נתניהו: " המבצע יימשך ככל הדרוש כדי להשיג את המטרה שהצבתי"

ראש הממשלה יצא במסר הסברתי לישראל ולקהילה הבינלאומית: "לכל מדינה יש את הזכות להגנה על ריבונותה ואזרחיה". על הפרעות בלוד אמר: "לא מדובר בכל הציבור הערבי, אבל יש פה פעולה של קבוצה משמעותית שאנחנו חייבים להפסיק את פעולתה. כל מי ששותף לזה ישלם על כך מחיר כבד מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/21 23:40 ד בסיון התשפא

נתניהו: " המבצע יימשך ככל הדרוש כדי להשיג את המטרה שהצבתי"
נתניהו, צילום: צילום מסך

יום חמישי למבצע שומר החומות, והמצב בישראל לא נרגע ואף מוסיף להסלים ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה לתקשורת בשעה מהקריה בתל אביב. נתניהו הדגיש את חשיבות הפעילות הצבאית ברצועה: "כל הפעולות נועדו כדי להביא לכך שהחמאס ישקול היטב בפעם הבאה שיחשוב לירות עלינו טילים. לכן אנחנו במבצע, והוא עדיין לא תם. המבצע יימשך ככל הדרוש כדי להשיג את המטרה שהצבתי". 

ראש הממשלה הוסיף להסביר את פעילות המבצע: "יצאנו למבצע אחרי שחמאס, ארגון טרור רצחני, תקף אותנו בטילים ביום חגנו - יום ירושלים - בירושלים". עוד אמר: "חמאס תקף אותנו גם בתל אביב ובגוש דן, והמשיך לתקוף אותנו במטחי טילים ביישובי עוטף עזה, שהתושבים שם חיים בגיהינום. אין מבצע צודק יותר. אין אף מדינה שהייתה יושבת בחיבוק ידיים מול איום מוות של טילים".

נתניהו המשיך בהסברה כלפי הציבור בישראל ובעולם: "הכוחות שלנו פועלים בצורה משולבת, מתוחכמת וקטלנית גם מהאוויר וגם בזירות אחרות. אבל בניגוד לחמאס, שמכוון לפגוע באזרחים ומסתתר מאחורי אזרחים, אנחנו עושים הכול כדי להימנע ולצמצם ככל האפשר את הפגיעה באזרחים ולפגוע ישירות במחבלים".

ראש הממשלה פירט על התקיפות של צה"ל: "אנחנו פוגעים בחמאס ובתשתיות הטרור בכל רחבי הרצועה. במבצע מיוחד חסר תקדים אנו משמידים את תשתיות המנהרות של חמאס - לא רק אלה שנועדו להיות נתיבי חדירה לישראל, אלא גם מקומות מסתור למחבלים". לאחר מכן פנה לאנשי הטרור באיום: "אתם לא יכולים להתחבא לא מעל הקרקע ולא מתחת לקרקע. אף אחד לא יהיה חסין. אנו מקריסים את מגדלי הטרור ומשמידים את בתיהם של מפקדי חמאס שמשמשים אותם כמפקדות, ואת בניין התקשורת המשמש את המודיעין הצבאי של חמאס. זה לא בניין תמים".

נתניהו החל לפנות גם אל הקהילה הבינלאומית: "לכל מדינה יש את הזכות להגנה על ריבונותה ואזרחיה. שוחחתי על כך באריכות עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ואני מאוד מעריך את הגיבוי שלו ושל הממשל האמריקני לזכותה של ישראל להגנה עצמית. אני חייב להגיד לכם שאני לא פחות מעריך את התמיכה חסרת התקדים של מנהיגים עולמיים ממדינות רבות: 25 מדינות הביעו תמיכה חזקה בישראל, ובאוסטריה, בצ'כיה ובסלובניה הניפו את דגל ישראל על בנייני הממשלה. הם יודעים שהפעולות שלנו מוצדקות והכרחיות".

לבסוף התייחס גם למצב בעיר לוד ובמקומות מעורבים נוספים: "מה שיש כאן זה דבר חמור ביותר. קבוצה גדולה של פורעי חוק ערבים פוגעים ביהודים, מציתים בתי כנסת, הורסים חנויות של יהודים. לא נסבול זאת וכשאני אומר זאת אציין שוב - לא מדובר בכל הציבור הערבי ולא ברוב, אבל יש פה פעולה של קבוצה משמעותית שאנחנו חייבים להפסיק את פעולתה, ולגנות. כל מי ששותף לזה ומעודד אותם ישלם על כך מחיר כבד מאוד". לבסוף פנה לקיצוניים בשני הצדדים: "מי שמתנהג כמחבל יטופל כמחבל, הכנסנו את השב"כ לטפל בזה בדרך הנכונה. אף אחד לא ייקח את החוק לידיים, אין דבר כזה. לינץ' של ערבים, יהודים אם יש - מטפלים בחומרה".