מפלגת העבודה: זאת הסיבה ששירלי פינטו לא קיבלה קיזוז

הבוקר הופתעו חברי הקואליציה לשמוע שחברת הכנסת שירלי פינטו שילדה בסוף השבוע לא מקבלת קיזוז, ההתעקשות של האופוזיציה גררה את הכנסת ללילה לבן ובישיבת הסיעה של העבודה הסבירו לח"כים על מה המהומה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/12/21 20:57 ט בטבת התשפב

מפלגת העבודה: זאת הסיבה ששירלי פינטו לא קיבלה קיזוז
שירלי פינטו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי גל הגינויים שהוציאו בקואליציה להחלטה החריגה הבוקר (ב') של ראשי סיעות הקואליציה שלא לקזז את חברת הכנסת שירלי פינטו וההבנה כי עוד לילה ארוך מגיע, לחדשות כיפה נודע מה ההסבר שקיבלו חברי הכנסת של המפלגה להתעקשות של האופוזיציה.

גורם במפלגת העבודה סיפר לחדשות כיפה כי במהלך ישיבת הסיעה שהתקיימה היום נאמר לחברי הכנסת כי הסיבה לעיצומים של האופוזיציה היא ויכוח סביב איוש הוועדות. על פי הגורם בין הקואליציה לאופוזיציה קיים ויכוח עז על הרכב ועדת הכספים, בעוד הקואליציה מחזיקה ברוב של שניים, באופוזיציה דורשים לצמצם את הרוב לרוב דחוק של אחד. בעקבות התעקשות הצדדים באופוזיציה חזרו להילחם בקואליציה בכל הכלים שעומדים לרשותם, בין היתר, סירוב לקזז את ראש הממשלה, שר הביטחון ואפילו חברת כנסת שילדה לאחרונה.

מוקדם יותר היום, הודיע נתניהו על הידוק המשמעת במפלגה. בישיבת הסיעה אמר נתניהו לחברי הכנסת, "ביטלתי נסיעה ללונדון כי לא יכולתי להבטיח ב100% שאגיע בזמן לכנסת. אני מבקש מכם להקפיד באותה מידה. אני דורש מכולם להתייצב בכנסת. אין קיזוזים, אין נסיעות - פשוט כולם פה נמצאים בכנסת בנוכחות חובה. אני אפרסם את השמות של כל מי שיפר את הכלל הזה. אנחנו יחידה לוחמת ואופוזיציה מאוחדת".

עד כה הצליחה האופוזיציה להביך את הקואליציה שנאלצה למשוך הצעות חוק. השר לביטחון הפנים עומר בר לב הודיע כי הממשלה משכה את הצעת החוק להעברת הרשות לביטחון קהילתי מהמשרד לקידום קהילתי למשרד לביטחון פנים. ההצעה מבקשת לערוך את תיקוני החקיקה המשלימים להחלטת הממשלה בדבר סגירת המשרד לחיזוק וקידום קהילתי והעברת הרשות לביטחון קהילתי למשרד לביטחון הפנים.