קרב גרסאות בין סמוטריץ' לבן גביר: "זה מביך, אפשר להרים טלפון"

בן גביר עלה להתקפה, סמוטריץ' לא נשאר חייב: "איתמר בקמפיין ואני מבין אותו, לא צריך לרוץ לאולפנים או למסיבת עיתונאים" | יושב ראש הציונות הדתית חשף מתי השניים נפגשו בפעם האחרונה: "לדעתי עשרות אלפי המתפקדים זה מחקר העומק הכי טוב"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 12/07/22 09:47 יג בתמוז התשפב

קרב גרסאות בין סמוטריץ' לבן גביר: "זה מביך, אפשר להרים טלפון"
סמוטריץ' ובן גביר בוועדת הבחירות, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי הצעד של בן גביר, התשובה של סמוטריץ'. אתמול (ב') כינס יושב ראש עוצמה יהודית מסיבת עיתונאים ובה דרש מסמוטריץ' לבצע מחקר חיצוני שיבחן את כוחן של כל חת מהמפלגות בימין. בראיון לכאן רשת ב' השיב יושב ראש הציונות הדתית ואמר: "צריך להמשיך ביחד, נקודה. איתמר מכיר את מספר הטלפון שלי, לא צריך מסיבת עיתונאים כדי לדבר איתי".

בן גביר לא קיבל מענה?

סמוטריץ' חשף כי השניים נפגשו בפעם האחרונה בשבוע שעבר. "זה מביך, איתמר בקמפיין ואני מבין אותו. לא צריך לרוץ לאולפנים או למסיבת עיתונאים, אפשר להרים טלפון". כזכור, במסיבת העיתונאים אמר בן גביר כי "העברתי לסמוטריץ' מסר ואמרתי לו בוא נשב לנהל משא ומתן. אם אני כאן היום, כנראה לא קיבלתי ממנו תשובה".

סמוטריץ המשיך ואמר "הוא הציע שנלך למחקר עומק. לדעתי עשרות אלפי המתפקדים זה מחקר העומק הכי טוב. הציבור מצפה שנהיה במפלגה אחת. כל המריבות והוויכוחים ומריטת הנוצות הם תוצאה של העובדה שלא מצליחים להתנתק מהמנגנונים. אין לזה שום הצדקה בעולם. צריך ללכת למפלגה אחת גדולה רחבה. בואו באמת ניתן לציבור לבחור את נציגיו וזה הדרך להגיע למנעד הרחב ביותר. איתמר רוצה לשמור על עצמאותו וגם על זה הסכמתי. הצעתי ללכת לפריימריז משותף אבל שכשנגיש את הרשימות לועדת הבחירות נרשום את הנציגים שלו בעוצמה יהודית."

סמוטריץ': "יש אנשי ימין שקצת קשה להם איתנו ואנחנו צריכים לגרום גם להם להרגיש טוב איתנו"

"כדי לנצח אנחנו צריכים להיות גדולים ולהציג רשימה מגוונת, יש אנשי ימין שקצת קשה להם איתנו ואנחנו צריכים לגרום גם להם להרגיש טוב איתנו. אני גם בעבר דרשתי פריימריז, אני לא מאוהב בפלטפורמה או במספר המפלגה שלנו ברשם המפלגות. אפשר לאחד את המפקדים ולעשות פריימריז", המשיך סמוטריץ' והוסיף

אני לא יכול להכריח אותו וזה זכותו אבל אם אתה לא רוצה להצטרף להליך הדמוקרטי לפחות מתבקש שתכבד אותו ותאפשר לנו למצות אותו בצורה מסודרת ואחר כך אם לא תהיה חלק מזה נשב ונגיע להסכמות איך רצים יחד״

"יש הבדל אידאולוגי ביני ובין בן גביר אבל אפשר לשבת באותה מפלגה. קו פרשת המים הזה הוא בין מדינה יהודית לבין מדינת כל אזרחיה, זה העיקר והשאר זה הטפל", סיים.


(ההצהרה של בן גביר, אתמול)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן