איילת שקד במדרשת לינדנבאום בלוד: "אתן דור העתיד של נשות ישראל"

שרת הפנים איילת שקד, התארחה אתמול באירוע לציון תחילת שנת הלימודים בשלוחת לוד של מדרשת או"ת לינדנבאום מבית רשת אור תורה סטון ואמרה: "האירועים הביטחוניים חידדו את הערך הסגולי שבהקמת מדרשה ערכית רוחנית כזאת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/21 13:07 יח באלול התשפא

איילת שקד במדרשת לינדנבאום בלוד: "אתן דור העתיד של נשות ישראל"
השרה שקד באירוע של המדרשה, , צילום: גרשון אלינסון

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) פתחה אתמול (ד') את שנת הלימודים במדרשת או"ת לינדנבאום – לוד, מבית רשת אור תורה סטון. האירוע נערך בהשתתפות מנכ"ל אור תורה סטון ינון אחימן, ראש העיר יאיר רביבו וסגנו יוסי הרוש, מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס, ראש מדרשת או"ת לינדנבאום הרב אוהד טהרלב, ראש מדרשת לינדנבאום-לוד נעמה פרנקל ובנות המדרשה.

הרב אוהד טהרלב הודה לשרה ולראש העיר על השתתפותם בציינו: "לא זכורה לי פתיחה חגיגית כל כך של מדרשה כמו זו. אני רוצה להודות לשרה על רגישותה האישית הגדולה, וששומרת עמנו קשר מאז נפילת בננו אלחי הי"ד. הרבה פוליטיקאים הגיעו לנחם אותי בטרגדיה שעברתי, אך לזכותה של השרה ייאמר שהיא תמיד ממשיכה לשמור על קשר עם המשפחה ולברר לשלומנו". 

שרת הפנים שקד ציינה: ''תודה לכולם ולחבריי בלוד. כשהרב טהרלב ביקש ממני לבוא הייתי אמורה להיות בחופשה אך בגלל החשיבות של המדרשה והמיקום שלה בלוד - החלטתי להגיע. חזרתי עכשיו מדיון על הערים המעורבות וההבנה היא שיש לחזק את הערים והמדרשה היא חיזוק משמעותי. לוד מתמודדת בחודשים האחרונים עם אתגרים ביטחוניים וחברתיים שטרם ידעה, שמחדדת יותר מתמיד את חשיבותה בעצם הקמתה ושליחותה הקהילתית הערכית רוחנית של מדרשת או"ת לינדנבאום, דווקא כאן, באכסניה אשר מסמלת את חוט השני השזור בין ערבות הדדית, הקהילה וערכי היהדות".

"אין זה מקרה שדווקא מדרשה זו בחרה את ביתה דווקא כאן, שכן משתייכת היא לשורת המוסדות של רשת אור תורה סטון, אשר מלבד היותה מהארגונים היהודים האורתודוכסים הבולטים מזה עשרות שנים בקידום נשים בעולם התורה וההלכה, משפיעה היא על העולם היהודי כולו הודות לפעילות חוצת גבולות, מגזרים ויבשות, הנוגעת בליבו, קיומו וחייו של כל יהודי באשר הוא. מוסדות החינוך של הרשת, הסיוע לעגונות וגרים, מפעל השליחים הענף, הם רק חלק מהתמונה הגדולה של העשייה שלכם, אשר משקפת חזון המקדם ומחנך לא רק לתורה וערכים, אלא גם לחיים בעולם המודרני תוך התמודדות אמיצה עם אתגרי השעה ומתן החלטות שמעצבות את האופן שבו היהדות וההלכה משתלבות בחיינו מחד, תוך שמירה על ערכי העולם האורתודוכסי מאידך, בכל מעגלי החיים.

השרה שקד עם ראשי המדרשה

השרה שקד עם ראשי המדרשה, צילום: גרשון אלינסון

אני ניצבת בפניכן, דור העתיד של נשות ישראל, רגע לפני שאתן מתחילות את השירות הצבאי והלאומי שלכן, לאחר שבחרתן לעצור לרגע על מנת להעשיר ולחזק את נפשכן ממורשת ישראל ומערכי היהדות, כמו גם מהשליחות שאתן מבצעות כאן בעיר למען הקהילה והאחר. אני מאחלת לכן כמו גם למדרשה הנפלאה הזו, שתזכו לגדול ולצמוח, להכות שורשים ולהצמיח כנפיים".

ינון אחימן, מנכ"ל רשת אור תורה סטון ציין: "אנחנו מתרגשים לפתוח את שנת הלימודים במדרשת או"ת לינדבאום בנוכחות השרה שקד וצוות העירייה המסור בראשות ראש העיר היקר יאיר רביבו, סגנו יוסי הרוש, ומנכ"ל העירייה ומייסד הגרעין אהרון אטיאס, ומי שכמובן מוביל את מדרשת או"ת לינדנבאום ושלוחותיה הרב אוהד טהרלב, וראשי המדרשה הרב אודי אברמביץ ונעמה פרנקל."

"מדובר במפעל אדיר של בנות דתיות שלומדות תורה ומשלבות שירות צבאי מלא ומשמעותי. שלוחות מדרשת או"ת לינדנבאום בלוד ובכרמיאל משלבות לימוד תורה עם עשייה חברתית ערכית משמעותית עם הפנים לקהילה. הרב שג"ר זצ"ל אמר שלא תמיד ניתן לשמר תחושה של מלאות והשפעה, לפעמים יש תחושה של ריק ויובש, אבל אנחנו במדרשה תמיד מנסים לתת כמה שיותר ימים ותקופות של משמעות ושל חלומות וכמה שיותר כלים להמשיך בדרך הזאת גם בסיום המדרשה. תודה לכן תלמידות יקרות שאתן רואות במדרשה ובעיר לוד את ביתכן, זו שמחה גדולה לראות אתכן כאן. שנת לימודים שמחה ופוריה".