סגור

האם אלו שהחליטו לקצר את שנת הלימודים שמו את טובת התלמידים לנגד עיניהם?

הרבנית ד"ר שולמית בן שעיה בטור נוקב כנגד ארגוני המורים שנלחמו על כך שלא תוארך שנת הלימודים, ולו ב-9 ימים. "הרוח של החינוך לא תישבר בגלל ארגוני המורים, לא הם אלה שיקבעו את עתיד החינוך במדינת ישראל"

הרבנית ד"ר שולמית בן שעיה
כח בסיון התשפ
,
20 ביוני, 2020 22:33
יו"ר ארגון המורים רן ארז

יו"ר ארגון המורים רן ארזצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

את השורות הבאות התאמצתי בכל כוחי לא לכתוב בשלושת החודשים האחרונים. השתדלתי להיות מאותם שאינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק; שאינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חכמה. השתדלתי, יחד עם רבים, להתגייס במשבר הקורונה זה להוסיף אור וטוב בעולם ולתרום את תרומתי הדלה לתלמידי ותלמידות ישראל, ומתוך המשבר הכלל עולמי להוסיף תורה; להוסיף שפיות; להוסיף יציבות; להוסיף חיים; להוסיף עוד שיעור ועוד לימוד.

צופה לאורך כל התקופה ועיני כלות על ההתנהלות הקשה והמחפירה של ארגוני המורים שלא טובת הילדים וערך החינוך לנגד עיניהם אלא אך ורק גודלו של השקל הנכנס אל הכיס בסוף החודש, ודאגתם היחידה (או לפחות זה הדבר היחיד שנשמע מהם שוב ושוב ושוב) שלרגע אף אחד מהמורים לא יעבוד דקה יותר ממה שהוא חייב.

שואלת את עצמי שוב ושוב ושוב מה היה קורה לו אחד הרופאים המטפלים במשבר הקורונה היה עוצר מעבודתו בעיצומו של המשבר ומתנה תנאים – 'אם לא משלמים לי כך וכך וכך או משפרים את תנאי עבודתי – אני פורש ותסתדרו בעצמכם', או אולי פורץ בשביתה באמצע התקופה המאתגרת הזאת וכיצד היינו מתייחסים אליו..

הרופאים הם רופאי הגוף, המחנכים, בפרט בזמן הקורונה, הם רופאי הנפש והרוח. ולא בגלל שהם מטפלים במשברים הגדולים שזימנה הקורונה, זה תפקידם של הפסיכולוגים, המטפלים ואנשי בריאות הנפש שידיהם עמוסי עבודה, אלא בגלל שהם מנעו מחלה מלהגיע לבית ישראל; שמרו על השפיות והחוסן של הילדים והבתים; דאגו לכך שיהיה בשביל מה לקום בבוקר; הובילו מעגלי שיח וחיי חברה משמעותיים שלא מתנהלים רק במרחב המאתגר והסמוי מעין מבוגר של הרשתות החברתיות; הרימו טלפונים שוב ושוב ושוב לילדים ולהוריהם (גם כשסיננו אותם..) דאגו לשלומם ולרווחתם של הילדים; השיגו מחשב נייד למי שחסר לו ואפילו דאגו לתמיכה כלכלית למשפחות של תלמידיהם שנזקקו לעזרה. הם דאגו לכך שלכל יום יהיה את הייחודיות שלו והשבועות לא יעברו ריקים ומרוקנים מתכלית; הם שמרו על עוגן של יציבות בבתים גם במקרים שההורים היו אבודים ולא ידעו איך להתנהל במציאות המוטרפת שנקלענו אליה.

הם לא עשו זאת בגלל שזו חובתם על פי חוק, וגם לא בגלל ששילמו להם על זה תוספת. הם עשו זאת בגלל שהם מאמינים בחינוך, חושבים חינוך ורואים את תפקידם כהרבה מעבר ל"עבודה" נטו אלא כשליחות של ממש.

איני נכנסת לדיון האם המורים מקבלים שכר ראוי לעבודתם. השאלה הזאת חשובה ורלוונטית לעתות שלום, ולא לעת מלחמה. במלחמה כלל עולמית אנחנו נמצאים, מלחמה בלי נשק ובלי תותחים, מלחמה בנגיף עלום שהשתלט על העולם וטלטל את כולנו. זמן מלחמה הוא לא הזמן לחשוב על טובתי הפרטית, על אינטרסים אישיים או על גודלו של השקל הנכנס לכיסי, זמן מלחמה הוא זמן של התגייסות לטובת הכלל וכדברי הגמרא בתענית – "בזמן שהצבור שרוי בצער אל יאמר אדם אלך לביתי ואוכל ואשתה ושלום עליך נפשי", ואם חלילה יעשה כך וידאג אך ורק לטובתו הפרטית – עלולים להתקיים בו הדברים הקשים בתחילת הסוגיה - "פלוני זה שפירש מן הצבור אל יראה בנחמת צבור..."

ואני שואלת את עצמי, האם אלו שחתמו על ההחלטה האומללה לקצר את שנת הלימודים באותם 9 ימים (שגם הם רק קמצוץ מהחופש כולו אבל בכל זאת תרמו במשהו להתמודדות עם החופשה הגדולה מדי..) שמו את טובת התלמידים לנגד עיניהם? את טובת ההורים לנגד עיניהם? את טובת החברה הישראלית שילדים רבים (מדי) הולכים להסתובב בתוכה בחוסר מעש בחודשיים וחצי הקרובים? האם מישהו חשב על אותם עשרות אלפי ילדי חטיבות הביניים שחלקם עוד טרם אספו את עצמם מ"חופשת" הקורונה הארוכה והנה הם יוצאים לחופש גדול מאתגר במיוחד? האם מישהו חשב מה יעשו אותם הילדים ב70 ימי חופשה תחת מגבלות קורונה שאיננו יודעים עוד את עתידם? במציאות כלכלית מאתגרת בה להורים רבים אין כסף בשביל לממן את החופש של ילדיהם? האם מישהו חשב על הגיל המאתגר של חטיבות הביניים וכיתות ה-ו בו הילדים לכאורה "גדולים" ויכולים להסתדר בכוחות עצמם.. אך בפועל הם צריכים שמירה והדרכה מיוחדת וההורים האמונים על כך  עמוסים וטרודים ובקושי הצליחו לאסוף את עצמם בין סגר לחופשה?

האם מישהו חשב על תלמידים שנפרדו מהמורים והמחנכים ביום חמישי לפני שבת באמירה ברורה שניפגש בראשון, לא לקחו את הספרים מבית הספר, לא נפרדו כראוי מחבריהם וברגע אחד – נגמרה עבורם שנת הלימודים???? האם מישהו חשב על מנהלים, רכזי חינוך החברתי, אחראי מערכת שהשקיעו ימים ולילות לבנות תוכנית משמעותית ורלוונטית לתשעת הימים הללו? האם מישהו חשב על בנות מגמת תאטרון אצלנו באולפנה שהבינו את תפקידם והתגייסו להעלות בימים אלו את הפקת הסיום למעלה מ10 פעמים כדי להכניס כמה שיותר בנות תחת הגבלות הקורונה ולרומם את הרוח, וברגע אחד אומרים להם כי כוונותיהם הטובות נדחו ותכניותיהם בטלות ומבוטלות?

חושבת על כל אותם אנשי חינוך שמתוך אמונה גדולה בתפקידם ובשליחותם בנו מערכת משמעותית לתשעה ימים נוספים לחנך לתורה ולמדע וליראת שמים ולשמור על עוד קצת שפיות ויציבות בתוככי המציאות המטלטלת שלנגד עינינו והנה ברגע אחד, דקה לפני שבת והעסק הזה נטרף וניצחו השקלים את החינוך ואת החזון ואת הערכים, וניצח ארגון המורים...

