מתן כהנא היה עסוק בחלוקת ג'ובים וחשבונות פוליטיים קטנים

מוטב היה אם במקום לתקוף כל מי שחושב אחרת ממנו כהנא היה מנצל את הזמן לפעול כראוי במשרדו. למרות חשיבות משרד הדתות וההזדמנות ההיסטורית שנקרתה בפני כהנא לשנות ולתקן את הנדרש תיקון במשרד וברבנות הראשית הוא התרשל במילוי תפקידו

חדשות כיפה יהודה ולד 12/07/22 17:54 יג בתמוז התשפב

מתן כהנא היה עסוק בחלוקת ג'ובים וחשבונות פוליטיים קטנים
מתן כהנא, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

בשבועות האחרונים בחר סגן השר מתן כהנא לתקוף שוב ושוב את חברי המחנה הלאומי, הוא הכפיש אותם כמי שרק מחרחרי ריב ומדון, כמי שעסוקים בשיסוי ופילוג, וכל זאת בגלל שהשמיעו עמדות ימניות כמו אלו שמתן כהנא בעצמו אחז בהם רק לפני שנה טרם נטש את המחנה.

בסוף השבוע כהנא בחר לתקוף ולהכפיש את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שהעז לדרוש מנהל תקין ולעצור מינויים חפוזים בתקופת בחירות. בניגוד לכהנא סמוטריץ' כבר שנים רבות מוביל את הדאגה לחינוך הדתי ונושא באחריות רבה לתקציבים ולאתגרים הרבים שלפניו.

כינון מועצת החמד חשוב הוא, אך ראוי שיעשה לא בהנחתה מלמעלה באופן חד צדדי אלא בהתייעצות והסכמה עם רבנים, אישי ציבור וראשי החמ"ד, ולא בחטף רגע לפני בחירות על ידי השרה ביטון שמפלגתה לא עוברת אחוז חסימה בתמיכת סגן השר כהנא שמחפש את עתידו הפוליטי במפלגות שמאל.

מוטב היה אם כהנא היה מנצל את זמנו פחות לתקוף כל מי שחושב אחרת ממנו ומנצל את הזמן לפעול כראוי במשרדו. לצערי, למרות חשיבות משרד הדתות וההזדמנות ההיסטורית שנקרתה בפני כהנא לשנות ולתקן את הנדרש תיקון במשרד וברבנות הראשית הוא התרשל במילוי תפקידו.

כהנא פעל בצורה בריונית נגד רצון חברי המועצות

הוא היה עסוק לקדם רפורמות שמחלישות את הרבנות הממלכתית ובחלוקת ג'ובים וחשבונות פוליטיים קטנים. חשוב שתכירו את המציאות- אין מנכ"ל לרבנות הראשית, אין מנכ"ל למשרד הדתות, אין מנהל ליחידת הונאה בכשרות, אין ממונה על הכשרות, חוקים ותקנות רבים לניהול התקין של שרותי הדת לא קודמו. מינויים רבים וחשובים נתקעו ולא בוצעו, למרות שהיו אנשים טובים וראויים שחיכו למינויים.

מנגד בחר כהנא לפעול למינויים מסוימים במועצות הדתיות בצורה בריונית כנגד רצון חברי מועצות, ראשי ערים, רבנים ותושבי המקום מתוך שיקולים שברובם היו פוליטיים ולא מקצועיים. מקורבים לבנט, עסקני בית יהודי, בעלי תפקידים בעבר שהיו מקורבים לאורבך ושקד מונו ללא רקע וללא ניסיון.

איני רוצה לנקוב בשמותם כי אין לי ענין אישי מולם. חיפוש בגוגל פשוט על מינויי כהנא ותגיעו לתחקירים העצובים שחושפים את ניגוד העניינים לכאורה וההתנהלות הקטנונית. כך היה בבית שמש, אפרת, קריית ארבע, שדרות ראש העין ועוד. בנוסף כמעט ולא מונו רבני ערים מהציונות הדתית למרות גדולי תורה רבים שראויים לתפקידם. 

אם רק כהנא היה עסוק בחשבון נפש במקום בלתקוף אחרים 

גם את הרפורמות בכשרות ובגיור בחר כהנא להוביל מתוך מלחמה ומאבק ברוב רבני הציונות הדתית במקום להיות קשוב ולקדם בהסכמה תיקונים ראויים ונדרשים. כישלון של מתווה ל"ג בעומר במירון נבע גם הוא מיהירות וחוסר יכולת להיות קשוב ולקבל עצות מבעלי ניסיון ואנשים רבים שרצו לסייע.

משרד הדתות הוא משרד חשוב מאין כמותו, הוא חלק אינטגרלי מעיצובה של המדינה כיהודית. יש בו המון דברים טובים והמון דברים שניתן לתקן ולעשות טוב יותר. אם רק כהנא היה עסוק בקצת חשבון נפש ופחות בלראות את הרע ולתקוף אחרים- אולי היה מצליח לעשות משהו.

אנחנו בעז"ה אחרי הבחירות נקים ממשלה ימנית ולאומית ונדרוש את משרדי החינוך והדתות. בחינוך בין שאר המשימות נקים מועצת חמ"ד ראויה בתהליך מכובד ומוסכם שתשקף את הגוונים השונים בציונות הדתית ותנהיג את החינוך הדתי קדימה, תשמור על עצמאותו, תוזיל את שכר הלימוד ותפעל במסירות מול האתגרים הרבים שלפנינו.

במשרד הדתות נחזק את הטוב ונתקן את הנדרש תיקון, נפעל למינוי רבנים ראשיים ורבני ערים מהציונות הדתית וגם למינוי שאר בעלי התפקידים הדרושים כל כך למערכת במקצועיות באמונה ומתוך הקשבה, פחות משיקולי פוליטיקה קטנה.

זה מגיע לציונות הדתית. מגיע למדינת ישראל. בעז"ה אנחנו נתקן.

הכותב הוא מנכ"ל מפלגת הציונות הדתית