דעה לא, תבגוד. רומנטיקה נוסח אלקין

אף אחד לא אוהב בוגדים, אבל כשממשלה קמה בזכות בגידה במצביעים לטובת רווח אישי, גם בגידה קשה באמון של אם ילדיך לטובת עוזרת פרלמנטרית צעירה, מתקבלת בהערצה רומנטית

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/07/21 11:11 ב באב התשפא

לא, תבגוד. רומנטיקה נוסח אלקין
אלקין, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

כחלק מחיבוק הדוב שמקבלים אנשי הימין בממשלת בנט-לפיד הגיע השר זאב אלקין לריאיון בעיתון 7 ימים של ידיעות אחרונות ועורר סערה. בין שלל הלכלוכים על נתניהו, סיפרו אלקין ואשתו מריה בהתרגשות על מערכת היחסים שלהם שהחלה בזמן ששניהם היו נשואים לבני זוג אחרים ומריה עבדה תחתיו. במקום להתבייש בבגידה באמון ובפירוק שתי המשפחות, אלקין מתגאה במעשיו.

קשה להבין את העיוות הרומנטי שקיים בהאדרת המעשה המבחיל, הרבה לפני הצד ההלכתי שלא ברור איך אלקין מתמודד איתו בקלות כל כך. מריה מספרת בראיון כי הקשר הרומנטי החל בזמן שעבדו והיא סימסה לו שהיא אוהבת אותו ואלקין ענה בהודעה: "אהובתי". לטענתם, הקשר נשאר ברובד של פרחים עד שנישאו, והם לא עברו על החוק בעקבות יחסי המרות שבין שר לעוזרת. צר לי אלקין, קשה לי להאמין שהקשר הרומנטי שלכם התחיל כמו אצל זוג שישיסטים בבני עקיבא שמסתמסים באהבה. אין אפוטרופוס לעריות וכולם יודעים כמה שעות פוליטיקאי מבלה עם העוזרת הפרלמנטרית בלשכתו, גם מריה, אשתו הנוכחית של אלקין מסרבת לאשר אם כיום יש לאלקין עוזרת בסגל, אולי כי בני הזוג מכירים מקרוב את ההשלכות של עוזרת צמודה לשר. 

זה לא רומנטי לבגוד, לא רומנטי להסתיר מבת הזוג שלך ואם ילדיך את העובדה שבזמן שהיא דואגת לענייני הבית אתה מתעסק עם העוזרת האישית שלך. פרקת שני בתים, אל תתפאר בזה, קשה לי לראות שר חובש כיפה בממשלת ישראל מספר בגאווה איך בגד באמון של אשתו, אי אפשר שלא לחשוב על גרושתו של אלקין וילדיה שמדינה שלמה קוראת איך הושלכו הצידה לטובת אישה אחרת, צעירה יותר. 

למרות שברור לכל בר דעת שלבגוד הוא מעשה לא מוסרי, על רקע הממשלה החדשה לבגוד הפך לאופציה מכובדת. הממשלה קמה על בזכות הבגידה של בנט ושקד במצביעים רבים, למרות שערב הבחירות חתם בנט על "כתובה למצביעים" לפיה לא ישב בממשלה עם לפיד ובטח שלא עם רע"מ. גם אלקין עצמו הבטיח לפני הבחירות כי לא ישב עם מר"צ.

בממשלה החדשה שמגדירה מחדש את גבולות הפוליטיקה והמוסריות, ימנים מקבלים חיבוק כשהם בוגדים, בוגדים בבת הזוג, בוגדים במצביעים, מסתבר שכל עוד הבגידה משמשת את הצד הנכון היא מבורכת ולא משנה בכמה אנשים פגעת בדרך.


אלקין בראיון לכיפה, ארכיון.