לא. לא ניפול ברוחנו. עבדי ה' אנחנו ולא עבדים לעבדים. הרוח הגדולה של החינוך לא תישבר בגלל ארגוני המורים וגם לא בגלל אותם תשעה ימים, לא הם אלה שיקבעו את עתיד החינוך במדינת ישראל. בעזרת ה' נזכה ויבוא יום שבו "מציון תצא תורה" – ובתוכה גם תורת החינוך, ודבר ה' יגלה עלינו מירושלים ונזכה ויתנו למחנכים לחנך ויעריכו כולם את עבודתם ואת תפקידם בשמירת הרוח וביצור החוסן ובניית הדור הבא של עם ישראל.

הכותבת היא הרבנית ד"ר שולמית בן שעיה - רבנית אולפנת אמית להב"ה, מרצה במכללת אורות

יש לכם מה להגיד? שלחו מאמר דעה למערכת
20.06.2020

1. ארגון המורים צודק. (ידידיה שילה)

תלמידי תיכון הם לא ממושמעים עד כדי כך. יש בתי ספר שכבר חילקו תעודות, והתלמידים לא היו מגיעים ללמוד אחרי שכבר קיבלו תעודה, וגם להחזיק אותם במשמעת זה לא כל כך הולך בקלות, מציאותם בבית לא יוצרת שום הפרעה להורים לצאת לעבודה, אז רק בשביל לקבל החלטה שנראית טוב, וריקה מתוכן, לא שווה להטריח את המורים, שכבר הוציאו את נשמתם על הלמידה מרחוק.

דווח על תגובה לא ראויה
20.06.2020

2. חזקי ואמצי (ישראלי)

חזקי ואמצי על האומץ לומר דברים ברורים וחשובים ללא מורא.
תודה

דווח על תגובה לא ראויה
20.06.2020

3. המוחל על כבודו - כבודו מחול (יונתן סיבל)

לא עברנו לכלכלה התנדבותית ואף אחד לא עבד בחינם.
הממשלה הזרימה 14 מיליארד לעידוד המשק, ועוד עשרות מיליארדים בדרך. שבריר מזה היה פותר את הבעיה.
אם רוצים מאיתנו טובה לפנים משורת הדין, יש דרך לבקש. רמז : צווי מניעה והצהרות שעבודתנו בזמן הסגר שווה חצי - לא בכיוון.
תשעה ימי לימוד לתלמידינו היקרים - לא יניעו את אמות הסיפים. חלק מהזיכרונות הלימודיים הטובים ביותר שלי הם מהחופשים.
למי שקשה עם ילדיו בזמן החופש - יש קורסי הדרכת הורים מצוינים, שווה לנסות.

דווח על תגובה לא ראויה
20.06.2020

4. את מנתוקת מהמציאות. רבנית? איזו הסמכה קיבלת? (מורה)

דווח על תגובה לא ראויה
20.06.2020

5. הרופאים (נאמן)

חבל שאת לא מדייקת בדברייך. מעט מאוד רופאים במדינה התעסקו עם חולי הקורונה. כל השאר הפחיתו עשרות אחוזים מהשעות הרגילות משתי סיבות
א. בתי החולים היו ריקים. ב. עבדו בסבבים כדי לשמור על כושר עבודה במקרה ויפגשו חולה קורונה, אף אחד לא חשב להוריד להם במשכורת.

המדינה לא הוציאה אף עובד לחלת אלא רק הורידה ימי חופש על כך שהם לא עבדו. לא יודע אם פעם עבדת מול 40נתלמידים.
אך המורים ראויים להערצה לא פחות!

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

6. תודה על הדברים (חן)

את אשת חינוך משכמך ומעלה. איננו רוצים שהמורים יעבדו בהתנדבות. אך סביר לצפות להשלים את תשעת הימים עליהם שולם שכר כאשר שאר המשק הוצא לחל"ת.

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

7. ארגוני המורים צדקו (משה)

לדעתי את טועה,
משרד החינוך לא הצליח לתכנן בצורה טובה את הלמידה בתקופה הזו ולא גיבש תוכנית מסודרות. לעומת זאת, בתי הספר בשטח כן מצאו פתרונות והמורים עבדו קשה מאוד. טוב שארגוני המורים שמרו על זכויות המורים ולא נכנעו להנחתה מכיוון שר החינוך שרק זה עתה נכנס לתפקידו.

