סקר מנדטים: שקד מגרדת את אחוז החסימה - נתניהו וסמוטריץ' נחלשים

השרים שקד והנדל עם מפלגתם הרוח הציונית, זוכים ל-4 מנדטים בסקר החדש, ויכולים להוביל את נתניהו למשרד ראש הממשלה. עוד בסקר: הליכוד יורדת ל-34 מושבים והציונות הדתית ל-9 | מפלגתו של אלי אבידר לא עוברת את אחוז החסימה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/22 07:36 ח באב התשפב

סקר מנדטים: שקד מגרדת את אחוז החסימה - נתניהו וסמוטריץ' נחלשים
שקד יכולה לחייך, צילום: Flash90

סקר מנדטים חדש שנערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, ופורסם הבוקר (ו') מראה כי מפלגתם השרים איילת שקד ויועז הנדל עוברת את אחוז החסימה. במצב כזה רוח ציונית יכולה להיות מי שתיתן לליכוד ולראש האופוזיציה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה. בסקר הנוכחי הליכוד יורדת ל-34 מנדטים והציונות הדתית גם כן, יורדת ל-9 מנדטים בלבד.

סקר מעריב ופאנלס פוליטיקס: 

הליכוד - 34
יש עתיד - 23
כחול לבן התקווה החדשה - 11
הציונות הדתית - 9
ש"ס - 8
יהדות התורה - 7
המשותפת - 6
ליברמן - 5
העבודה - 5
רע"מ - 4
מרצ - 4
הרוח הציונית - 4
גוש נתניהו עם שקד - 62

שקד יכולה לחייך, אבל לא חיוך רחב מדי שכן המפלגה צמודה מאוד לקו האדום עם 3.5% בלבד מקולות המשתתפים בסקר. שתי רשימות שנלקחו בחשבון בסקר, קיבלו למעלה מאחוז אחד מהקולות ולא תהיינה בכנסת הבאה, הן: ישראל חופשית בראשות אלי אבידר עם 1.3% והרשימה הכלכלית בראשות פרופסור ירון זליכה עם 1.1%. 

סקר נערך על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס. בסקר השתתפו 700 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים באינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב־3־4 באוגוסט 2022. טעות הדגימה המרבית היא 4.2%.

איילת שקד באולפן כיפה: