נחצה קו אדום: ערבים ירו לעבר ביתו של כתב ynet בטייבה

יריות רבות נורו לעבר ביתו ומכוניתו של חסן שעלאן, שסיקר את התפרעויות הערבים במהלך מבצע "שומר החומות", כאשר אחד מהם פגע סנטימטרים ספורים ממיטת בנו. שעלאן הבהיר כי אינו מסוכסך עם איש והמעשה קרה בעקבות עבודתו העיתונאית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/06/21 14:04 כג בסיון התשפא

נחצה קו אדום: ערבים ירו לעבר ביתו של כתב ynet בטייבה
המהומות בערים הערביות, צילום: פלאש 90, נתי שוחט

האלימות במגזר הערבי נמשכת: שני רעולי פנים ירו הלילה (ה') עשרות כדורים אל ביתו ומכוניתו של כתב ynet לענייני ערבים חסן שעלאן בטייבה. שלושה כדורים פגעו ליד מיטתם של בנו בן ה-4 ובתו בת ה-13 ששהו בחדרם. הם לא נפגעו, אך נגרם נזק רב לרכוש. 

אחד הכדורים פגע במרחק של 10 סנטימטרים בלבד מראשו של הבן. לפי הדיווח שנמסר, היורים שהו מחוץ לביתו של שעלאן  כשעה לפני שביצעו את הירי ושאלו שכנים היכן נמצא הבית של איש התקשורת. הירי בוצע בסביבות השעה 01:50 בלילה.

שעלאן אמר ל-ynet כי הוא אינו מסוכסך עם איש וכי הרקע קשור לעבודתו העיתונאית. חסן שעלאן מסקר במסגרת עבודתו באתר החדשות מבית 'ידיעות אחרונות' בין היתר את גל האלימות הקשה במגזר הערבי שגבה בשנים האחרונות את חייהם של עשרות בני אדם. הוא גם השתתף בסיקור גל המהומות וההתפרעויות שאירעו ביישובים המעורבים וביישובים ערביים במהלך מבצע "שומר החומות".

באגודת העיתונאים בירושלים מיהרו לפרסם גינוי לאירוע: "התקפת הירי הנפשעת על ביתו של כתב YNET חסן  שעלאן  וסיכון חייו וחיי בני משפחתו וזאת עקב עבודתו העיתונאית  הכוללת חשיפת פעילות ארגוני הפשע ומאגרי הנשק  הלא חוקי בחברה הערבית . האגודה רואה בהתקפת הירי הזו עליית מדרגה חמורה ביותר בהתקפות על עיתונאים העושים את מלאכתם כשטובת הציבור לעיניהם. במשך תקופה ארוכה וביחוד בתקופה האחרונה, בה התרבו מקרי התרבו מקרי התקיפה של עיתונאים ברחבי הארץ, האגודה חוזרת ודורשת מן המשטרה וגורמי אכיפת החוק האחרים  לנקוט את הצעדים החריפים ביותר כדי להבטיח את שלום העיתונאים ובני משפחותיהם. וקוראת למערכות גופי התקשורת השונים להצמיד אבטחה לעיתונאים מאויים ולאותם העובדים באיזורי סיכון".