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

8. רן ארז שאפו! (מוריה)

אני כמורה מתביישת שלא מייחסים חשיבות ללמידה מרחוק וחושבים שאני סוג של ביבי סיטר ... זה מוזיל את כל העבודה החינוכית!

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

9. הכותבת לא הבינה שהיו מסיימים באותו זמן... כי יש בית ספר של החופש הגדול (יהודה- רמ בישיבה תיכונית)

בכל מקרה היה בית ספר של החופש הגדול עד 6 לאוגוסט.
פשוט המדינה רצתה ש9 ימים מתוך זה היא לא תצטרך לשלם אלא יהיה על חשבון המורים.
גם אם המורים היו מתנדבים התלמידים היו מסיימים באותו זמן בכיתות הקריטיות לקורונה ולמשק (א-ג)

הכותבת מנותקת מהסוגיה וכותבת דברים לא קשורים.
רוח חינוך ברור שחשובה, אך רן ארז צדק- המורים עבדו בזמן הקורונה ולכן אין שום סיבה שיתנדבו אם בכל מקרה יהיה בית ספר של החופש הגדול. שהמדינה תואיל בטובה לממן אותו...

בעיניי דווקא מעמד המורים עמד כאן למבחן- והעובדה שהם היחידים שדרשו מהם "לתרום" 9 ימים על אף שהיו המון עובדי מדינה שקיבלו שכר ולא עבדו (המורים כן עבדו..) העובדה הזו מראה שמורה נתפס כטמבל פראייר ובייביסיטר- לא כמחנך.

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

10. יישר כח על הדברים (אורן)

גם כמורה וגם כהורה
להשוות בין הלמידה מרחוק להוראה רגילה בכיתה זה רחוק מלהיות מדויק
א. למי ששכח הלמידה מרחוק התחילה כשבועיים אחרי הפסקת הלימודים וגם אז הפסיקה נאמר שזה לא יעיל ולא מחייב {מה שדי נכון לחלק גדול מהתלמידים..} ואז התחילה שוב בלחץ ארגוני המורים לסוגיהם שחששו על חופשת הקיץ שלהם {מה שהתברר כטקטיקה נכונה..}.
ב. גם מבחינת המהות שיעור בזום עם כל הקושי הכרוך בכך בטח למי שלא הורגל בכך ,,אינו משתווה לשיעור רגיל מול כיתה העברת החומר משמעת וכו' מה גם שלרוב המורים היה הרבה פחות שעות הוראה מרחוק משעות רגילות
ובוודאי מבחינת התלמיד אינו דומה שיעור בכיתה במרחב למידה מול מורה לשיעור בבית מול מחשב {בהנחה שיש מחשב לכל ילד לשיעורי הזום המתקיימים במקביל} כשברקע קולות שאר בני המשפחה העסוקים בשלהם..
ג. לא כ,כ מבין הרי קיבלו תשלום גם על תקופה ההשבתה וגם יקבלו על החופש הגדול מאוד של כל שנה להוסיף תשעה ימים עם כל הנ"ל זה העוול הגדול שנעשה למורים נו באמת..

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

11. סליחה. זה מאמר מביש. (ש)

מי שלא שם את טובת התלמידים לנגד עיניו הוא קודם כל שר החינוך. ארגון המורים צדק לגמרי במקרה זה. אבל מעבר לכך לא הייתה שום משמעות להבאת התלמידים בכיתה י לבתי הספר. אף אחד גם לא היה בא.

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

12. לרבנית הנכבדה, במקום לתת עצות לאחרים, תעבדי את בחינם. (אשת מהנדס)

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

13. נראה כאילו את לא מחוברת למציאות... חבל (שגיא)

מאז חזרנו מהקורונה אין לימודים בכל מקרה.
תלמידים לא מגיעים, מבחנים רק במס' מקצועות בלבד, ומי שאכן מגיע היום לא בהכרח מגיע מחר ומחרתיים.
ספרי הלימוד הוחזרו בפרוייקט השאלת ספרים,
וזו כבר אוירה אחרת לגמרי ממה שמציעים בתקשורת.
לי אין בעיה ללמד ללא מחשב וללא ספרים ויש הרבה עוד מה ללמד ?
אבל את מי ???
ברוב בתי הספר זה כך.

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

14. קשקוש (אמית)

קשקשנית שכל
את כנראה לא מבינה איך המערכת מתנהלת. ארגון המורים העל יסודי פעל נכון,מי שהורס את מערכת החינוך זה משרד החינוך בעצמו.איזה הגיון יש להעריך את שנת הלימודים,מה יוסיפו הימים הללו לתלמידים.המורים נתנו את כל השעות ויותר אפילו
סיעג לכמה שתיקה

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

15. מיליון מובטלים ומורים קבלו שכר בלי לעבד מלא (המורים בושה)

מיליון איש מובטלים והמורים לא עבדו מלא. מתוך 8 שיעורים היו לבני 3 שעורים בזום.מה זה אומר?

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

16. אינני מסכים איתך כלל (יועד)

את עדיין באותה תפיסה כאילו המורים והמורות במדינת ישראל הם הבייביסטר של המדינה. (שר החינוך שלנו) התעודות כתובות, המורים סיימו את החומר. כמו כן החופש הגדול נועד למורים מכוח ההסכם שלהם להיות מורים. הם מקצצים משכרים כול השנה והחודשיים זה מה שהפרישו. זה לא רק עניין של התמסרות אלא זה עניין של כסף. החברים במשרד החינוך יודעים זאת היטב.

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

17. ישר כח, הרבנית שולמית! (אם בישראל)

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

18. חזקי ואמצי (אבי)

יישר כח הרבנית שולמית!! אשרייך. הלוואי והיו עוד מורים כמוך בישראל ששמים את טובת התלמידים כנגד עניהם ולא את הכיס והכבוד הפרטי שלהם.

עצוב שהמגיבים כאן נותנים יד לבריונות של אנשי ועד העובדים ולא מתעסקים במהות..

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

19. התשובה לשאלה, כן, ועוד איך (יאיר)

פשוט מאוד. הגיע הזמן שכל מדינת ישראל תכיר בערכם וכבודם של המורים. די לרמוס! די לנצל! די לסחוט!
אנחנו שמים את הכל על השולחן. שלום אחת ולתמיד ידעו כל הפוליטיקאים הקטנים והשפלים, שהמורים לא עובדים אצלם.

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

20. אוי תנוחי (צמ)

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

21. צודקת לגמרי (אורית)

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

22. תגובה של מורה (עליזה)

כל היוצאים נגד במורים מסלפים את המציאות ואת המטרה האמיתית בתקופה זו. המורים בבית ספרי עבדו יום ולילה לכתוב תוכניות לימודים רלונטיות ומענינות לזום. כשחזרנו שוב נדרש מאיתנו לעבוד עם חצי כיתה בכיתה וחצי בזום. ושוב הסתגלנו. התקשרנו יום יום לתלמידים לשמור על קשר רציף.
עשינו מעל ומעבר. והקפדנו שכל התלמידים יהיו עם מסכות. בסיום התקופה הוכנסנו מורים ותלמידים רבים לבידוד. על אף ההקפדה היתרה. כלומר ככל שנצא קודם לחופשה נשמור על יותר ילדים בריאים. ולכן טוב עשה רן ארז שדאג לכך. איך כלל הציבור לא רואה את זה? מורה עם חום בבידוד, מעומק הלב.

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

23. כיבוד הסכמים גם הוא ערך חינוכי חשוב (משה)

ערך החינוך כולל בתוכו כבוד הדדי וקיים הסכמים וזה לא מה שהפגינו שר החינוך החדש

דווח על תגובה לא ראויה
21.06.2020

24. הדרישה להוספת ימים ללא תשלום הינה גזל (ירון)

לתשומת לבך! הרבנית, אני מקווה שלא שכחה מהי חומרתו שבעטיו נידונו למבול בדורו של נח.

