אלקין מצא אשמים בפיגוע הבא: "מי שהצביע נגד חוק האזרחות"

הקואליציה לא הצליחה להעביר במליאת הכנסת את חוק האזרחות שמונע איחוד משפחות עם פלשתינים מיו"ש ועזה, והשר המקשר בין הכנסת לממשלה קובע: "מי שהצביע נגד חוק האזרחות, ישא באחריות במקרה של פיגוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/21 10:21 כז בתמוז התשפא

אלקין מצא אשמים בפיגוע הבא: "מי שהצביע נגד חוק האזרחות"
השר אלקין, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השר המקשר בין הממשלה לכנסת, זאב אלקין, התייחס הבוקר (ד') לתפקוד הלוקה של הממשלה, ולחוסר היכולת שלה להעביר חוקים במליאת הכנסת, חוקים שבעבר עברו בקלות. אחד מהם, נפל בהצבעה במליאה אתמול בשעות הבוקר המוקדמות, חוק האזרחות.

בראיון לכאן חדשות אמר אלקין: "הבעיה של חוק האזרחות היא של כלל אזרחי מדינת ישראל. נתניהו ואנשיו אמרו במשך כמה בשבועות שיש בו צורך ביטחוני למדינה. בסופו של דבר הם הפילו את החוק על חשבון אזרחי המדינה". 

הפיגוע בכפר סבא

יש אשמים בפיגוע הבא. ארכיון צילום: Gili Yaari /Flash90

השר המקשר מצא את האשמים בפיגוע הבא אם יתרחש חלילה: "אני חושב שהם יצטרכו להסתכל בראי ואם חס וחלילה כתוצאה מאי העברת החוק יהיה פה פיגוע, המפגע לא ישאל מי בעד נתניהו או מי נגד. כל מי שהצביע נגד החוק, אם צודקים גורמי הביטחון שאומרים בלי החוק יהיה סיכוי לפיגועים ויש לו משמעות ביטחונית, אז אם חס וחלילה יהיה פה פיגוע, כל מי שהצביע נגד החוק לקח על זה אחריות".  

נזכיר כי חוק האזרחות נפל במליאה אתמול בבוקר לאחר לילה ארוך של דיונים וניסיונות להגיע להסכמות בתוך הקואליציה. החוק הדרמטי עלה להצבעה ונפל לאחר שלא קיבל את הרוב הדרוש. שני חברי כנסת מסיעת רע"מ נמנעו וחבר הכנסת המורד ימינה, עמיחי שירלי, הצביע נגד. 

הקואליציה אמנם הפסידה את הקרב על חוק האזרחות, אבל לפנות בוקר היא רשמה לעצמה ניצחון חשוב על האופוזיציה, במיוחד על מפלגת הליכוד. מליאת הכנסת אישרה בקריאה שלישית את החוק שמאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם, גם אם הם לא שליש ממנה. מאחורי הקלעים מעריכים כי מטרת החוק היא לאפשר בהמשך הדרך לחברי כנסת מהליכוד להתפצל מהמפלגה ולהצטרף לקואליציה.

לפני הניצחון ובטרם ההצבעה, נאצלה הקואליציה למשוך את הצעת חוק שירות הביטחון. הצעה שנוגעת לביטול פטורים מגיוס לבנות ששיקרו לצה"ל בנוגע לרמת דתיותן, לאחר שהבינה כי לא יהיה לכך רוב.