מתן כהנא תוקף את המחרימים: "הם ראו מה הספקתי לעשות בשנה אחת"

סגן השר לשירותי דת מצטרף לשרת הפנים וקורא לציבור הסרוג לתמוך בו בבחירות הקרובות: "אמשיך להיות הבית של הציונות הדתית המתונה והממלכתית" | למחרימים הוא אומר: "זה לא אני, מתן כהנא, שמפחיד אותם. זו הדרך שאני מייצג"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/07/22 22:36 י בתמוז התשפב

מתן כהנא תוקף את המחרימים: "הם ראו מה הספקתי לעשות בשנה אחת"
כהנא, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

לאחר הפוסט של שרת הפנים ויו"ר ימינה, איילת שקד, סגן השר לשירותי דת וחברה למפלגה, מתן כהנא, פונה גם הוא לאזרחי ישראל בעזרת פוסט בחשבון הפייסבוק שלו. "אמשיך להיות הבית של הציונות הדתית המתונה והממלכתית".

כהנא פתח את דבריו והזכיר כי "בשבוע שעבר נשמעו אמירות מהן משתמע שהמפלגות החרדיות לא ישתפו פעולה עם כל מפלגה בה אהיה חבר. הקריאות האלה הגיעו, לא במקרה, מקרב גורמים עלומים בשורות הליכוד. אילו היה באמת מדובר בי לא הייתי מגיב כלל ועיקר. הציבוריות שלי אינה עוסקת בי בשום צורה. יש כאן משהו מהותי שמעורר מחשבה. מכל חברי הכנסת דווקא אני זה האיש שאיתו הם לא מוכנים לדבר?", תהה כהנא. 

"דווקא אותי לא מזמינים לחתונה של נכדתו של משה גפני? (ובהזדמנות זו - מזל טוב לזוג הצעיר ורק בשמחות). מה יש בי שגורם לרב להתגאות בזה שלא הגיש לי כוס מים? או לרב אחר לספר בגאווה שלא הושיט את ידו לידי המושטת לאמירת שלום? הרי כל מי שפגש אותי ליותר משתי דקות יעיד שאני לכל הפחות אדם יחסית נעים, אחד שמנסה בכל כוחו לברוח ממריבות (כולל אנשי ציבור חרדים שהיו איתי בקשרים בשנה החולפת). חברי לשירות הצבאי בטח יספרו אפילו דברים טובים יותר"?.

 

"זה לא אני, מתן כהנא, שמפחיד אותם"

סגן השר כתב כי לא הוא עיקר הסיפור. "זו הדרך והאנשים שאני מייצג. זה כנראה מה שכל כך מאיים על ברי הפלוגתא שלי. הם הרי יודעים שאני אדם ירא שמים שהקפיד על שמירת מצוות גם בשירות צבאי בו זה לא תמיד היה פשוט. הם הרי יודעים שמול כאלה הטוענים שהחרדים הם הבעיה של מדינת ישראל אני כבר שנים אומר שהחרדים הם הפתרון לבעיות של המדינה". 

"זה לא אני, מתן כהנא, שמפחיד אותם. זו הדרך שאני מייצג. הקהילה והציבור אליו אני משתייך ושאותו ביקשו לבטל ולהדיר במשך כל כך הרבה שנים. דרכה של הציונות הדתית (לא זו שנגזלה על ידי תנועה פוליטית שרבים מאוד לא יכולים להזדהות עם דרכה ומנהיגיה).זו הדרך של אנשים שבאו להיות המקף המחבר בין כל חלקי החברה. זו הדרך שבאה לשלב תורה ועבודה. זו הדרך של לימוד תורה ברמה הכי גבוהה ושירות צבאי הכי משמעותי שאפשר. זו הדרך של כבוד עצום לגדולי תורה ותלמידי חכמים גם אם הם לא בדיוק מבית המדרש שלי".

"וכנראה שהדרך הזו, האמת הזו, מפחידה אי אילו אנשים. ואני מבין אותם. כי הם ראו מה הספקתי לעשות בשנה אחת כדי לקדם את הדרך הזו. וזה מה שאני מתכוון להמשיך לעשות. אמשיך להיות הבית של הציונות הדתית המתונה והממלכתית. היתד באוהל הפלוגתי המשותף. הגשר שבלעדיו אין למדינה הזו קיום משותף".

לסיום הוא כתב: "אמשיך לייצג ציבור גדול ומופלא שעבורו קוממיות העם והמדינה הם חלק בלתי נפרד מצביונה היהודי של המדינה, שרוצים להמשיך ולבנות כאן מדינה יהודית ודמוקרטית".