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

25. גם טובת הילדים וגם טובת המורים (רק אני)

טובת התלמידים זה לצאת לחופש ולא לשבת בכיתות עם פרצוף סתום במסכה יום שלם.
טובת הילדים זה לא לחזור הביתה בחום הרחמים של תמוז
וטובת המורים שיתייחסו בכבוד וברצינות להשקעה שלהם.
הם לא חייבים וזו חוצפה לבקש מהם להוסיף "רק תשעה ימים" (שנמרחים על שבועיים שזה רבע מהחופשה השנתית שלהם).
נמאס כבר מזה שמתקצקים הלשון אומרים שהוריה היא שליחות ולכן מותר להעמיס על המורים בשם השליחות הזו.
אז לא.
הוראה אינה שליחות.
הוראה היא מקצוע.
ומקצוע שלומדים ומתמקצעים לקראתו שנים רבות.
אז די לזילזול.
אף אחד לא עובד בחינם. גם מורים לא.
ולו כדי להגן על הכבוד למקצוע.

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

26. רן ארז (סלמן)

תכתבי על המנהיגים המושחתים שלך, היושבים על האלונקה ולא מתחת, תעזבי את המורים עם המשכורת הדלה שלהם.
הכי פשוט לעמוד מהצד ןלשפוט אחרים.

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

27. בטח לא לא (חיים)

ארגון המורים מנוהל על ידי רודן .
הם חושבים רק על כסף .נכון שהאוצר מתיחס אליהם בהפחדות.
הם לא חשבו לא על התלמידים ולא על ההורים.
לכן איבדו את תמיכת הציבור
חינוך בית ספר ילדים אינו מפעל רגיל לאור המצב היו צריכים לחשוב אחרת .

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

28. בהחלט טובת התלמידים והמורים (קרן)

נכון שזה לא איגיאלי שהפרידה מהתלמידים לא הייתה מתוכננת, אולם כן מבצעים אותה בפועל
כמו כן, רבנית נכבדה, עוד לא הפנמת שהוספת 10 ימים ללימודים, כשהמגפה שוב מתפשטת היא לא לטובת התלמידים , לא לטובת המורים, ובטח לא לטובת הסהא והסהתא של משפחוצ אלו?
כמה קל להאשים, וכמה עוד יותר קל להתכחש למציאות.

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

29. למרר להם את החיים סשנת הלימודים הבאה (כובשי החרמון)

2 כנופיות שמונגות על ידי ראשי כנופיה גם ככה הם לא מציאה רמת מורים וחינוך נמוכה בעולם שנה הבאה מבקש מאירגון ההורים להשבית את הלימודים עד ש2 ראשי הכנופיה יעופו לא מבין איפה ההורים

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

30. התלהמות בלי קשר לנתונים (מתפלא)

הארגון עתר כנגד הצו שמטרתו להכריח את מורי כיתה י ללמד תשעה ימים נוספים. תלמידי כתות י השלימו את כל החומר, למדו במהלך כל השנה, נפרדו כיאות, ואינם זקוקים לימים אלה אלא לחופש. לגבי כל שאר התלמידים, הזעקה שלך אינה במקומה מאחר והעתירה לא היתה קשורה אליהם. לגבי בטיעון הדמגוגי על בקשה לשכר תמורת עבודה, בימים אלה: את ויתרת על שכריך? כשתלכי למוסך לתקן בלמים, האם גם אז תנזפי בטכנאי, המתפרנס מהתקנת אביזר מציל חיים? מספיק עם גלגול העיניים

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

31. הרעלה שיטתית נגד נציגויות המורים (זוקי)

מקור ראשון, אמילי אמרוסי, כיפה
מרעילים באופן שיטתי ומתואם נגד ארגוני המורים.

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

32. נימוקים חסרי הגיון. (דודו)

נראה שאינך מבינה לעומק את הדברים. המורים עבדו ואין לפגוע בזכויותיהם. מי שרוצה להתנדב בבקשה אבל לא ניתן לנדב בכח ציבור שלם.
כל הכבוד לרן ארז.

