התשפב

אבי מעוז מפזר איומים נגד סמוטריץ' אבל אין לו כוח פוליטי
מעוז, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

תשעים יום לבחירות והפוליטיקאים היקרים מתראיינים ללא הפסקה. שעות של דיבורים שמעתי השבוע, אבל ראיון אחד צד את עיני במיוחד, בו חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם מאיים על סמוטריץ': "יש עוד חיבורים אפשריים על הפרק, דורשים מסמוטריץ' 2 מקומות בעשירייה". נעם, שנכנסו לכנסת כמעט בטעות, צופים מהצד בפריימריז של הציונות הדתית ומבקשים להיכנס בסוף, באפס מאמץ.

מילא היה מדובר באיתמר בן גביר עם הסקרים המחמיאים אבל נעם שווים מעט מאוד עד שום דבר מנדטים. יותר מזה, אם מעוז היה מחליט שהם הולכים על הפריימריז בליכוד והיה נכנס לשם עם חוגי הר המור הוא היה יכול לייצר קבוצת לחץ חרד"לית. אבל לא, הוא ממתין  לחסדי בצלאל ומפזר איומים שיש עוד אפשרויות חיבור (עם מי בדיוק? אלי אבידר או איילת שקד?), טוב שהוא לא דרש רוטציה על ראשות הרשימה וזיגזג, כנראה התפשר בשביל אחדות ישראל. 

צריך להסתכל ביושר גם על הצד של סמוטריץ' באירוע. ההחלטה שלו לשריין את מעוז במקום שדוחק אחורה את אנשי המפלגה שהתמודדו בפריימריז תהיה שערורייתית, בכלל, סמוטריץ' הודיע לפני שנה על מהפכה עם פריימריז שיקבעו איך תיראה הרשימה שלו לכנסת. אחרי כל האיחודים שהוא מוביל, 16 המתמודדים נלחמים על 4 מקומות ריאליים בלבד. הזעם על ההצעות הנדיבות לבן גביר מגיע בדיוק מהנקודה הזאת, "מה הטעם בפריימריז", הם אמרו השבוע. 

הפוליטיקאים מצליחים לשבור שיאים כל פעם מחדש

הזעם לא נעצר שם. גורמים במפלגה סיפרו לי השבוע על שיחה קשה בין סמוטריץ' למתמודדים בסוגיית בכיר מח"ש לשעבר משה סעדה, כוכב הפריים טיים החדש שזינק לכותרות. סמוטריץ' מעוניין בו בשביל לחזק את הרשימה, אבל חברי כנסת זועמים על ההצנחה שלו שתבוא על חשבונם. ובכלל, סעדה בפרופיל שלו מתאים יותר לאיילת שקד, פחות למפלגה עם נטייה חרד"לית ומשולבת עצמה יהודית. 

לאיש כבר אין ציפיות מהפוליטיקאים, אבל עדיין חלקם מצליחים לשבור שיאים כל פעם מחדש. והשבוע מילאה את התפקיד חברת הכנסת מיכל שיר שדילגה מתקווה חדשה ליש עתיד, אין יותר ימין או שמאל, השריון לפני הכל. "הדעות שלה הן בכלל של הליכוד" התפלא מוסי רז על מסע הדילוגים המרשים, מפלגה שלישית בשלוש שנים. ואם בעבר הפוליטיקאי המדלג היה מתאמץ להציג סיבה אידיאולוגית להחלטה, שיר ויתרה אפילו על החלק הזה, פשוט דילגה לה. מי שהייתה חברת ליכוד אימצה את הרטוריקה במהירות, "כמי שבאה מהצד השני, אתם האור", היא אמרה לפעילי יש עתיד, וצבעה חצי מאזרחי ישראל כחושך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן