חיילים: הימנעו מהליכה ברמלה | צה"ל על חשיפת עמית סגל: "טעות אנוש"

עיתונאי חברת החדשות פרסם לוח בטיחות על פיו לחיילים אסור להסתובב רגלית ברמלה, "בעת הליכה ברחבי המחנה יש ללכת אך ורק על המדרכות". בצה"ל עדכנו כי מדובר בהנחיה מאז ימי שומר החומות, "השקף המוצג לא תוקף כתוצאה מטעות אנוש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/12/21 13:13 יט בטבת התשפב

חיילים: הימנעו מהליכה ברמלה | צה"ל על חשיפת עמית סגל: "טעות אנוש"
צילום: שימוש חופשי

האם חיילי צה"ל רשאים לטייל ברגל בעיר רמלה? מוקדם יותר היום (ה'), פרסם העיתונאי והפרשן של חברת החדשות, עמית סגל, שקף המציג את לוח הבטיחות של בסיס הרבנות הצבאית, על פיו לחיילים אסור לנוע רגלית בעיר. 

"אין לנוע בצורה רגלית ברחבי העיר רמלה, אך ורק בתוך רחבי התחנה המרכזית או בתחבורה ציבורית", כך נכתב בהנחיות, "כביש הגישה למחנה שורה הינו כביש צר עם כמות רכבים גדולה, יש לנהוג בזהירות רבה בכביש זה. בעת הליכה ברחבי המחנה יש ללכת אך ורק על המדרכות". בנוסף, הדגישו בהנחיות כי "יש לחנות רכבים אך ורק בחנייה הייעודית לכך, מאחורי מבנה 6". 

ההנחיה נמסרה לאור המצב הביטחוני בימי שומר החומות 

אולם, מצה"ל נמסר כי ההוראה הייתה תקפה לימי מבצע שומר החומות בלבד, כאשר פורעים ערבים תקפו אזרחים ללא הבחנה בערים המעורבות. כך למשל, צעירים ערבים בלוד ארבו לרכבים יהודים, וכאשר הגיעו רכבו של יגאל יהושע ז"ל תושב העיר, רגמו אותו באבנים ומאוחר יותר הוא מת מפצעיו. 

דובר צה"ל מסר בתגובה: בסמוך לסיום מבצע 'שומר החומות' הרבנות הצבאית עברה לבסיס חדש הסמוך לעיר רמלה. לאור המצב הביטחוני שהיה אז, נכתבה ההנחיה המוצגת בשקף, במטרה למנוע כניסה לשכונות מעורבות מחשש מאירועי אלימות על רקע המבצע, נדגיש כי הוראה זו בוטלה עם סיום המבצע.
השקף המוצג לא תוקף כתוצאה מטעות אנוש. עם קבלת הפניות בנושא, השקף תוקף". יחד עם זאת, יש לציין כי עוד אתמול צולם השלט המדובר במקום.