ש"ס מאיימת "מפלגה שתצרף את מתן כהנא תהיה לה בעיה איתנו"

סגן השר מתן כהנא מחפש בימים אלה בית פוליטי חדש ובוחן אפשרות לחיבור עם כחול לבן או תקווה חדשה, ח"כ בוסו מש"ס מזהיר את מי שישתף איתו פעולה: "מפלגה שתקח אותו תהיה לה בעיה איתנו בדיוק כמו עם גלעד קריב״

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/07/22 08:51 יא בתמוז התשפב

"מפלגה שתצרף את מתן כהנא תהיה לה בעיה איתנו"
כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן שר הדתות חבר הכנסת מתן כהנא אמנם עדיין נחשב לחלק מרשימת ימינה בראשות שרת הפנים איילת שקד אבל מחפש בית פוליטי חדש כאשר האפשרויות שנבדקות הן שיריון במפלגת כחול לבן או תקווה חדשה. במקביל, חברי כנסת מש"ס מאיימים על מי שישתף איתו פעולה בחרם. 

חבר הכנסת אוריאל בוסו אמר הבוקר (א') בראיון לקול ברמה: ״מבחינתנו מתן כהנא וגלעד קריב באותו קו בנושא היהדות. הוא הוכיח את זה בשנה האחרונה שפגע בכל קודשי היהדות. מפלגה שתקח אותו לשורותיה תהיה לה בעיה איתנו בדיוק כמו עם גלעד קריב".

אוריאל בוסו

אוריאל בוסו צילום: יונתן סינדל פלאש 90

כהנא פנה אמש לאזרחי ישראל בעזרת פוסט בחשבון הפייסבוק שלו: "בשבוע שעבר נשמעו אמירות מהן משתמע שהמפלגות החרדיות לא ישתפו פעולה עם כל מפלגה בה אהיה חבר. הקריאות האלה הגיעו, לא במקרה, מקרב גורמים עלומים בשורות הליכוד. אילו היה באמת מדובר בי לא הייתי מגיב כלל ועיקר. הציבוריות שלי אינה עוסקת בי בשום צורה. יש כאן משהו מהותי שמעורר מחשבה. מכל חברי הכנסת דווקא אני זה האיש שאיתו הם לא מוכנים לדבר?", תהה כהנא. 

"זה לא אני, מתן כהנא, שמפחיד אותם"

סגן השר כתב כי לא הוא עיקר הסיפור. "זו הדרך והאנשים שאני מייצג. זה כנראה מה שכל כך מאיים על ברי הפלוגתא שלי. הם הרי יודעים שאני אדם ירא שמים שהקפיד על שמירת מצוות גם בשירות צבאי בו זה לא תמיד היה פשוט. הם הרי יודעים שמול כאלה הטוענים שהחרדים הם הבעיה של מדינת ישראל אני כבר שנים אומר שהחרדים הם הפתרון לבעיות של המדינה. 

זה לא אני, מתן כהנא, שמפחיד אותם. זו הדרך שאני מייצג. הקהילה והציבור אליו אני משתייך ושאותו ביקשו לבטל ולהדיר במשך כל כך הרבה שנים. דרכה של הציונות הדתית (לא זו שנגזלה על ידי תנועה פוליטית שרבים מאוד לא יכולים להזדהות עם דרכה ומנהיגיה).זו הדרך של אנשים שבאו להיות המקף המחבר בין כל חלקי החברה. זו הדרך שבאה לשלב תורה ועבודה. זו הדרך של לימוד תורה ברמה הכי גבוהה ושירות צבאי הכי משמעותי שאפשר. זו הדרך של כבוד עצום לגדולי תורה ותלמידי חכמים גם אם הם לא בדיוק מבית המדרש שלי".