הציונות הדתית התמכרה לזעזוע ואיבדה את היכולת להקשיב

קיתונות של זעם נשפכו על ראשו של ראש הממשלה נפתלי בנט אחרי שבראיון שהעניק היום האשים את היהודים בפרעות הערבים במהלך מבצע "שומר החומות". חבל שזה לא מה שהוא אמר

מאיר כהן מאיר כהן 28/12/21 12:17 כד בטבת התשפב

הציונות הדתית התמכרה לזעזוע ואיבדה את היכולת להקשיב
תוצאות הפרעות בלוד, , צילום: Flash90

חברי האופוזיציה התפוצצו הבוקר (ג') על ראש הממשלה נפתלי בנט אחרי שאמר בראיון לרשת ב' כי ההזנחה של האוכלוסייה הערבית התפוצצה לנו בפנים במהלך הפרעות של שומר החומות, ולמעשה הטיל את האשמה לכך על התושבים היהודים. "בנט סולל את הדרך לפורענות הבאה", אמר ימינה עמיחי שיקלי, "תהליך ההמרה שלו לשמאל הושלם", הוסיף יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', וזה רק חלק קטן מרשימת המזדעזעים. 

הבעיה היא, שנפתלי בנט כלל לא אמר את זה. המשפט שהוא אמר אכן דומה לזה שהפך לכותרת, רק שמילה אחת צוטטה לא במדויק. במקום ל'אוכלוסייה הערבית' הוא התייחס ל'פשיעה הערבית'. הציטוט המלא לפניכם ואתם מוזמנים לשפוט:

"האם אנחנו בוחרים להתמקד בקידום התחבורה הציבורית שהוזנחה, ובטיפול בפשיעה הערבית שהוזנחה והתפוצצה לנו בשומר החומות".

"חבל שאף אחד מהימין לא טורח להקשיב לפני שהוא רץ לצייץ בזעזוע "

סלחו לי. למרות שהטרנד לחבוט בראש הממשלה הפך לספורט מספק מאוד - אין פה האשמת יהודים. יש פה ניתוח נכון של הסיטואציה, ניתוח נכון שאין אחד שלא מסכים איתו, וחבל שאף אחד מהימין לא טורח להקשיב לפני שהוא רץ לצייץ בזעזוע.  

אין חולק על כך שמדינת ישראל הזניחה את הפשיעה בחברה הערבית, אין ספק שמדינת ישראל העלימה עין מהריכוזים הערביים, ואין ספק שזה קורה כבר כמה שנים אחורה, ולא רק בחצי השנה האחרונה. 

בשנים האחרונות, הנשק הלא חוקי הולך ומצטבר בכמויות היסטריות וכפועל יוצא גם השימוש בו, ערימת המתים מסכסוכים, פשיעה ו'כבוד המשפחה' במגזר הערבי רק עולה, ולזה, מה לעשות, אין שום קשר למפת המדינה, או למי שעומד בראשות הממשלה - אלא במדיניות הממשלות לדורותיהן. 

האומץ שיש לאזרח מהמגזר הערבי לפתוח את הבוקר בצרור יריות לעבר סועדים בבית קפה, ולסיים אותו במטען חבלה שמוצמד לרכב יוקרה בלי חשש לפגוע בחפים מפשע, קורה רק בגלל ההזנחה השלטונית שקיימת שם - הכל מותר.

"אירועי 'שומר החומות' התרחשו תחת ממשלה אחרת"

המודעות לכך שאפשר לצאת עם נשק ארוך באור יום, לירות לעיני המצלמה במי שבא לך או לאן שבא לך, ולחזור הביתה כמו גדול הפכה את 'שומר החומות' ליותר אלים ממה שיכולנו לדמיין, הפרעות אמנם הוכיחו שהשנאה ליהודים היא לא נחלת ערביי יו"ש בלבד אלא חוצה את הקו הירוק, אך ההזנחה והימצאות הנשק הם מה שהפכו את אירועי שומר החומות לאלימים בצורה אקסטרימית וחריגה.



אמנם מאסנו בהשוואות לממשלה הקודמת, אבל מה לעשות שאירועי 'שומר החומות' קרו תחת ממשלה אחרת, האירועים שקורים כיום בסיטונאות, הם השלכה ישירה של אוזלת היד השלטונית בפרעות שומר החומות, שהם כאמור, השלכה ישירה של ההזנחה שהיתה שם עד אותם האירועים.

וראש הממשלה בראיון, נוגע בדיוק בנקודה הזאת, ומה לעשות שהפעם אפעס, הוא צודק.

יכול להיות שהטעות בבחירת הכותרת מהריאיון נעשתה בתום לב, אחרי הכל חצי שעה של דיבורים והזמן קצר והמלאכה מרובה, אבל מכאן ועד להפוך משפט לגיטימי ושאין חולק, אבל להפוך את המשפט לגמרי ולהוציא אותו ככותרת היחידה מהראיון הזה – סלחו לי, אבל לא.