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

33. כותרת מטעה. (אפרת)

לא מקצרים את שנת הלימודים אלא לא מאריכים אותה. יש הבדל גדול. שנת הלימודים מסתיימת לפי התכנית המקורית.

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

34. דריכה על ראש המורים (אורה)

כותבת יקרה, למורים יש זכויות. למורים יש תנאי העסקה. כמו לכל אדם, גם למורים יש שעות עבודה, וימי עבודה. בתמורה לכך, ובתמורה למסירות הנפש היומיומית, הם מקבלים משכורת (עלובה.). מורים זקוקים לימי החופש הגדול, במיוחד מאחר ובימי אוגוסט הם עסוקים מאד בהכנות לשנה החדשה. מורים לא צריכים שיפגעו להם בתנאים, רק כדי שתהיה תעסוקה לילדיי ישראל. הדבר חשוב לך? מוזמנת לארגן להם קייטנות, עם מתנדבים. הניחי לנו המורים. לשם מה בני אדם יולדים ילדים?? כדי שאחרים יגדלו אותם??.. בבקשה, הניחי לנו ולזכויותינו.

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

35. מדויק ביותר! הלוואי והיינו שומעים עוד קולות כאלו (אמא ל 3)

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

36. כתבה חצופה (בעז)

הכתבה הזו חצופה!
הרופאים והאחיות עבדו קשה מאוד בתקופת הקורונה אבל לא בחינם!
הם קבלו שכר על כל שעה נוספת שבה הם עבדו.
למה תמיד כשמורים מבקשים את הדבר הכי פשוט- שכר על עבודה נוספת- התשובה היא שהם חושבים רק על הכיס שלהם?

ראוי לדעת:
אמנם שנת הלימדים נגמרה אבל:
א. מחנכים הגיעו ליום עבודה נוסף לחלוקת תעודות ללא תשלום.
ב. כל המורים המלמדים יא- יב ממשיכים לתת ימי עיון, מגיעים לקיים מבחנים, מגיעים לבחינות הבגרות, מגיעים לסייע בכל מערך ההכתבות והבחינות בעל פה בהתנדבות, ללא תמורה עמוק לתוך יולי ורק בגלל שטובת התלמידים לנגד עיניהם. מספיק להשמיץ את המורים כל הזמן!

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

37. תקבלי שכר של מורה ונראה כיצד תגיבי (אורי)

בנית יודעת לתת עצות. תעבדי בחינם. את שמרוויחה פי 3 ממורה תתרמי מזמנך ואז נדבר. את כולך רעש וצלצולים.

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

38. אין להם בעיה להמשיך, אבל על עבודה משלמים (חן)

גם את מקבלת שכר על עבודתך

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

39. האשם הוא במשרד החינוך (נעה)

שהודיע חד צדדית על הארכה בחטיבות ובציכונים.
ועכ שפנה לבית הדין ברגע האחרון ולא 3 ימים קודם.
עם תכנון מראש שמסיימים ב20 ביוני הכל היה מסתדרטוב. אחרי הכל, תלמידים בבתי ספר כעת מסכנים את עצמם ועדיף להישאר בבית.

דווח על תגובה לא ראויה
22.06.2020

40. שיתכבד שר החינוך עצמו לוותר על משכורתו (נעה)

או מנכל המשרד ושאר חבריהם.
אם יש כסף לממשלה כה שמנה - אפשר למצוא גם כסף למורים

דווח על תגובה לא ראויה
23.06.2020

41. צודקת בכל מילה (סיגלית)

אני אחות בבית חולים ובתקופת הקורונה בוצעו שינויים במחלקות ,הזיזו אנשים ממחלקתם למחלקות אחרות ואף אחד לא פצה פיו ,כולם הבינו את המצב .

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה
המשך באמצעות
שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון
יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

תקיפת צה"ל ברצועת עזה  צילום: ללא

צה"ל תקף כ-100 יעדי טרור בעזה: ישראל העבירה לרצועה 20 אלף ערכות לאבחון קורונה

קרא עוד